2014-03-23, 03:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lagro
Att vittnet såg inga spår säger ingenting, det hade varit ett flertal personer innan honom och sett in genom det krossade fönstret och vissa personer hade hoppat in i lokalen också, blandannat KJ var inne i lokalen när sök gjordes efter VB.
Därför benen placerades i lokalen var att de skulle upptäckas, som också gjordes. Torson är mycket troligt att den placerades ut tidigare än benen, sett till skicket den var när den kom till Rättsmedicinska. Torson upptäcktes tackvare att benen hade upptäckts och spaningen fortsatte i området och den låg ca 150 m från Gula huset.

Hmm, det kan vara någon som står KJ nära som :
1. Placerat benen i gula huset ELLER
2. Gett information om att KJ varit inne i just det huset.
Vilka var med honom där? Var det när han privatspanade eller med mps?
Citera
2014-03-23, 04:07
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Att vittnet såg inga spår säger ingenting, det hade varit ett flertal personer innan honom och sett in genom det krossade fönstret och vissa personer hade hoppat in i lokalen också, blandannat KJ var inne i lokalen när sök gjordes efter VB.
Därför benen placerades i lokalen var att de skulle upptäckas, som också gjordes. Torson är mycket troligt att den placerades ut tidigare än benen, sett till skicket den var när den kom till Rättsmedicinska. Torson upptäcktes tackvare att benen hade upptäckts och spaningen fortsatte i området och den låg ca 150 m från Gula huset.

Men då är det ju ännu konstigare att Lennart inte sett de spåren och kan förklara varför han inte såg några ben. Han kanske var ute och gick med blindhunden.

Att benen hittades först inne i huset är ju rena slumpen. Hade ju kunnat varit precis tvärt om om inte MPS letat där. Hade man velat att de skulle hittas hade man väl lagt dem på vägen utanför huset väl synligt för folk som passerar där varje dag.
Citera
2014-03-23, 04:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bajen2013
Du menar i närheten av Lakaträsk? Var de där i närheten av de kritiska dagarna 18-20 maj?

FUP sidan 1004

Om var han och AN åkte den 18/5 när dom körde mot Lakaträsk

Jag undrar om de hade tillgång till något älgslakteri med kylrum i närheten av Lakaträsk eller på väg mot Lakaträsk?
Senast redigerad av sauron1 2014-03-23 kl. 04:15.
Citera
2014-03-23, 04:12
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Du menar i närheten av Lakaträsk? Var de där i närheten av de kritiska dagarna 18-20 maj?

MB och AN påstog, i förhör, att dom den 18 Maj åkte till Lakaträsk "för att hämta kjäll vatten "

Polisen påstår ju att dom ändrade deras span från KJ till MB den 18 maj så varför dom då inte VET eksakt vad MB hadde för sig den 18 Maj, ja det kan man ju bara undra !!!???
Citera
2014-03-23, 04:12
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Hmm, det kan vara någon som står KJ nära som :
1. Placerat benen i gula huset ELLER
2. Gett information om att KJ varit inne i just det huset.
Vilka var med honom där? Var det när han privatspanade eller med mps?

2. Både och kan man säga. Ensamt span men säger sig ha rapporterat till MPS.
Senast redigerad av PeterNoster 2014-03-23 kl. 04:14.
Citera
2014-03-23, 04:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
Hur kann du veta att "rätt GM är gripen" ???
Hur kan man någonsin veta något?

Genom att läsa, lära, bygga hypoteser och bekanta sig med sannolikhetslära. Juridiskt dömd är han hursomhelst. Detta står i samklang med min egen logik. Rätt eller fel, det får Gud fader slutgiltigt bedöma. Jag är emellertid inte troende.
Citera
2014-03-23, 04:30
Medlem
Orsaken att VB blev mördad måste finnas ett motiv till det, om det inte fanns motiv hade hon sannolikt inte blivit mördad. Det fanns inga ekonomiska motiv och inte heller någon svartsjuka inblandad, alla sådana motiv kan uteslutas genom en noggrann förundersökning som gjorts.
Det motiv som jag ser är möjligt är att hon påstod till någon person att hon var gravid och väntade barn och att den här personen var fadern till barnet och om han hade haft oskyddad sex med henne måste det ses som trovärdigt.
Om den här personen absolut inte ville ha något barn med henne , skulle han komma i en besvärlig situation, därför han kunde aldrig tvinga henne till abort.
Därför kan något drastiskt och dumdristiskt flugit i hans skalle och det är att han planerade att hyra in personer som skulle likvidera VB.
Att hitta personer som kunde utföra sådant uppdrag anser jag är inga problem, det behövs 3 personer och en skåpbil.
Det fordras viss lokalkännedom och att kunna planera och organisera mordet för att inte åka fast.
Den här personen skulle bli anstiftare, men är ingen mördare.
Allt ovan är ett tänkbart scenarium varför och hur VB blev mördad.
Senast redigerad av Lagro 2014-03-23 kl. 05:12.
Citera
2014-03-23, 04:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
JA, jag är 99,99% säker på att det har nämnts just något sådant ställe här på flashback innom sista året, tyvärr hittar jag inte den infon just nu, kansk någon annan kan posta den informationen.
Det där med kylrum och frys det är endast att glömma, det är värnet på Mjösjöberget som gäller och det var vattenfyllt och isbelagt, kroppsdelarna kyldes ned där och hundarna har markerat att kroppsdelarna var förvarade där, jag anser det finns ingen orsak att försöka ifrågasätta fakta.
Citera
2014-03-23, 04:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Men då är det ju ännu konstigare att Lennart inte sett de spåren och kan förklara varför han inte såg några ben. Han kanske var ute och gick med blindhunden.

Att benen hittades först inne i huset är ju rena slumpen. Hade ju kunnat varit precis tvärt om om inte MPS letat där. Hade man velat att de skulle hittas hade man väl lagt dem på vägen utanför huset väl synligt för folk som passerar där varje dag.
När vittnet såg in där genom fönsteröppningen fanns inga ben där, benen kom dit 18-20 nattetid.
Att benen hittades inne i huset var ingen slump, det var personer som tittade in genom det sönderslagna fönstret kontinuerligt, om inte Missing People hittat dem hade någon annan gjort det.
Senast redigerad av Lagro 2014-03-23 kl. 05:13.
Citera
2014-03-23, 05:25
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Det är absolut inte den bild av KJ som han fd flickvänner tillskriver honom. Snarast den motsatta. Faktiskt.

Läs FUP.
Du låter bli att nämna att han mordhotat en tidigare flickvän. Faktiskt.

Läs FUP.
Citera
2014-03-23, 05:40
Medlem
Citat:
Orsaken att VB blev mördad måste finnas ett motiv till det, om det inte fanns motiv hade hon sannolikt inte blivit mördad. Det fanns inga ekonomiska motiv och inte heller någon svartsjuka inblandad, alla sådana motiv kan uteslutas genom en noggrann förundersökning som gjorts.
Det motiv som jag ser är möjligt är att hon påstod till någon person att hon var gravid och väntade barn och att den här personen var fadern till barnet och om han hade haft oskyddad sex med henne måste det ses som trovärdigt.
Om den här personen absolut inte ville ha något barn med henne , skulle han komma i en besvärlig situation, därför han kunde aldrig tvinga henne till abort.
Därför kan något drastiskt och dumdristiskt flugit i hans skalle och det är att han planerade att hyra in personer som skulle likvidera VB.
Att hitta personer som kunde utföra sådant uppdrag anser jag är inga problem, det behövs 3 personer och en skåpbil.
Det fordras viss lokalkännedom och att kunna planera och organisera mordet för att inte åka fast.
Den här personen skulle bli anstiftare, men är ingen mördare.
Allt ovan är ett tänkbart scenarium varför och hur VB blev mördad.

Jag tror dock inte på utomstående inhyrda mördare, utan helt enkelt ngn familjemedlem. 2 pers räcker. Dock konstigt med styckningen. Om de har en skåpbil, så kan de enkelt dumpa ett helt lik var som helst utan att behöva stycka.

Vb kan mycket väl ha sagt till mb att hon är med barn. Men inget i kommunikationen tyder på det. Men det kan ju ha varit de sista smsen handlade om.

Man får inte glömma att i en del ögon är hon vatten värd, en liten thailändska som morskar upp sig på deras domäner. Tänk ungefär som filmen jägarna. Det finns folk som inte drar sig för något, Speciellt en liten Thailändska.

Förutom att hon levde farligt genom att ligga med en gift man i lilla Boden så låg hon i konflikt med RB också. Hon var uppriktigt ledsen och detta bråk ledde dessutom till deportering till Luleåklubben istället för Boden. Detta bråk är större än vad vi trott.

Sen har vi AF i bakgrunden som var kär i VB. Och hotar till och med en karatetränare att hålla sig borta. Vem vet vilka känslor han hade kvar för henne, och hur han tänkte nu när hon gick tillbaka till KJ hux flux.

Sen har vi såklart paret AN/MB med svartsjuka och otrohet att göra.

Till sist har vi KJ s såkallade vän. Som snodde hans bil och jävlades med honom på olika sätt. Inte en bra vän med andra ord. WL. Fråga: var det han som hatar invandrare också?
Citera
2014-03-23, 09:40
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kinuski
Hur kan man någonsin veta något?

Genom att läsa, lära, bygga hypoteser och bekanta sig med sannolikhetslära. Juridiskt dömd är han hursomhelst. Detta står i samklang med min egen logik. Rätt eller fel, det får Gud fader slutgiltigt bedöma. Jag är emellertid inte troende.

Inte så i det här fallet då tingsrättsdomen inte hann vinna laga kraft, men juridiskt dömd och polisiärt uppklarat innebär rätt ofta att det som står att läsa i domstolarnas "slutrapport" inte överensstämmer med verkligheten.

Edit: Hur ser din logik ut när du saknar såväl juridisk som all annan kunskap om det här ..? Vari består "samklangen" ?
Senast redigerad av MBoudine 2014-03-23 kl. 09:46.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in