2014-03-23, 21:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalten
Det kan vara bra att veta att det är ganska vanligt att JV eller wannabes går in på forum och ställer frågor till JV som de redan vet svaret på.
Syftet är att ge JV chansen att lägga ut texten från sin litteratur och få det att verka som att det har effekt och besvarar människors frågor.
Lite teater bara egentligen, det typiska ordvalet brukar bli en bra ledtråd för den som behärskar sektlingon.
Jag tror inte det är något som JV gör. De är trotts allt oftast ärliga människor. Det du gör kan möjligtvis öka Kaltens tro, även fast tillvägagångssättet att bilda sin uppfattning på vad en annan gör och säger är ganska barnslig i mina öron. Ifall a säger så och b säger så, så måste a ha rätt eftersom det är mest troligt av de två. Då glömmer man dock alternativ c, d, e, f, g, h, i ,j och k som ingen nämnt. Du har inga belägg att det du säger är sant så det blir bara kontra-produktivt.

Kingstown, Det finns inte många som orkar berätta information för dig som du lätt kan hitta på google. Ett JV kommer ge dig all tid du vill eftersom de tror det är guds vilja samt att de tror det kommer rädda dig.
"Den kosmologiska standardmodellen som numera kallas Lambda-CDM-modellen ger en mycket exakt beskrivning av en stor mängd kosmologiska observationer och experiment. Det tidigaste stödet kom genom Edwin Hubbles observationer under 1920-talet som visade att nästan alla galaxer avlägsnar sig från oss, och ju längre bort de är, desto snabbare avlägsnar de sig. Hubble publicerade 1929 Hubbles lag som säger att avlägsna galaxers hastighet bort från oss är proportionell mot deras avstånd från oss, och drog slutsatsen att universum expanderar.[8] På grund av universums expansion sker en rödförskjutning av avlägsna galaxers spektra, som kan användas för att avståndsbestämma dem. (Denna rödförskjutning ska inte förväxlas med Dopplereffekten.) Hubbles observationer av universums expansion stödjer big bang-modellen, men de kan också förklaras av steady state-teorin. Dock så kräver steady state att universum alltid har varit likadant, medan big bang förutsätter att universum har utvecklats. Det sistnämnda stämmer mycket bättre med observationer av att till exempel kvasarer var mycket vanligare när universum var yngre än de är idag.
Ett starkare stöd för teorin kom genom Arno Penzias och Robert Wilsons upptäckt år 1964 av den så kallade kosmiska bakgrundstrålningen, som förutsagts av Gamow, Alpher, och Herman redan 1948, och sedan oberoende av Dicke och Peebles 1964. Big Bang-teorin leder till en nästan homogen kosmisk bakgrundsstrålning, vars spektrum är det för strålning från en svart kropp med en temperatur på 2,7 K. Teorin säger också att det ska förekomma mycket små fluktuationer i strålningens temperatur, vilka har sitt ursprung i kvantfluktuationer i densiteten i det tidiga universum. Relativt nya mätningar av fluktuationer i bakgrundsstrålningen, som utförts av satellitexperimenten COBE och WMAP, har bekräftat denna förutsägelse i detalj.
Det tredje klassiska stödet för Big Bang är de relativa förekomsterna av lätta grundämnen i universum. I det mycket tidiga och mycket varma universum kunde väteatormers kärnor slås samman till heliumkärnor och i någon mån litiumkärnor, men de processerna avstannade när universum svalnat. Teorin för Big Bang nukleosyntes förutspår att vanlig materia skulle till 77 % vara väte och till ungefär 23 % helium, med spår av litium (övriga tyngre grundämnen har tillkommit senare, inuti stjärnor). Detta stämmer väl med observationer.[9]
Förutom dessa tre grundpelare finns flera andra belägg."

http://sv.wikipedia.org/wiki/Big_Bang

Om det är svårt att förstå vissa saker så rekomenderar jag att du söker upp det du inte förstår genom google. Man kan inte lära sig att springa innan man kan gå.
Citera
2014-03-23, 21:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bogomil
Samma fråga som i mitt senaste inlägg: "Skumma" enligt vilket värde-system?

Och naturligvis som en fortsättning av detta (om du inte lekar debatt-struts), vad legitimerar i så fall ett sånt värde-system?
'
Faktumet att du har rätten att bestämma att inga röda kepsar får användas i ditt hushåll. Gud har rätt att bestämma vad han vill och det är han som äger planeten vi lever på. Om gud säger att det är fel att lyssna på Justin Biebers musik så blir det det automatiskt. Det lagar som gud sätter blir absoluta på detta sättet.
Citera
2014-03-23, 21:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Doubletime
Om man villigt sodomiserar en människas anala öppning så är det något gravt fel i huvudet. Det är sjukt eftersom det är långt ifrån vad meningen med våra prokreativa förmågor/organ är.

Du vet väl att vi människor har sex för andra orsaker än enbart fortplantning? Även om man är ett jv så ser man väl sex som en gåva från gud som ska berika livet. Hur man använder den gåvan är upp till var och en. Vill man ha analsex med sin fru så får man väl ha det.
Citera
2014-03-23, 21:44
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Om man villigt sodomiserar en människas anala öppning så är det något gravt fel i huvudet.

Nej, ..... eftersom:

Citat:
Det är sjukt eftersom det är långt ifrån vad meningen med våra prokreativa förmågor/organ är.

NATUREN (~i biologisk livs manifestationer) INTE HAR EN PÅVISBAR (~demonstrable) MENING. Det är bara sånt du och dina geliker efterrationaliserande hittar på.

Du cirkelargumenterar med stor sannolikhet .... igen.
Citera
2014-03-23, 21:48
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qn
Jag tror inte det är något som JV gör. De är trotts allt oftast ärliga människor.

Jag har en personlig rik erfarenhet av JVs intellektuelle ohederlighet.
Citera
2014-03-23, 21:50
Medlem
Citat:
När jag var 15 år så gjorde jag det valet. Jag började känna lite sjuka känslor..MEn jag fantiserade inte om sodomi överhuvudtaget och slog bort tankarna...1 år senare så fanns inte dessa skumma känslor kvar.

Gjorde valet för att jag inte är sjuk i huvudet.

Spännande, du är nog den första människa som jag har hört om som har gjort ett val om sexuell läggning.
Jag var ca 12 när jag visste att tjejer är grejen för mig.
Inget val, bara konstaterat faktum.
Citera
2014-03-23, 21:51
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Faktumet att du har rätten att bestämma att inga röda kepsar får användas i ditt hushåll. Gud har rätt att bestämma vad han vill och det är han som äger planeten vi lever på. Om gud säger att det är fel att lyssna på Justin Biebers musik så blir det det automatiskt. Det lagar som gud sätter blir absoluta på detta sättet.

Visst; EXAKT som jag redan har påpekat vid flera tidigare tillfällen .... du cirkelargumenter som in i Norden.
Citera
2014-03-23, 22:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av qn
Jag tror inte det är något som JV gör. De är trotts allt oftast ärliga människor. Det du gör kan möjligtvis öka Kaltens tro, även fast tillvägagångssättet att bilda sin uppfattning på vad en annan gör och säger är ganska barnslig i mina öron. Ifall a säger så och b säger så, så måste a ha rätt eftersom det är mest troligt av de två. Då glömmer man dock alternativ c, d, e, f, g, h, i ,j och k som ingen nämnt. Du har inga belägg att det du säger är sant så det blir bara kontra-produktivt.

Jag vet att en del JV gör så.
En del är t o m så osmarta att de använder uttryck som inga andra än JV använder.
Du minns säkert de interna termerna som inte betyder ett smack i världen utanför JV, eller som har en helt annan innebörd utanför JV.
Egentligen är teatern bara en variant på övningstalen i den teokratiska skolan där den ena spelar rollen av en "utomstående".

Edit: Ja de flesta av JV är ärliga människor.
De ärliga brukar lyda organisationens råd att hålla sig borta från diskussioner på nätet om JV.
Senast redigerad av Kalten 2014-03-23 kl. 22:07.
Citera
2014-03-23, 22:10
Medlem
totalwarplayers avatar
För länge sedan då man gick på högstadiet bestämde läraren att vi skulle titta på en bra film som vi elever själva fick rösta fram, majoriteten röstade på den första Harry Potter filmen och de flesta var väl positiva till detta. Fast nej visst fan, en klasskamrat från Jehovas vittne berättade att de inte tror på häxkonster så därför var det förbjudet för de att titta på sådana filmer. Istället blev det någon lam jävla film som fick en att vilja hoppa ut genom fönstret.

Detta var bara ett exempel på varför jag blir smått irriterad på vissa medlemmar i Jehovas vittnen.
Sedan brukar man inte heller bli så himla populär ifall man knackar dörr och ska berätta om hur bra den religionen är samt varför just du ska gå med.
Citera
2014-03-23, 22:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av totalwarplayer

Detta var bara ett exempel på varför jag blir smått irriterad på vissa medlemmar i Jehovas vittnen.
Sedan brukar man inte heller bli så himla populär ifall man knackar dörr och ska berätta om hur bra den religionen är samt varför just du ska gå med.

Så du föredrar muslimer som tror att du ska brinna i helvettet förevigt för att du inte är muslim men ändå inte bryr sig ett dugg om dig och ser ner på dig (Det kallas defensive jihad)framför människor som utan någon lön försöker hjälpa dig då de tror de funnit sanningen ?
Citera
2014-03-23, 22:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av totalwarplayer
För länge sedan då man gick på högstadiet bestämde läraren att vi skulle titta på en bra film som vi elever själva fick rösta fram, majoriteten röstade på den första Harry Potter filmen och de flesta var väl positiva till detta. Fast nej visst fan, en klasskamrat från Jehovas vittne berättade att de inte tror på häxkonster så därför var det förbjudet för de att titta på sådana filmer. Istället blev det någon lam jävla film som fick en att vilja hoppa ut genom fönstret.

http://www.youtube.com/watch?v=Qfq4ZFY6WG4

Alla ni som argumenterar med doubletime kolla hans tidigare inlägg.
Citera
2014-03-23, 22:35
Medlem
totalwarplayers avatar
Citat:
Så du föredrar muslimer som tror att du ska brinna i helvettet förevigt för att du inte är muslim men ändå inte bryr sig ett dugg om dig och ser ner på dig (Det kallas defensive jihad)framför människor som utan någon lön försöker hjälpa dig då de tror de funnit sanningen ?
Nu är det såhär att jag hatar verkligen inte Jehovas vittnen, skrev bara varför JAG kunde bli lite smått irriterad på vissa medlemmar, sedan skrev jag varför ANDRA kunde bli det. Själv har man inget emot om en trevlig medlem från JV knackar på och vill prata lite en tråkig söndag.

Du kan inte dra alla muslimer över en kam, ett fåtal kanske yttrar sig som du nyss beskrev men det gör kristna förvridna människor också. Sök upp www.godhatestheworld.com så ser du bevisen för att kristna kan vara lika ruttna som vissa muslimer. Förlåt om jag hamnar lite off topic nu
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in