2014-03-23, 10:01
Medlem
soopys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lagro
Orsaken att VB blev mördad måste finnas ett motiv till det, om det inte fanns motiv hade hon sannolikt inte blivit mördad. Det fanns inga ekonomiska motiv och inte heller någon svartsjuka inblandad, alla sådana motiv kan uteslutas genom en noggrann förundersökning som gjorts.
Det motiv som jag ser är möjligt är att hon påstod till någon person att hon var gravid och väntade barn och att den här personen var fadern till barnet och om han hade haft oskyddad sex med henne måste det ses som trovärdigt.
Om den här personen absolut inte ville ha något barn med henne , skulle han komma i en besvärlig situation, därför han kunde aldrig tvinga henne till abort.
Därför kan något drastiskt och dumdristiskt flugit i hans skalle och det är att han planerade att hyra in personer som skulle likvidera VB.
Att hitta personer som kunde utföra sådant uppdrag anser jag är inga problem, det behövs 3 personer och en skåpbil.
Det fordras viss lokalkännedom och att kunna planera och organisera mordet för att inte åka fast.
Den här personen skulle bli anstiftare, men är ingen mördare.
Allt ovan är ett tänkbart scenarium varför och hur VB blev mördad.

Det fetade: Svårt att veta med säkerhet och det blir lite av inbyggd motsägelse här, märker du det?

Om du är beredd att föreslå att påstådd graviditet skulle stressat någon att mörda henne så finns ju här ett uppenbart ekonomiskt motiv, också, eller?

Det torde vara näst intill omöjligt att utesluta ett plötsligt påslag av t.ex. svartsjuka hos t.ex. en person av den dömdes "kaliber". I hans ålder så är ofta relationer ojämna och "svängiga" och mer så hos någon med hans problematik.

Det känns, ärligt talat, som det här med inhyrda mördare svävar i fria luften eller snarare faller hårt till marken i verklighetens kalla ljus, passar mer i en biosalong.

Antagligen är det här mordet, också, lika krasst, kallt, smutsigt, rätlinjigt och sjukt som TR-domen implicerar? Bland annat: "Mördarn's egendom var blodbefläckad".
Senast redigerad av soopy 2014-03-23 kl. 10:03.
Citera
2014-03-23, 10:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Spindelfrida
Jag tror inte alls att han accepterade. Det var endast en munnens bekännelse. Han ville ha VB i sin närhet. Då var han tvingad att töja på gränserna och låtsas. KJ hoppades i det längsta. Men den 4 maj 2013 fick han det slutgiltiga beviset på att han endast varit en bricka i ett fult spel. Han hade bara blivit utnyttjad - och han var förloraren...igen...igen och...igen...

Munnens bekännelse är nog den sanna bekännelsen - jag har mycket svårt att tro att KJ skulle
låtsas och hoppas i "smyg", det går liksom inte ihop med vad vi fått ta del av honom som
person i FUPen.
Har KJ varit en bricka i ett fult spel som du antyder så har han nog inte haft en susning om det, personer med AS blir ofta utnyttjade eftersom dom inte förstår vad det innebär att vara en
"(pojk)vän", jag tror inte polletten plötsligt trillade ner den 4 maj, han behöver hjälp med att
förstå en sådan sak.

Informationen i FUPen visar väl ganska tydligt att KJ är en "late bloomer" vilket är vanligt för
personer med asperger, han prövar sig fram med både flickor och gossar. KJ berättar också
själv öppet om sina lekar med sig själv, AS personer tycker många gånger detta är den lättaste
formen av "sex", för i denna aktivitet behövs inget socialt samspel, onani blir ofta ett fixt mönster
som brukar blir svårt att bryta. Aspergarna tar ofta till onani för att t ex lätta på sin ångest och
ångest är nog inget som är en obekant för KJ. Därför tror jag bl a på hans lekar på
toaletten medans andra trådmedlemmar tar för givet att han ljuger, även åklagarna
försöker läsa in för mycket i dessa "mystiska flaskor" och smörpaketen i badrummet.
Det plockas gång på gång in för mycket "känslor" i denna gosse, allt skall konstant övertolkas
för att KJ skall passa in i bilden hur en mördare skall vara, vilket är enormt störande för mig.

Du får det att framstå i ditt inlägg som att KJ har full koll på relationer, känslor och t o m kan förstå uppsåt, där får du nog tänka om, han visar gång på gång att han inte alls är där, han är trots allt
en ung grabb med asperger, "Late bloomer" säger jag.

Mvh Marlena Ivarsson.
Citera
2014-03-23, 10:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bajen2013
Jag tror dock inte på utomstående inhyrda mördare, utan helt enkelt ngn familjemedlem. 2 pers räcker. Dock konstigt med styckningen. Om de har en skåpbil, så kan de enkelt dumpa ett helt lik var som helst utan att behöva stycka.

Vb kan mycket väl ha sagt till mb att hon är med barn. Men inget i kommunikationen tyder på det. Men det kan ju ha varit de sista smsen handlade om.

Man får inte glömma att i en del ögon är hon vatten värd, en liten thailändska som morskar upp sig på deras domäner. Tänk ungefär som filmen jägarna. Det finns folk som inte drar sig för något, Speciellt en liten Thailändska.

Förutom att hon levde farligt genom att ligga med en gift man i lilla Boden så låg hon i konflikt med RB också. Hon var uppriktigt ledsen och detta bråk ledde dessutom till deportering till Luleåklubben istället för Boden. Detta bråk är större än vad vi trott.

Sen har vi AF i bakgrunden som var kär i VB. Och hotar till och med en karatetränare att hålla sig borta. Vem vet vilka känslor han hade kvar för henne, och hur han tänkte nu när hon gick tillbaka till KJ hux flux.

Sen har vi såklart paret AN/MB med svartsjuka och otrohet att göra.

Till sist har vi KJ s såkallade vän. Som snodde hans bil och jävlades med honom på olika sätt. Inte en bra vän med andra ord. WL. Fråga: var det han som hatar invandrare också?
Vad man måste söka i det här fallet är motivet, därför det är ett organiserat mord med flera inblandade och de personer som utfört dådet har inte gjort det gratis. Sedan har det funnits en risk för dem samtliga, jag kan aldrig tänka mig att det har att göra med någon otrohet från några män, det skulle aldrig ha slutat som de gjorde för VB. Det hade kunnat bli ett dråp genom någon svartsjuka, men ett sådant mord utföres på annat sätt och förövarna åker dit nästan alltid.
Ett mycket tänkbart motiv är att hon sagt hon är gravid med en man som hon haft sexrelation till och den mannen ville absolut inte ha barn med henne. Hon behövde inte alls vara gravid i verkligheten,men ett sätt att knyta till sig en man hon var kär i.
Det finns alltid motiv till planerade mord och motivet med graviditet är helt tänkbart.
Citera
2014-03-23, 10:23
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Orsaken att VB blev mördad måste finnas ett motiv till det, om det inte fanns motiv hade hon sannolikt inte blivit mördad. Det fanns inga ekonomiska motiv och inte heller någon svartsjuka inblandad, alla sådana motiv kan uteslutas genom en noggrann förundersökning som gjorts.
Det motiv som jag ser är möjligt är att hon påstod till någon person att hon var gravid och väntade barn och att den här personen var fadern till barnet och om han hade haft oskyddad sex med henne måste det ses som trovärdigt.
Om den här personen absolut inte ville ha något barn med henne , skulle han komma i en besvärlig situation, därför han kunde aldrig tvinga henne till abort.
Därför kan något drastiskt och dumdristiskt flugit i hans skalle och det är att han planerade att hyra in personer som skulle likvidera VB.
Att hitta personer som kunde utföra sådant uppdrag anser jag är inga problem, det behövs 3 personer och en skåpbil.
Det fordras viss lokalkännedom och att kunna planera och organisera mordet för att inte åka fast.
Den här personen skulle bli anstiftare, men är ingen mördare.
Allt ovan är ett tänkbart scenarium varför och hur VB blev mördad.

Mörda/döda utan motiv gör nästan bara psykiskt sjuka, det man vanligen kallar oprovocerat våld. Det är grundregeln. I KJ:s fall tror jag motivet att mörda Vatchareya dels var att han länge fantiserat och drömt om att någon gång i sitt liv döda en människa, vilket han inte gjort någon hemlighet av utan även berättat för andra - dels att VB i KJ:s värld inte hade någon dugligare funktion än att bli mordoffer sedan hon dumpat honom. Mer komplicerat än så tror jag inte att det är.
Citera
2014-03-23, 10:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av soopy
Det fetade: Svårt att veta med säkerhet och det blir lite av inbyggd motsägelse här, märker du det?

Om du är beredd att föreslå att påstådd graviditet skulle stressat någon att mörda henne så finns ju här ett uppenbart ekonomiskt motiv, också, eller?

Det torde vara näst intill omöjligt att utesluta ett plötsligt påslag av t.ex. svartsjuka hos t.ex. en person av den dömdes "kaliber". I hans ålder så är ofta relationer ojämna och "svängiga" och mer så hos någon med hans problematik.

Det känns, ärligt talat, som det här med inhyrda mördare svävar i fria luften eller snarare faller hårt till marken i verklighetens kalla ljus, passar mer i en biosalong.

Antagligen är det här mordet, också, lika krasst, kallt, smutsigt, rätlinjigt och sjukt som TR-domen implicerar? Bland annat: "Mördarn's egendom var blodbefläckad".
Ett anstiftat mord är svårare att lösa än ett annat mord, därför anstiftaren ser till att han alltid har alibi den tiden mordet utfördes. Den här mordutredningen gick ut på att kJ skulle vara gärningsmannen och några alternativ till det fanns inte.
Vad gäller TR domen det som påstås vara bevis att kroppen funnits i bagageutrymmet är inget bevis utan ett antagande, jag är helt övertygad de beviset kommer inte att överleva i HR.
Citera
2014-03-23, 11:06
Bannlyst
Citat:
Jag anser att det här fallet har stått och stampat på samma ställe, därför det finns inga visioner med fakta som ni kommit med.
Därför skall jag lägga fram min vision. När rättsläkaren hade vad som kan kallas hearing menade hon att VB hade blivit utsatt för en långsam och plågsam pina innan hon avled.
Det skall ha varit något stickverktyg som användes mot hjärtat och bröstet, men det finns många varianter av sådana verktyg.
Men däremot själva styckningen av kroppsdelar och annat menade hon det var inte med någon yxa eller kniv, utan hon menade en stor tyngre kniv, som hon ansåg skulle passa in för det, men borde se ett sådant verktyg innan hon kan uttala något mera bestämt.
Jag anser att det är en macheta som passar in för det, nu finns inte machetan som något vanligt verktyg i Sverige, men i andra länder som exempelvis i Afrika är det mycket vanligt. Jag har själv använt machetan i djungeln och känner mycket väl till verktyget. Det finns en rak och böjd macheta i olika storlekar, det är sannolikt den raka som använts.
Det här mordet på VB kan sägas att det var mycket brutalt och något liknande har aldrig förekommit i landet.
Därför är det lämpligt att göra en gärningsmannaprofil och man måste då gå utomlands för att hitta material.
Mordet på VB överensstämmer med samma mönster som bizarra terrorister gjort och gör i Öst Afrika mot civila personer även kvinnor och barn.
Den här terroristorganisationen försöker att få fotfäste genom att utföra väldigt brutala och bizarra mord, som skall kuva och underkasta folket i de länderna.
De här länderna som drabbats av den här terrorismen har gjort mycket stora ansträngningar för att kväsa den, där även vissa västländer har bistått med hjälp till de berörda länderna.
Eftersom jag anser att mordet på VB var ett anstiftat mord ser jag det som en möjlighet att personer från den här bizarra terroristorganiationen kunde ha anlitats för att utföra det.
Den här typ av mord som gjordes mot VB tycks de njuta av att göra och gjordes sannolikt för en låg peng.
Mordet på VB var välorganiserat och de var väl insatta hur de skulle bära sig åt för att inte åka fast.
Lagro!

När jag tittar bakåt i tråden på dina inlägg så konstaterar jag att du fabulerar å det grövsta. En samvetsfråga Lagro:

Står du för all rappakalja som du skriver eller roar du dig enbart med att trolla? Vill du vänligen kommentera ditt inlägg ovan?
Citera
2014-03-23, 11:26
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Du låter bli att nämna att han mordhotat en tidigare flickvän. Faktiskt.

Läs FUP.

Har du nåt namn på den mordhotade. Måste ha missat det.
Citera
2014-03-23, 12:29
Medlem
Spindelfridas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
....Vad är detta för kille då?...

MB. Han fyller år det datumet.
Citera
2014-03-23, 12:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zambora
Lagro!

När jag tittar bakåt i tråden på dina inlägg så konstaterar jag att du fabulerar å det grövsta. En samvetsfråga Lagro:

Står du för all rappakalja som du skriver eller roar du dig enbart med att trolla? Vill du vänligen kommentera ditt inlägg ovan?
Det är klart jag står för vad jag skrivit i det inlägget du nämner, det är fakta alltsammans.
Det finns personer från Sverige som värvar sig till terroristorganisationer för att åka till länder i Öst Afrika och Syrien, det finns bevis för det därför kan det inte förnekas.
Viss svensk media kallar de här terroristorganisationerna för frihetsrörelser men det är en lögn de dödar och lemlästar civila oskyldiga människor, därför är de terrorister.
Om du önskar få bevis att värvningar skett av personer bosatta i Sverige, kan jag mycket lätt ta fram den informationen om du önskar.
I dagarna har Saudi infört en lag att alla som värvar sig till terroriströrelser i Syrien när de kommer tillbaka till Saudi blir det 20 års fängelse, man kan säga Saudi har vaknat till och är sannolikt rädd för baksmälla av de här terroristerna.
Senast redigerad av Lagro 2014-03-23 kl. 13:07.
Citera
2014-03-23, 13:09
Medlem
Spindelfridas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Det är absolut inte den bild av KJ som han fd flickvänner tillskriver honom. Snarast den motsatta. Faktiskt.

Läs FUP.

Det är du som nämner ordet svartsjuka. Inte jag. Jag tror inte heller att han var speciellt svartsjuk, vilket ju framgår av olika förhör i fup (som jag f ö läst oräkneliga gånger).
När jag skriver att "proppen gick" menar jag att han kände sig utnyttjad till bristningsgränsen. Jag har sagt det tidigare, och säger det återigen: VB utnyttjade honom ganska mycket, hon ville låna pengar, ville ha skjuts, ville ha mat, m m. Och hon gjorde KJ, som gillade henne väldigt mycket, till sin förtrogne och pratade på om sin kärlek till MB, sade saker som han inte alls ville höra. Hon var så säker på KJ:s känslor att hon helt sonika sms:ade honom natten till den 4 maj och bjöd in sig själv till en pluggstund hemma hos honom. Inte någon gång frågade hon om det passade KJ. "Jag tänkte komma", sa hon.
Av KJ:s svar förstår man att han blev väldigt förvånad och överrumplad. "Komma vart?", skrev han tillbaka. Därefter förekom inget sms:ande förrän flera timmar senare, då VB började styra och ställa med var, när och hur KJ skulle hämta upp henne. Först nämnde hon en tid, sedan ändrade hon sig och "beställde" skjuts en annan tid eftersom hon upplyste honom om att hon inte var hemma.
Jag undrar fortfarande var hon var? Hon skulle dela ut reklam den lördagen, men det kan inte ha tagit särskilt lång stund.
När hon väntade på KJ dröjde det längre än normalt för honom att komma fram till Ugglegatan. VB var otålig och sms:ade: "Är inte du hemma?"
Vem vet vad som hände i bilen under färden till Flottiljvägen? VB kanske började med att "dissa" KJ för att han var sen? Ingen bra start i så fall...

KJ må ha asperger och ADD, men att tro att han därmed är oförmögen att visa känslor (ilska, hat, sorg, kärlek) är ju helt uppåt väggarna. Den här helgen ställdes allt på sin spets - och det slutade i tragedi för VB och KJ och alla deras anhöriga.
Hur det gick till i detalj lär vi aldrig få veta. Var KJ ensam, eller hade han hjälp? Jag tror han fick hjälp med att städa upp. Det finns besvärande indicier, men inga som binder honom till mordet/styckningen. Så ser i alla fall jag på det.
Citera
2014-03-23, 13:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Du låter bli att nämna att han mordhotat en tidigare flickvän. Faktiskt.

Läs FUP.

Per telefon till en syster till tjejen ifråga. Ja, det stämmer men det gick aldrig till något annat.

M däremot gjorde detsamma och gick dessutom handgripligt tillväga både mot kvinnan och sonen. Hon tipsade också polisen om M trots att hon numera bo söderut.

Så sent som hösten 2012 gjorde han det igen mot AF som kontaktat AN.

Allt finns i FUP.
Citera
2014-03-23, 13:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sauron1
FUP sidan 1004

Om var han och AN åkte den 18/5 när dom körde mot Lakaträsk

Jag undrar om de hade tillgång till något älgslakteri med kylrum i närheten av Lakaträsk eller på väg mot Lakaträsk?

Det finns ett slakthus med kyl i Lakaträsk. Säkerligen utrustad med kylanläggning, tillgång till vatten och med krokar avsedda för att hänga upp älgkroppen. Finns även ett företag som tar hand om slaktavfall.

Så nog fanns det möjligheter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in