Citat:
Ursprungligen postat av
Spindelfrida
Jag tror inte alls att han accepterade. Det var endast en munnens bekännelse. Han ville ha VB i sin närhet. Då var han tvingad att töja på gränserna och låtsas. KJ hoppades i det längsta. Men den 4 maj 2013 fick han det slutgiltiga beviset på att han endast varit en bricka i ett fult spel. Han hade bara blivit utnyttjad - och han var förloraren...igen...igen och...igen...
Munnens bekännelse är nog den sanna bekännelsen - jag har mycket svårt att tro att KJ skulle
låtsas och hoppas i "smyg", det går liksom inte ihop med vad vi fått ta del av honom som
person i FUPen.
Har KJ varit en bricka i ett fult spel som du antyder så har han nog inte haft en susning om det, personer med AS blir ofta utnyttjade eftersom dom inte förstår vad det innebär att vara en
"(pojk)vän", jag tror inte polletten plötsligt trillade ner den 4 maj, han behöver hjälp med att
förstå en sådan sak.
Informationen i FUPen visar väl ganska tydligt att KJ är en "late bloomer" vilket är vanligt för
personer med asperger, han prövar sig fram med både flickor och gossar. KJ berättar också
själv öppet om sina lekar med sig själv, AS personer tycker många gånger detta är den lättaste
formen av "sex", för i denna aktivitet behövs inget socialt samspel, onani blir ofta ett fixt mönster
som brukar blir svårt att bryta. Aspergarna tar ofta till onani för att t ex lätta på sin ångest och
ångest är nog inget som är en obekant för KJ. Därför tror jag bl a på hans lekar på
toaletten medans andra trådmedlemmar tar för givet att han ljuger, även åklagarna
försöker läsa in för mycket i dessa "mystiska flaskor" och smörpaketen i badrummet.
Det plockas gång på gång in för mycket "känslor" i denna gosse, allt skall konstant övertolkas
för att KJ skall passa in i bilden hur en mördare skall vara, vilket är enormt störande för mig.
Du får det att framstå i ditt inlägg som att KJ har full koll på relationer, känslor och t o m kan förstå uppsåt, där får du nog tänka om, han visar gång på gång att han inte alls är där, han är trots allt
en ung grabb med asperger, "Late bloomer" säger jag.
Mvh Marlena Ivarsson.