2014-03-23, 22:36
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av totalwarplayer
Detta var bara ett exempel på varför jag blir smått irriterad på vissa medlemmar i Jehovas vittnen.
Sedan brukar man inte heller bli så himla populär ifall man knackar dörr och ska berätta om hur bra den religionen är samt varför just du ska gå med.

Citat:
Ursprungligen postat av Doubletime
Så du föredrar muslimer som tror att du ska brinna i helvettet förevigt för att du inte är muslim men ändå inte bryr sig ett dugg om dig och ser ner på dig (Det kallas defensive jihad)framför människor som utan någon lön försöker hjälpa dig då de tror de funnit sanningen ?

Falsk dikotomi .... och vad jag kan se desutom en strawman. Kan du inte debattera logisk och hederligt?
Citera
2014-03-23, 22:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av qn
http://www.youtube.com/watch?v=Qfq4ZFY6WG4

Alla ni som argumenterar med doubletime kolla hans tidigare inlägg.

Vad är det för något särskilt med mina tidigare inlägg ?
Citera
2014-03-23, 22:38
Medlem
Bogomils avatar
Citat:

Dom är smockfulla av argumentationsfel.
Citera
2014-03-23, 22:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bogomil
Falsk dikotomi .... och vad jag kan se desutom en strawman. Kan du inte debattera logisk och hederligt?

Jag förstår inte hur jag har en falsk dikotomi eller en strawman..Han sa att man kan ogilla jehovas vittnen för att de stör en med sin religion. Men det är mycket bättre än att tro att alla som inte ärar ens profet ska till helvettet utan att lyfta ett finger för att rädda dom.
Citera
2014-03-23, 22:47
Medlem
Citat:
Tänkte mest typ
(FB) Skulle samhället bli bättre om tobaksrökning blev belagt med dödstraff ?
Jag låter er andra bilda eran uppfattning om det är värt att fortsätta argumentera med denna människa.
Citera
2014-03-23, 22:47
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Jag förstår inte hur jag har en falsk dikotomi eller en strawman..Han sa att man kan ogilla jehovas vittnen för att de stör en med sin religion. Men det är mycket bättre än att tro att alla som inte ärar ens profet ska till helvettet utan att lyfta ett finger för att rädda dom.

Ditt eget försök på att skapa ett val mellan JV och muslimer ... som jag iövrigt inte kan se totalwarplayer har implicerat i det aktuella inlägget h*n skrev.
Citera
2014-03-23, 22:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalten
Det kan vara bra att veta att det är ganska vanligt att JV eller wannabes går in på forum och ställer frågor till JV som de redan vet svaret på.
Syftet är att ge JV chansen att lägga ut texten från sin litteratur och få det att verka som att det har effekt och besvarar människors frågor.
Lite teater bara egentligen, det typiska ordvalet brukar bli en bra ledtråd för den som behärskar sektlingon.

Jag har släktingar som är JV. Därför kanske jag använder lite av deras "uttryck o ordval"
Jag skulle kunna fråga dom om det jag undrar. Men nu frågade jag här på FB istället. Vet ej varför. Detta är en intressant tråd helt enkelt. Skadar inte om andra läser svaren.

Citat:
Jag tror inte det är något som JV gör. De är trotts allt oftast ärliga människor. Det du gör kan möjligtvis öka Kaltens tro, även fast tillvägagångssättet att bilda sin uppfattning på vad en annan gör och säger är ganska barnslig i mina öron. Ifall a säger så och b säger så, så måste a ha rätt eftersom det är mest troligt av de två. Då glömmer man dock alternativ c, d, e, f, g, h, i ,j och k som ingen nämnt. Du har inga belägg att det du säger är sant så det blir bara kontra-produktivt.

Kingstown, Det finns inte många som orkar berätta information för dig som du lätt kan hitta på google. Ett JV kommer ge dig all tid du vill eftersom de tror det är guds vilja samt att de tror det kommer rädda dig.
"Den kosmologiska standardmodellen som numera kallas Lambda-CDM-modellen ger en mycket exakt beskrivning av en stor mängd kosmologiska observationer och experiment. Det tidigaste stödet kom genom Edwin Hubbles observationer under 1920-talet som visade att nästan alla galaxer avlägsnar sig från oss, och ju längre bort de är, desto snabbare avlägsnar de sig. Hubble publicerade 1929 Hubbles lag som säger att avlägsna galaxers hastighet bort från oss är proportionell mot deras avstånd från oss, och drog slutsatsen att universum expanderar.[8] På grund av universums expansion sker en rödförskjutning av avlägsna galaxers spektra, som kan användas för att avståndsbestämma dem. (Denna rödförskjutning ska inte förväxlas med Dopplereffekten.) Hubbles observationer av universums expansion stödjer big bang-modellen, men de kan också förklaras av steady state-teorin. Dock så kräver steady state att universum alltid har varit likadant, medan big bang förutsätter att universum har utvecklats. Det sistnämnda stämmer mycket bättre med observationer av att till exempel kvasarer var mycket vanligare när universum var yngre än de är idag.
Ett starkare stöd för teorin kom genom Arno Penzias och Robert Wilsons upptäckt år 1964 av den så kallade kosmiska bakgrundstrålningen, som förutsagts av Gamow, Alpher, och Herman redan 1948, och sedan oberoende av Dicke och Peebles 1964. Big Bang-teorin leder till en nästan homogen kosmisk bakgrundsstrålning, vars spektrum är det för strålning från en svart kropp med en temperatur på 2,7 K. Teorin säger också att det ska förekomma mycket små fluktuationer i strålningens temperatur, vilka har sitt ursprung i kvantfluktuationer i densiteten i det tidiga universum. Relativt nya mätningar av fluktuationer i bakgrundsstrålningen, som utförts av satellitexperimenten COBE och WMAP, har bekräftat denna förutsägelse i detalj.
Det tredje klassiska stödet för Big Bang är de relativa förekomsterna av lätta grundämnen i universum. I det mycket tidiga och mycket varma universum kunde väteatormers kärnor slås samman till heliumkärnor och i någon mån litiumkärnor, men de processerna avstannade när universum svalnat. Teorin för Big Bang nukleosyntes förutspår att vanlig materia skulle till 77 % vara väte och till ungefär 23 % helium, med spår av litium (övriga tyngre grundämnen har tillkommit senare, inuti stjärnor). Detta stämmer väl med observationer.[9]
Förutom dessa tre grundpelare finns flera andra belägg."

http://sv.wikipedia.org/wiki/Big_Bang

Om det är svårt att förstå vissa saker så rekomenderar jag att du söker upp det du inte förstår genom google. Man kan inte lära sig att springa innan man kan gå.

Håller med om att det är ,för mig, ganska svårt och krångligt. Men tycker det är soft att sitta och fördjupa mig i sånt här. Är det för svår-förstått,så läser jag det flera gånger tills jag börjar förstå. Har hänt att jag frågat mina (döpta) släktingar om detaljer och vidare förklaringar.

Så ibland springer jag för fort och snubblar. Då får jag gå sakta igen och koncentrera mig på stegen. Ett och ett
Citera
2014-03-23, 23:00
Medlem
totalwarplayers avatar
Citat:
Ditt eget försök på att skapa ett val mellan JV och muslimer ... som jag iövrigt inte kan se totalwarplayer har implicerat i det aktuella inlägget h*n skrev.
Jag föredrar inte någon av religionerna. Alla religioner har väl sina brister och det är upp till var och en att välja vad de ska tro på eller om de väljer att inte tro på något alls. Bättre svar kan jag inte ge dig doubletime i det du först citerade.
Citera
2014-03-23, 23:01
Medlem
Citat:
Tänkte mest typ
(FB) Skulle samhället bli bättre om tobaksrökning blev belagt med dödstraff ?
Jag låter er andra bilda eran uppfattning om det är värt att fortsätta argumentera med denna människa.

Trådstarten var mer av en filosofisk frågeställare. I verkligheten hade kastrering för rökare funkat mycket bättre.
Citera
2014-03-23, 23:03
Medlem
Citat:

Snälla använd inte ord som hen...Det är en styggelse mot vårat linguistiska arv.

Det var jag som hade illustrationen..Jag ser inget fel med det. Skulle du föredra att några gick omkring för att varna för en naturkatastrof (Även om du trodde dom var dumma och hade fel) än att samma person bara stack utan att tänka på dig ? Det vore väl knappast så kärleksfullt att inte ens bry sig om att varna eller ?
Citera
2014-03-23, 23:04
Medlem
Bogomils avatar
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av totalwarplayer
Jag föredrar inte någon av religionerna.

Vilket är som jag tolkade ditt inlägg och kommenterade omkring till Doubletime.
Citera
2014-03-23, 23:07
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Trådstarten var mer av en filosofisk frågeställare. I verkligheten hade kastrering för rökare funkat mycket bättre.

TS är formulerat tämligen allmänt, men kom gärna med egna filosofiska argument om du vill.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in