2014-03-24, 12:34
Medlem
Reviewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zemixon
Åklagarna har misslyckats med att försöka redovisa övertygande bevisning, det finns ingenting som binder KJ till det här brottet…. Grad +1 är INGET bevis---låååångt ifrån!!!!!!!!!!!

Stanna upp ett slag och tänk efter. Grad +1 är faktiskt ett mycket gott bevis på att det handlar om KJ:s dna. Visst vet du att +1 är taket i det här sammanhanget ?

Frågan man däremot kan ställa sig är om avtrycket kan ha uppkommit i samband med sovrumsaktiviteten, som jag tidigare nämnde.
Citera
2014-03-24, 12:35
Medlem
yoloitss avatar
Citat:
det är större sannolikhet att han är oskyldig än skyldig iaf! Vid en första anblick trodde jag att han var skyldig men det förkommer en rad tvivel- alltmer(det mesta..) pekar åt annat håll samt det saknas övertygande bevisning.
Jag anser att det inte finns någonting, som i dagsläget pekar åt annat håll, det finns endast märkliga omständigheter och förhör med innehåll som skulle kunna peka åt ett annat håll så jag håller inte med dig här alls.
Citera
2014-03-24, 12:37
Medlem
niczs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark

Visst är det märkligt. Att bevisföringen mot KJ aldrig överstiger Grad+1.

Då bortser jag från blod från VB där det är Grad+4. Annat vore märkligt.

Blod från VB har hittats på två ställen, på tejpen i KJ badrum och i bakluckan. Mängd: ml

Kan man med den bevisningen skickas till fängelse i 18 år?

Är frågan jag ställer.

Finns inga bevis som säger att det är vare sig ml, cl, dl eller liter det rör sig om.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lagro
Eftersom KJ är dömd med bevis som inte existerar, måste han vara felaktigt dömd.
De här beviset att det funnits lik i bagageutrymmet något sådant bevis finns inte.

precis - så enkelt är det!

Att kalla något för bevis när det inte är det får aldrig göras i rätten!
Citera
Medlem
Reviewss avatar
Citat:
Du framställer mycket rimlig motivbild- GM var rädd för vad VB kunde åstadkomma...

min teori är att AN och/eller MB hotat att skada/döda VB och att bevisen kan ha funnits i de raderade smsen.

MB var tydligen redan polisanmäld för ett dödshot mot VBs expojkvän... skulle han bli anmäld för ett till- kunde det gått illa..

Personligen är jag långt ifrån övertygad om att MB och / eller hans fru skulle ha placerat ut kroppsdelarna.
Citera
2014-03-24, 12:43
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
det är större sannolikhet att han är oskyldig än skyldig iaf! Vid en första anblick trodde jag att han var skyldig men det förkommer en rad tvivel- alltmer(det mesta..) pekar åt annat håll samt det saknas övertygande bevisning.

Upplys mig, vad är det som pekar åt ett annat håll?

Citat:
Ursprungligen postat av Lagro
Eftersom KJ är dömd med bevis som inte existerar, måste han vara felaktigt dömd.
De här beviset att det funnits lik i bagageutrymmet något sådant bevis finns inte.

Du är försiktigare, det är skillnad på att bli dömd oskyldig och att bli dömd på bristfällig bevisning, självklart gäller det även det motsatta, att bli friad för att man är oskyldig och att frias för att det saknas bevis.

Ingen av oss här inne kan med 100 procent säkerhet veta om KJ är skyldig eller oskyldig då han inte erkänt eller blivit tagen på bar gärning, vi kan bara rätta oss efter den information som finns och utifrån den dra slutsatser.
Citera
2014-03-24, 12:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Upplys mig, vad är det som pekar åt ett annat håll?

Du är försiktigare, det är skillnad på att bli dömd oskyldig och att bli dömd på bristfällig bevisning, självklart gäller det även det motsatta, att bli friad för att man är oskyldig och att frias för att det saknas bevis.

Ingen av oss här inne kan med 100 procent säkerhet veta om KJ är skyldig eller oskyldig då han inte erkänt eller blivit tagen på bar gärning, vi kan bara rätta oss efter den information som finns och utifrån den dra slutsatser.

Fel av dig, zemixcon och Lagro vet med 100 procent säkerhet att KJ inte är gärningsman. (obs ironi)
Citera
2014-03-24, 12:56
Medlem
highfives avatar
Mordvapen för riktiga män!

Jag tror inte på potatisskalare, fruktskalare, stämjärn och andra B-vapen. Nä, här har ni det riktiga mordvapnet. Skulle passa MBs image, KJ och lite andra airsoftare. Condor Pipe Dagger.

Kan som ni ser beställas på nätet och Condor som fabrikat säljs även i Sverige. Ursprunget till kniven kommer från Borneo och användes av huvudjägarna som även var kannibaler. Knivarna finns i lite olika bredder och utförande. Slidan som följer med remmas lämpligast fast på sidan av smalbenet.

http://www.ebay.com/itm/Condor-16-75-Pipe-Knife-Dagger-w-Sheath-CTK3012B-NEW-/321114654970
Citera
2014-03-24, 12:57
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vierstein
Fel av dig, zemixcon och Lagro vet med 100 procent säkerhet att KJ inte är gärningsman. (obs ironi)

Jo, du har rätt, det framstår ganska klart, han är inte ens med på deras lista över möjliga gärningsman.
Citera
2014-03-24, 13:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vierstein
Jag anser att han är helt oskyldig om man sedan vill kalla det 100% är en annan sak.
Det har varit ett oerhört utredande mot KJ och försökt se honom som gärningsmannen, det enda man lyckats få emot honom är det här påståendet att det funnits lik i bagageutrymmet, som det finns inga bevis att så är fallet, utan kan ses som att åklagarna har blivit felinformerade att hunden Uno endast markerar för lik.
Citera
2014-03-24, 13:12
Medlem
niczs avatar
Citat:
Jo jag tror jag vet var KJ menar.Jag har varit där i Juni-Juli och tittat ned under ett av mina sök efter att kroppen var hittad.Jag rekommenderar inte någon att klättra ned där.Av vad jag kunde se så var det stegfästen fästa i betongen så det är fullt möjligt att klättra ned.Men det bör göras med säkerhetslinor och ett par personer med översikt,någon solo prestation avråder jag bestämt från.Avstånd från gulahuset(FP2),cirka 5-800 meter nånting i ost/nordostlig riktning.

Detta har jag missat i fup.Luckan är fullt synlig på en berghäll/tjärad betong typ.

Några med klättringsutrustning borde organisera en nedstigning där.

Jo, snälla försök märka ut på karta.

Kan man säga att luckan ligger mitt mellan forten?
Citera
2014-03-24, 13:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Jo, du har rätt, det framstår ganska klart, han är inte ens med på deras lista över möjliga gärningsman.

jodå lalajlaj jag trodde att KJ var GM för några månader sedan men gör det såklart inte längre med tanke på allt som framkommit...

Faktum är att övertygande bevisning saknas- det(i kombination med indicier som pekar åt annat håll..) gör mig ytterst tveksam att rätt man sitter inne!

Det finns andra som hade mycket mycket starka motiv till att mörda VB- de har också ljugit, mordhotat och betett sig mycket märkligt på många sätt....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in