2014-03-23, 04:40
Medlem
menpallas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DingusMcDuck
Behe
Klipper in ett par namn
Paul Ashby Ph.D.Chemistry Harvard University
Mark Toleman Ph.D. Molecular Microbiology Bristol University
Marco Fasoli Ph.D. Biochemistry University of Cambridge
Øyvind A.Voie Ph.D. Biology University of Olso
Philip R.Page Ph.D. Theoretical Particle Physics University of Oxford
Jonathan Wells Ph.D. Molecular & Cell Biology University of California, Berkeley
Arthur Chadwich Ph.D. Molecular Biology University of Miami
Jason David Ward Ph.D. Molecular Biology and Biochemistry Glasgow University
Aaron J. Miller Ph.D. Physics Stanford University
Mark Pritt Ph.D. Mathematics Yale University
Lasse Uotila M.D, Ph.D. Medicinal Biochemistry University of Helsinki
Daniel Kuebler Ph.D. Molecular & Cellular Biology University of California, Berkeley
Kay Roscoe Ph.D. High Energy Particle Physics University of Manchester

Här har du nåt tusental ytterligare som helt öppet ifrågasätter darwinismen och därmed sätter sin karriär på spel. http://www.discovery.org/scripts/viewDB/filesDB-download.php?command=download&id=660
Citat:
ditt påstående
Våran urmoder Eva kan vi enkelt spåra via det DNA som sitter i mitokondrierna och ärvs via modern. Vår urfader som i själva verket är Noa går att spåra via en mutation hos Y-kromosomen som ärvts i rakt nedstigande led. Tittar man på mängden mutationer i mitokondrie-dnat samt på hur ofta dessa inträffar går det att räkna ut att Eva existerade för i runda slängar 6000 år sedan. En siffra som stämmer väl överens med Bibeln.
Senast redigerad av menpalla 2014-03-23 kl. 05:06.
Citera
2014-03-23, 11:45
Medlem
guderis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av menpalla

Våran urmoder Eva kan vi enkelt spåra via det DNA som sitter i mitokondrierna och ärvs via modern. Vår urfader som i själva verket är Noa går att spåra via en mutation hos Y-kromosomen som ärvts i rakt nedstigande led. Tittar man på mängden mutationer i mitokondrie-dnat samt på hur ofta dessa inträffar går det att räkna ut att Eva existerade för i runda slängar 6000 år sedan. En siffra som stämmer väl överens med Bibeln.

Källa på detta?

Sedan åter till frågorna:

Anser du att genetiska sjukdomar, cancer, tillbakabildade ögon, mäns bröstvårtor är ett tecken på intelligent design?

Sen kan vi ta den nya, såg inte att du besvarat den:

Hur gick det till när gud skapade urdjurparen du nämnde, varför åt inte rovdjuren upp bytesdjurparen och om inte hur överlevde rovdjursparen?

Varför utrotades dinosaurierna och när skedde detta?
Citera
2014-03-23, 13:21
Medlem
DingusMcDucks avatar
Citat:
Klipper in ett par namn
Paul Ashby Ph.D.Chemistry Harvard University
Mark Toleman Ph.D. Molecular Microbiology Bristol University
Marco Fasoli Ph.D. Biochemistry University of Cambridge
Øyvind A.Voie Ph.D. Biology University of Olso
Philip R.Page Ph.D. Theoretical Particle Physics University of Oxford
Jonathan Wells Ph.D. Molecular & Cell Biology University of California, Berkeley
Arthur Chadwich Ph.D. Molecular Biology University of Miami
Jason David Ward Ph.D. Molecular Biology and Biochemistry Glasgow University
Aaron J. Miller Ph.D. Physics Stanford University
Mark Pritt Ph.D. Mathematics Yale University
Lasse Uotila M.D, Ph.D. Medicinal Biochemistry University of Helsinki
Daniel Kuebler Ph.D. Molecular & Cellular Biology University of California, Berkeley
Kay Roscoe Ph.D. High Energy Particle Physics University of Manchester

Här har du nåt tusental ytterligare som helt öppet ifrågasätter darwinismen och därmed sätter sin karriär på spel. http://www.discovery.org/scripts/viewDB/filesDB-download.php?command=download&id=660

Hur många av dem har fått sparken pga att de skrivit på listan? Discovery Institute kanske kan anställa dem om de blir av med jobbet. Sen finns det väl dryga 1200 vetenskapsmän och -kvinnor vid namn Steve (och varianter därav) som skrivit under på ett uttalande om motsatsen, för att illustrera dumheten i sådana listor.

Citat:

Ja, om du med i runda slängar 6000 år menar 99000 till 200000 år, så visst. Y-kromosom-Adam kan ha levt så tidigt som för över 500000 år sedan, och inte senare än 120000 år sedan. Att dessa två individer producerat avkomma tillsammans är tidsmässigt förstås möjligt, men högst osannolikt. Sen var de ju långt ifrån våra första förfäder, det är bara det att det är deras gener som lever kvar idag.

Fast du kanske har belägg för att denna "Eva" levde för 6000 år sedan? Noa och Eva verkar för övrigt inte riktigt rätt när man läser bibeln, eller hur? Varför väljer ni det namnet?
Citera
2014-03-23, 14:50
Medlem
Kommendantens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stebe2
Jag hänger inte med vad du surrar om vad det gäller korsspindeln och inspiration och varning?

Nu vill jag höra varför du tycker att Nei och Shapiro är gammal skåpmat?

Deras böcker är ganska nyskrivna.

Nei 2013 http://www.amazon.com/Mutation-Driven-Evolution-Masatoshi-Nei/dp/0199661731

och Shapiro 2011 http://www.amazon.com/Evolution-View-Century-Press-Science-ebook/dp/B0054KOKZ2/ref=cm_cr_pr_pb_i

Och på vilket sätt har deras slutsatser om det naturliga urvalets underordnade betydelse motbevisats så många gånger att du redan har hunnit tröttna?

stebe2
Bara att korsspindeln är lite av en urtyp för en kass debattör. Tar inte åt sig, använder samma argument trots alla motbevisningar och klistrar in långa svador text, som rätt ofta även säger helt emot det han hävdar (det sista är inget jag sett sig göra). Och att den senaste veckan har dina inlägg börjat närma sig den nivån.
Som den dumheten du skriver om att vi skulle säga att det är kylan som ligger bakom mutationerna som ledde till isbjörnens päls. Ingen har hävdat sådant, men utan kylan skulle inte mutationerna som ledde till köldtåligare päls fått fäste!

Jag har inte sagt att varken nei eller shapiro är skåpmat, det får stå för dig. Men du har inte gett nånting som antyder att dom håller med dig. Allt du skrivit har varit "nog" och "antagligen".
Citera
2014-03-23, 14:55
Medlem
Kommendantens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stebe2
Ja vad ska jag säga mer. Om du anser att Behe inte har koll på evolutionen.

Vi kommer inte längre här.

Är det kanske så att du anser att precis varenda en som har något som helst negativt eller försiktigt tvivel eller undrar något kring evolutionsteorin är en sopa och har noll koll på evolutionen?

Då spelar det ju ingen roll vad jag lämnar för länkar eller källor. Om de antyder något ofördelaktigt för evolutionsteorin är de ju automatiskt icke godkända.

stebe2
Menar du seriöst att Behe har koll på evolutionen?
Mannen som i domstol hävdade att ingen hade koll på immunsystemets utveckling, och när en stor bibba böcker staplades framför honom som just klargjorde immunsystemets utveckling blev han gömd bakom dom och märkbart tystlåten.

Nej, vi vet inte allt om evolutionen, evolutionsteorin förklarar inte 100%, men om man ska klanka ner på den ska man ha mer på fötterna än "wää, wää, jag förstår den inte så därför måste gud ha gjort det".

Om du inte lämnar nått bättre än det du och menpalla länkat till (vilket följer det ovanstående) så är det meningslöst. Kom med nått som inte bygger på missförstånd eller rena felaktigheter.
Citera
2014-03-23, 15:17
Medlem
kunskap1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av guderi
Källa på detta?

Sedan åter till frågorna:

Anser du att genetiska sjukdomar, cancer, tillbakabildade ögon, mäns bröstvårtor är ett tecken på intelligent design?
Menar du en människa som inte kan bli sjuk och inte har bröstvårtor(för män) en intelligent skapelse?
Citera
2014-03-23, 16:20
Medlem
Citat:

Hur ser du på det faktum att man tack vare kartläggningen av neandertalar-DNA kan konstatera att vi europeer har ett par procent neandertalar-DNA i oss?

Det skulle vara av intresse att ta del av dessa uträkningar som visar att människan uppstod för 6000 år sedan.
Citera
2014-03-23, 18:34
Medlem
guderis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kunskap1
Menar du en människa som inte kan bli sjuk och inte har bröstvårtor(för män) en intelligent skapelse?

Skrev jag en människa som inte kan bli sjuk? Nej det gjorde jag inte. Jag frågade om cancer och genetiska sjukdomar är ett tecken på intelligent design.

Och vad gäller bröstvårtor, så glömde jag även lägga till bröstkörtlar. Och nej jag anser inte det vara tecken på en intelligent design. Det är ett tecken på icke design. Vad tycker du? Isåfall motivera?
Senast redigerad av guderi 2014-03-23 kl. 18:38.
Citera
2014-03-23, 19:06
Medlem
Citat:
Nej det är samma visa med trilobiterna. Alla dessa härstammar naturligtvis från samma variant av urtrilobit. På samma sätt som alla hundar härstammar från vargen. Även trilobiterna skapades med stor anpassningsförmåga och variation för olika omgivningar.
Hur menar du att detta grundlösa påstående förklarar din inkonsekvens?

Citat:
Kanske skulle man börja ta å svara lika utförligt och förtroendeingivande som du och kommendanten gör till Stebe: Nej.
Det kan du förstås göra. Det är förstås bekvämt att strunta i det som lagts fram här och som tyder på att du har fel. Jag har inte sett att du överhuvudtaget argumenterat emot det.

Citat:
Ska jag ha belägg?
Ja, det tycker jag vore klädsamt. Men du väljer förstås själv hur du vill framstå.

Citat:
Du påstår att du sitter på fakta
Nej, jag påstår inte att jag personligen sitter på fakta.

Citat:
och hjärntvättar oskyldiga barn med vansinnet i skolorna för våra skattepengar.
Nej, det gör jag inte. Men givetvis anser jag att det är helt i sin ordning att man i skolan lär ut biologi.

Citat:
Kan det möjligtvis vara du som ska ha belägg?
I den mån jag påstår något, så bör jag ha det - helt klart.

Citat:
Börja med att svara på frågan.
Vilken fråga menar du nu? Jag är givetvis villig att svara på frågor, men tycker att det är du som just nu har en del att belägga innan det blir min tur.

Citat:
En fluga som får två extra vingar och således förlorar flygförmågan, en firre som får en extra kammare i hjärtat till ingen nytta, och där instruktionerna för den dessutom rimligen redan fanns tillgängliga är inte svar på frågan. Fattar du inte att frågan gäller var instruktionerna kom ifrån från början. Sätt ett papper i kopiatorn och kalla dig författare. Du åker in i finkar för tusan.
Som jag förklarat tidigare är inte din personliga misstro ett argument överhuvudtaget.
Citera
2014-03-23, 20:44
Medlem
menpallas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DingusMcDuck
Hur många av dem har fått sparken pga att de skrivit på listan?
Om du ville hjälpa till att belysa vansinningheterna med paradigmet så varsågod. (FB) Den enda tråden om kreationistisk evolutionskritik och intelligent design(/Mod.)
Citat:
dumheten i sådana listor
Listan tillkom alltså efter att bl a NCSE sagt att ingen riktig vetenskapsman ifrågasätter evolutionen, så den var högst relevant. Evolutionisterna kokade av ilska.
Citat:
Ja, om du med i runda slängar 6000 år menar 99000 till 200000 år, så visst.
Hört talas om cirkelresonemang? Siffran kommer av att man utgått från att människan skulle haft nån typ av gemensam förfader med apor för 5 miljoner år sedan. Det är ju rena fantasier helt taget ur luften och det är därför även uträkningarna blir uppåt väggarna.

Dom utgår också från att massdöden för 4000 år sedan som bekräftats tusentals gånger bl a kulturhistoriskt aldrig hänt En händelse som kan ha accelererat mutationstakten betydligt. Några exempel enbart från mellanamerika: http://meta-religion.com/World_Religions/Ancient_religions/Flood_myths/flood_myths_central_america.htm#.UNquyHdrSLw
The Angel Gabriel warned Noéh that a flood was coming because of mankind's sins. Noéh warned other people, but they didn't believe him. He built an ark and took pairs of all animals. The waters came; the Archangel Saint Michael blew his trumpet. When the waters receded, Noéh sent out a buzzard to see if the world was dry, but it stayed out to eat dead animals.

Ett citat från Bibeln? Inte riktigt. Dags å bilda sig lite kanske å vakna upp till verkligheten. Dom isolerade folkslagen jorden runt drunknar i dessa berättelser.

Citat:
Fast du kanske har belägg för att denna "Eva" levde för 6000 år sedan?
Ja, det har tom erkänts av science men tyvärr följde ju cirkelresonemanget på detta. Människan "kan" inte vara 6000 år. Det går bara inte. Om man har ett tunnelseende vill säga.
Regardless of the cause, evolutionists are most concerned about the effect of a faster mutation rate. For example, researchers have calculated that “mitochondrial Eve”—the woman whose mtDNA was ancestral to that in all living people—lived 100,000 to 200,000 years ago in Africa. Using the new clock, she would be a mere 6,000 years old. No one thinks that's the case(science 1998: 279:29)
Citat:
Noa och Eva verkar för övrigt inte riktigt rätt när man läser bibeln, eller hur? Varför väljer ni det namnet?
Eftersom det bara var Noa och hans biologiska söner som steg ombord på arken så härstammar vi alla från honom. Vad gäller mitokondrie-dnat så framgår det inte vilka Noas söner Sem, Ham och Jafets fruar var. Dessa kvinnor kan ha ärvt sitt mitokondrie-dna från olika mammor. Därför säger man att dagens mitokondire-dna kommer från Eva.
Senast redigerad av menpalla 2014-03-23 kl. 21:04.
Citera
2014-03-23, 20:50
Medlem
menpallas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Handfast
Hur ser du på det faktum att man tack vare kartläggningen av neandertalar-DNA kan konstatera att vi europeer har ett par procent neandertalar-DNA i oss?
Att människor delar dna med andra människor borde inte komma som nån överraskning.
Citat:
Det skulle vara av intresse att ta del av dessa uträkningar som visar att människan uppstod för 6000 år sedan.
http://familjenbostrom.se/genealogi/dna/
http://familjenbostrom.se/genealogi/dna/dna_table_of_nations.htm
http://www.nature.com/news/genetic-adam-and-eve-did-not-live-too-far-apart-in-time-1.13478
http://www.icr.org/article/mother-all-humans-lived-6000-years/
http://www.trueorigin.org/mitochondrialeve01.asp
Citera
2014-03-23, 21:07
Medlem
Citat:
http://www.nature.com/news/genetic-adam-and-eve-did-not-live-too-far-apart-in-time-1.13478
Din egen källa säger följande:

Citat:
When the overall population size does not change (as is likely to have happened for long periods of human history), men have, on average, just one son. In this case, evolutionary theory predicts that for any given man there is a high probability that his paternal line will eventually come to an end. All of his male descendants will then have inherited Y chromosomes from other men. In fact, it is highly probable that at some point in the past, all men except one possessed Y chromosomes that by now are extinct. All men living now, then, would have a Y chromosome descended from that one man — identified as Y-chromosome Adam. (The biblical reference is a bit of a misnomer because this Adam was by no means the only man alive at his time.)

Citat:
In 1987 population geneticists first demonstrated the existence of such a ‘mitochondrial Eve'3. After analysing mtDNA from 147 people from around the world to chart their genetic relationships, they used a ‘molecular clock’, based on the number of DNA mutations that arise with each generation, to estimate Eve's age. This woman, the researchers concluded, probably lived in Africa around 200,000 years ago. The finding provided evidence for the theory that modern humans evolved in Africa before migrating to other continents.

Citat:
Yet comparable studies later found that Adam, the common ancestor of the portion of the Y chromosome that passes from father to son, lived roughly 100,000 years ago. It’s possible that Adam and Eve lived aeons apart, and geneticists have come up with a number of explanations as to why.

Citat:
Meanwhile, a team led by Paolo Francalacci, a population geneticist at the University of Sassari, Italy, came to a similar conclusion by studying the Y chromosomes of 1,200 men from the island of Sardinia. The team identified nearly 7,000 previously unknown Y-chromosome variations and used that detail to create their own molecular clock. The clock helped to pinpoint key events in Sardinian history, such as the rise of Neolithic populations there and the arrival of Africans as part of the Roman slave trade. It also suggested that Adam lived 180,000–200,000 years ago, similar to initial estimates of Eve’s age2.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in