2014-03-19, 10:41
Medlem
TheLaughingMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pörr
Det beror väl iofs. på vilket slags kräm det rör sig om, även om kräm som färg oftast drar åt det benvita hållet (i min färgblinda värld). Helt vita byxor verkar folk i alla fall överens om inte är att rekommendera.

Unge Jedi: Många nyanser av vit, det finns.

Kräm är mycket trevligt och användbart, skulle jag säga. Det är väl bara namnet som är sådär. Får kanske börja skriva 'cream' istället [som jag gör med alla skotermer jag bara kan på engelska. Note to self: ett uppdrag till vår Ali G].
Citera
2014-03-20, 13:18
Medlem
JanneKs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AndrewBernard
Ofta kan jag även tycka att off-white uppfattas diskretare och elegantare och mindre... skogsturkig om man får uttrycka sig så

That's it. Det får bli att skicka tillbaka de vita byxorna och prova deras off-white istället. Förhoppningsvis kan man ta in de tillräckligt vid lår och vader, men det får skräddaren avgöra när jag fått hem byxorna.
Citera
2014-03-20, 17:16
Medlem
AndrewBernards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JanneK
That's it. Det får bli att skicka tillbaka de vita byxorna och prova deras off-white istället. Förhoppningsvis kan man ta in de tillräckligt vid lår och vader, men det får skräddaren avgöra när jag fått hem byxorna.

Jag hoppas du blir nöjd med färgbytet
Själv har man kalibrerat siktet och lagt en ny beställning hos Luxire, ska bli spännande att få hem!
Citera
2014-03-21, 19:49
Medlem
JanneKs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AndrewBernard
Jag hoppas du blir nöjd med färgbytet
Själv har man kalibrerat siktet och lagt en ny beställning hos Luxire, ska bli spännande att få hem!
Själva färgen kommer jag nog vara nöjd med, jag är mer rädd för att byxorna inte ska kunna tas in här och där tillräckligt mycket. Huver som haver, hoppas beställningen från Luxire blir bra! Posta gärna bild på hur det blev. Har själv varit väldigt nyfiken på att beställa ett par byxor därifrån, men att sitta och mäta ett par gamla byxor är ack så jobbigt så det har inte riktigt blivit av ännu...

Får man fråga, vilket tyg blev det?
Citera
2014-03-22, 14:22
Medlem
AndrewBernards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JanneK
Själva färgen kommer jag nog vara nöjd med, jag är mer rädd för att byxorna inte ska kunna tas in här och där tillräckligt mycket. Huver som haver, hoppas beställningen från Luxire blir bra! Posta gärna bild på hur det blev. Har själv varit väldigt nyfiken på att beställa ett par byxor därifrån, men att sitta och mäta ett par gamla byxor är ack så jobbigt så det har inte riktigt blivit av ännu...

Får man fråga, vilket tyg blev det?

Det är klart att det är lite jobb med att måtta upp sig själv men när man väl har gjort det har man ju måtten som annars även kan vara användbara om man handlar otr över nätet.

Jag tog ett marinblått chinos tyg denna gången, vill inte ta ut svängarna allt för mycket innan man har hittat rätt.
Citera
2014-03-22, 15:32
Medlem
ShogunAssasins avatar
Skickade faktiskt iväg en beställning till Luxire för bara ett par minuter sedan, ett par bruna sommarbyxor i irländskt linnetyg, side adjusters och slag på 5 cm.
Får jag ens på mig byxorna så lovar jag att uppdatera med hur det gick när de anländer.
Citera
2014-03-23, 00:59
Medlem
hoodogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShogunAssasin
Skickade faktiskt iväg en beställning till Luxire för bara ett par minuter sedan, ett par bruna sommarbyxor i irländskt linnetyg, side adjusters och slag på 5 cm.
Får jag ens på mig byxorna så lovar jag att uppdatera med hur det gick när de anländer.

Spännande! Passa dig för slagen bara - om du inte specar annorlunda kommet du få slag som knäpps med knappar och går därför inte att förkorta eller förlänga. Villa du ha sydda slag måste du uttryckligen speca det.
Citera
2014-03-23, 20:55
Medlem
ShogunAssasins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoodog
Spännande! Passa dig för slagen bara - om du inte specar annorlunda kommet du få slag som knäpps med knappar och går därför inte att förkorta eller förlänga. Villa du ha sydda slag måste du uttryckligen speca det.
Aj då, det låter ju inte som någon höjdare. Skickade iväg ett mail nu till Luxire och bad att de skulle sy slagen på klassiskt vis istället för med knäppningen, tack för varningen!
Citera
2014-03-24, 03:53
Medlem
Skitonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoodog

Citat:
Aj då, det låter ju inte som någon höjdare. Skickade iväg ett mail nu till Luxire och bad att de skulle sy slagen på klassiskt vis istället för med knäppningen, tack för varningen!
Är det ett par sådana här sommarbyxor herrn har beställt?
Citera
2014-03-24, 07:59
Medlem
ShogunAssasins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skitond
Är det ett par sådana här sommarbyxor herrn har beställt?
Hö hö... Tänker mig att slutresultatet blir någonting sånt här fast med ett ordentligt byxavslut med slag då.
Citera
2014-03-24, 08:29
Medlem
Pörrs avatar
Citat:
Hö hö... Tänker mig att slutresultatet blir någonting sånt här fast med ett ordentligt byxavslut med slag då.

Jag ska ha bilden i minnet. Utgångspunkten är ju bra i alla fall.

Finns det förresten fler byxfabrikanter av detta slag (höhö!)? Vad gäller skjortor känns det som att det finns hur många som helst, och numera och kostymer men bara byxor verkar inte alls finnas lika många.
Citera
2014-03-24, 13:49
Medlem
raddicals avatar
Jag behöver lite hjälp här (tror jag)!

jag hittade för ett tag sedan en Oscar Jacobson kostym i grå bomull i en sekond hand affär av en ren slump, till ett väldigt förmånligt pris.

Eftersom att jag är en ingenjör student så fås det inte många tillfällen att bära en kostym, jag tycker även att dom fungerar ypperligt var för sig också.

Jag fick här om dagen för mig att fixa ett par snygga pressveck på dom också, för jag finner det väldigt väldigt stilfullt. Men så började jag tänka på det, hur ser ni det med att sätta ett par pressveck på dom, och sedan även bära kavajen samtidigt. Är detta ok?

http://imgur.com/7f8WcGY

Och om det då är det, hur borde jag gör med detta? Det borde väl vara relativt simpelt för en skräddare att göra ordentligt snyggt?

Edit: Längden som dom är nu för tillfället är bra!

Mvh
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in