2014-03-22, 20:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gr6810
Det kan bero på att burken inte släpper in luft och ljus vilken påverkar ölen negativt.
Snarare positivt
Citera
2014-03-22, 22:24
Medlem
brutefishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gr6810
Det kan bero på att burken inte släpper in luft och ljus vilken påverkar ölen negativt.

Citat:
Ursprungligen postat av bananzo
Snarare positivt
ska man inte långtidslagra så är burk, enligt mitt tycke, inte den sämre behållaren.
Citera
2014-03-22, 23:33
Medlem
Feadogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brutefish
du borde veta bättre än att jämföra den mot en sådan stjärnkavalkad.
nej, den är inte i närheten av sådan kvalitet, men som du säger, priset för den flaskan och att den är rätt så bra gör den till ett väldigt bra bang for the buck.

samma här, blev förvånad över pris kontra storlek.

Dricker den nu, och den är över förväntan. Fantastisk prisvärdhet på den här biran. Självklart inte i samma liga som de jag nämnde tidigare, kanske en gnutta för mycket sötma och för lite beska för min smak, men jävligt bra ändå.
Citera
2014-03-23, 13:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fantasticfoxy
Näcken går alldeles utmärkt att köpa då den finns kvar i flertalet butiker! Tack för förslagen, ska kolla upp Smuttynose också!
Näcken finns fortfarande kvar på många bolag runt om i landet och är en jäkligt bra Hefeweizen.

Märkligt att det inte finns så många öl av denna typ. Humlen tar ju bort det mesta av skumbananerna som ofta finns i veteöl och som jag inte gillar. Trots att Rick tydligen har använt Amarillo, Citra och Simcoe i ölet så tyckte jag att den liknade Orval i sin smak.
Citera
2014-03-23, 15:28
Medlem
Punklivs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Johan_zz
Näcken finns fortfarande kvar på många bolag runt om i landet och är en jäkligt bra Hefeweizen.

Är inte hopfenweisse den rätta benämningen? Väldigt god är den i vilket fall som helst.

Det kommer ju för övrigt en porter weisse ifrån Schneider nu i släppet... Antar att det är en hybrid av porter och veteöl?
Citera
2014-03-23, 20:16
Medlem
Snowsmiles avatar
Halloj

Tänkte tipsa om en sällsynt bra stout från bolagets mindre sortiment.
Den iofs svindyr, men väl värd att testa.

Den heter Ten Fidy, och är bryggd av Oscar Blues bryggeri, samma bryggeri
som oxå gör Dalés Ale.

Köp en och njuuuut.

/Snow
Citera
2014-03-23, 21:12
Medlem
Punklivs avatar
Är Lost Abbey Cuvee de Tomme värd 139 spänn? Verkar god, sugen på att beställa en.
Citera
2014-03-23, 22:34
Medlem
Wutnoshits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Punkliv
Är Lost Abbey Cuvee de Tomme värd 139 spänn? Verkar god, sugen på att beställa en.
Finns få öl som är värda så mycket enligt mig, men första gången jag drack den var den sådär men andra gången var den verkligen riktig jävla bra! Fast då körde jag den välkyld (såklart) och i ett vinglas
Har två kvar som jag har på lagring ett tag för att se hur smakerna ändras.

Men för att svara på din fråga, köp en flaska och testa. Men enligt mig är den inte värd pengarna.

Däremot känner jag personligen att Pang Pang Porter inte är värd de 300 kronor som den kostar.
Citera
2014-03-23, 22:38
Medlem
MonsterMagnuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snowsmile
Halloj

Tänkte tipsa om en sällsynt bra stout från bolagets mindre sortiment.
Den iofs svindyr, men väl värd att testa.

Den heter Ten Fidy, och är bryggd av Oscar Blues bryggeri, samma bryggeri
som oxå gör Dalés Ale.

Köp en och njuuuut.

/Snow

Svindyr?

Samuel Adams Utopias är svindyr.
Ten Fidy imp stout är bara lite mindre billig.
Dock helt okej stout.
Citera
2014-03-23, 23:06
Medlem
brutefishs avatar
Citat:
gillar du syrliga öl så är den värd varenda spänn. om inte så är det fortfarande "prisvärd".
det är en förbannat bra öl och med tanke på att det inte är en belgare så bedriften ännu högre.

har du ölintresse och vill prova olika så ska du absolut inte missa denna.
Citera
2014-03-23, 23:33
Medlem
Punklivs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wutnoshit
Finns få öl som är värda så mycket enligt mig, men första gången jag drack den var den sådär men andra gången var den verkligen riktig jävla bra! Fast då körde jag den välkyld (såklart) och i ett vinglas
Har två kvar som jag har på lagring ett tag för att se hur smakerna ändras.

Men för att svara på din fråga, köp en flaska och testa. Men enligt mig är den inte värd pengarna.

Däremot känner jag personligen att Pang Pang Porter inte är värd de 300 kronor som den kostar.

Då blir det nog en flaska.

Citat:
Ursprungligen postat av brutefish
gillar du syrliga öl så är den värd varenda spänn. om inte så är det fortfarande "prisvärd".
det är en förbannat bra öl och med tanke på att det inte är en belgare så bedriften ännu högre.

har du ölintresse och vill prova olika så ska du absolut inte missa denna.

Har bara testat en syrlig öl, 3 Fonteinen Oude Kriek, och den älskade jag. Jag har alltid gillat syrlighet som fan så den här borde ju också passa.
Citera
2014-03-24, 00:05
Medlem
Citat:
Då blir det nog en flaska.

Har bara testat en syrlig öl, 3 Fonteinen Oude Kriek, och den älskade jag. Jag har alltid gillat syrlighet som fan så den här borde ju också passa.

Skillnaden på Oude Kriek och Cuvée de Tomme är enorm. Det är helt olika ölstilar. Jag fastnade snabbt för Kriek men Oud Bruin och liknande tog det ett tag för mig att uppskatta, har du aldrig druckit stilen tidigare hade jag definitivt börjat med något billigare. Typ Ichtegems Grand Cru som kommer nu i april. Eller Bockor Cuvée de Jacobins som kom denna månaden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in