2014-03-22, 15:19
Medlem
LeonVances avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mckenzy
Okej så ni menar att det troligtvis är en balt som ligger bakom detta? Som bara åkte in till Linköping med en kass kniv och misshandlade och sedan knivhögg Mohammed till döds? Var det ett planerat mord med en så dålig kniv och även att han misshandlade pojken? Jag anser att man mer eller mindre måste ha lokalkännedom för att stå och vänta där som GM gjorde och sedan försvinna ut bland att folk och smälta in i mängden.

GM är svensk, det är jag övertygad om. Dom tekniska bevisen med hårstråt och Dna-analyserna tyder på det också.

Nej, jag tror inte på baltspåret, det är att gå över ån efter vatten. Finns inget som säger att GM stod och väntade (jag, vet att GW sagt det, men i övrigt sägs det bara att ett vittne såg mötte en person där, vittnet är förövrigt anonymt).
Citera
2014-03-22, 15:23
Medlem
massepojkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeonVance
Det stämmer inte alls. Sanningen är den att den vägen är en genväg för de som pendlar från vissa orter utanför Linköping och som ska till US. Så man behöver inte alls bo eller ha bott där. Polisen vet ingenting.

Vidare är det heller aldrig "svårt" att hitta till en plats av en ren slump.

Man vet inte heller hur GM har rört sig. Det man vet är var morden skedde och var mössan hittades. De fanns tidiga uppgifter om att han hade svårt att hitta ut till Djurgårdsgatan eftersom det tog för lång tid mellan mordplatsen och vittnet som såg honom vid övergångsstället. Men sådant verkar polisen bortse från nu så att inte deras nya teori ska falla.

Finns ingenting som säger att GM efter morden direkt bestämde sig för att ta sig till ICA via en stor kringgående rörelse. Han kan ha hamnat vid ICA av en slump.

Geografisk profilering är endast användbart vid seriebrottslighet. PUNKT.

Intressant! Det rör sig alltså pendlare i området. Vilka orter pratar vi om?
Citera
2014-03-22, 15:25
Medlem
massepojkens avatar
Snacka om att denna tråd spretar åt alla håll.
Citera
2014-03-22, 15:29
Medlem
herrgurkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mckenzy
Okej så ni menar att det troligtvis är en balt som ligger bakom detta? Som bara åkte in till Linköping med en kass kniv och misshandlade och sedan knivhögg Mohammed till döds? Var det ett planerat mord med en så dålig kniv och även att han misshandlade pojken? Jag anser att man mer eller mindre måste ha lokalkännedom för att stå och vänta där som GM gjorde och sedan försvinna ut bland att folk och smälta in i mängden.

GM är svensk, det är jag övertygad om. Dom tekniska bevisen med hårstråt och Dna-analyserna tyder på det också.

Väldigt kort teori. Familjen Ammouri har lånat pengar i den undre världen för att finansiera datafirman som har stora ekonomiska problem. GM är hang around för någon lånehaj österut och får som uppdrag att åka till Sverige och märka Mohammed (enkelt jobb för en hang around). Tar bil upp (kanske med chaufför). Köper en mössa på Statoil på vägen. Kommer till Linköping en vecka tidigare. Rekar området och kollar in Mohammeds rutiner. När dådet väl inträffar spårar det på nåt sätt ut och GM använder sin självförsvarskniv till att mörda Mohammed, A-L kommer i vägen. Kniven är alltså från början inte tänkt som mordvapen. GM traskar iväg och dumpar mössa i tidningsstället (som han tror är en papperskorg) och hoppar in i en bil och är sedan spårlöst försvunnen.

Artikel om PC Superstore's akuta likviditetsproblem tidigare samma år som morden skedde.
http://www.idg.se/2.1085/1.51472

Flashback-tråd med fler artiklar med tillhörande hemside-kommentarer om Ammouri's affärer.
(FB) 8 åringen o Familjen Ammouris affärer
Senast redigerad av herrgurka 2014-03-22 kl. 15:45.
Citera
2014-03-22, 16:50
Avslutad
Mössan var väl rätt bra sliten så att den skulle inköpts på Statoil någon vecka innan är väl inte så sannolikt?
Citera
2014-03-22, 16:54
Medlem
WasteOfAirs avatar
Hade den här herrn någon anknytning till Linköping?

http://www.expressen.se/nyheter/jag-kanner-mig-forfoljd/
Citera
2014-03-22, 17:13
Medlem
LeonVances avatar
Citat:
Ursprungligen postat av massepojken
Intressant! Det rör sig alltså pendlare i området. Vilka orter pratar vi om?

Från västra länsdelen om jag förstår det rätt. Deras problem var, att om de skulle till US så fick de åka till resecentrum och byta buss där, men istället kunde de hoppa av sin buss redan där Malmslättsvägen övergår i Storgatan för att sedan gå till US via Åsgatan. En promenad på ca 10 min.
Citera
2014-03-22, 17:16
Medlem
massepojkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WasteOfAir
Hade den här herrn någon anknytning till Linköping?

http://www.expressen.se/nyheter/jag-kanner-mig-forfoljd/

Har vi inte smutsat ner denna tråd tillräckligt? Jag föreslår att Micke Ljungberg, denna fantastiska kille lämnas utanför våra patetiska spekulationer.

RIP/MJ
Citera
2014-03-22, 17:17
Medlem
herrgurkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pecka-
Mössan var väl rätt bra sliten så att den skulle inköpts på Statoil någon vecka innan är väl inte så sannolikt?

Jag vet inte om den var så sliten men det kanske den var. Statoil finns för övrigt i Estland, Lettland, Litauen, Polen och Ryssland (enligt statoil.se) så den behöver inte vara köpt i Sverige. Kedjor brukar ju köpa stora volymer för att pressa ner priserna.

Det finns 366 st i Polen, 50 st i Estland, 77 st i Lettland, 76 st i Litauen och 33 st i Ryssland. (i dagsläget)

Det kan ju vara en sån liten detalj som att mössan inte är svensk som gör att utlandsspåret inte ses.
Senast redigerad av herrgurka 2014-03-22 kl. 17:35.
Citera
2014-03-22, 17:20
Medlem
massepojkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeonVance
Från västra länsdelen om jag förstår det rätt. Deras problem var, att om de skulle till US så fick de åka till resecentrum och byta buss där, men istället kunde de hoppa av sin buss redan där Malmslättsvägen övergår i Storgatan för att sedan gå till US via Åsgatan. En promenad på ca 10 min.

Oerhört intressant info. Tror du detta är något polisen jobbat med eller kan dom ha missat detta?

En bonnapojk som skulle till US psykakut?
Citera
2014-03-22, 17:26
Medlem
LeonVances avatar
Citat:
Har vi inte smutsat ner denna tråd tillräckligt? Jag föreslår att M*cke Lj*ngberg, denna fantastiska kille lämnas utanför våra patetiska spekulationer.

RIP/MJ

Men den där attityden lär aldrig brottet klaras upp, GM kan faktiskt vara vem som helst och om vi leker med tanken att ML skulle ha begått dessa mord så var han sjuk. Om du läste den länkade artikeln står det att ML själv var rädd för att skada sig själv och andra.

Om det är så att det ör en tidigare ostraffad och känd människa som är dubbelmördaren, då förklarar det var det var så viktigt att även döda Anna-Lena, samtidigt som mördaren inte brydde sig om DNA.

Men vet aldrig något om något. Även fina människor blir sjuka. Handlar inte om att smutskasta. Men du borde kanske maska hans namn så att det inte går att googla.

Citat:
Oerhört intressant info. Tror du detta är något polisen jobbat med eller kan dom ha missat detta?

En bonnapojk som skulle till US psykakut?

Jag har aldrig hört att polisen pratat om pendlare i området.
Senast redigerad av LeonVance 2014-03-22 kl. 17:37.
Citera
2014-03-22, 17:34
Medlem
massepojkens avatar
[quote=LeonVance|48053582]Men den där attityden lär aldrig brottet klaras upp, GM kan faktiskt vara vem som helst och om vi leker med tanken att ML skulle ha begått dessa mord så var han sjuk. Om du läste den länkade artikeln står det att ML själv var rädd för att skada sig själv och andra.

Om det är så att det ör en tidigare ostraffad och känd människa som är dubbelmördaren, då förklarar det var det var så viktigt att även döda Anna-Lena, samtidigt som mördaren inte brydde sig om DNA.

Men vet aldrig något om något. Även fina människor blir sjuka. Handlar inte om att smutskasta. Men du borde kanske maska hans namn så att det inte går att googla.

Jag har aldrig hört att polisen pratat om pendlare i området.[/QUOTE

Den dag du redovisar Micke Ljungbergs koppling till Linköping så kan vi disskutera saken. Fram till dess så tycker jag han förtjänar att hållas utanför.

Detta håller ju på att spåra ur fullständigt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in