Vad vi oxå har i tråden är en potentiell GM i Gävle.
Ingen kan ha missat den 28 årige man som nu sitter häktad misstänk för att ha styckmördat en 24 årig kvinna.
Har inte hunnit läst in mig på Gävlemordet ännu men flera saker gör honom intressant som GM.
Han är 28 år, ostraffad och utåt sett helt normal.
Han var 18 år 2004.
Han lägger mycket tid på studier och är enligt bla expressen extremt konstintresserad. ( Vi känner alla till konstutställningen som pågick i LKP innan morden där bla mord uppmuntras)
Även Gefle Dagblad trycker på det stora konstintresset!!
Enligt uppgift målade Gävlemannen själv och hans konst beskrivs som flummig och med dolda budskap och svår att förstå.
Lite motsägesefullt till den helylleprofil som målas fram. En inre agenda verkade spira!
Han visar sig vara kapabel till bestialisk brottslighet även om modus operandi skiljer sig åt.
Han är ostraffad och kommer från en småborgerlig familj. Han har med största sannolikhet har en profil som utan problem undgått topsning.
Med det lilla jag vet så tycker jag denna person ter sig värd att granska vidare.
Jag förutsätter att Lkp polisen agerar omg.
Röker eller snusade Gävlemannen? Nu, 2004?
Längd och kroppsform? Hårfärg? Bilder någon?
Kan vi hitta någon släktkoppling till LKP eller kan han ha varit dit bara för konstutställningen?
Studieprofil, vad och vart har Gävlemannen studerat.
Som sagt , måste läsa in mig lite.
www.gd.se har en del
Intressant är oxå att han verkat levt lite i en fantasivärld. Han har haft stor fascination för filmen American Psycho. Boken kom redan 1991!!
Bla sprider han citat ur boken i sociala media.
Vem vet vad han hade för bizzarra fantasier redan 2004?
Vore intressant om någon kunde publicera någon av hans tavlor här!
Född och uppvuxen i sandviken enligt Arbetarbladet.