2014-09-23, 14:44
Medlem
massepojkens avatar
Vad vi oxå har i tråden är en potentiell GM i Gävle.

Ingen kan ha missat den 28 årige man som nu sitter häktad misstänk för att ha styckmördat en 24 årig kvinna.

Har inte hunnit läst in mig på Gävlemordet ännu men flera saker gör honom intressant som GM.

Han är 28 år, ostraffad och utåt sett helt normal.

Han var 18 år 2004.

Han lägger mycket tid på studier och är enligt bla expressen extremt konstintresserad. ( Vi känner alla till konstutställningen som pågick i LKP innan morden där bla mord uppmuntras)

Även Gefle Dagblad trycker på det stora konstintresset!!

Enligt uppgift målade Gävlemannen själv och hans konst beskrivs som flummig och med dolda budskap och svår att förstå.

Lite motsägesefullt till den helylleprofil som målas fram. En inre agenda verkade spira!

Han visar sig vara kapabel till bestialisk brottslighet även om modus operandi skiljer sig åt.

Han är ostraffad och kommer från en småborgerlig familj. Han har med största sannolikhet har en profil som utan problem undgått topsning.

Med det lilla jag vet så tycker jag denna person ter sig värd att granska vidare.

Jag förutsätter att Lkp polisen agerar omg.

Röker eller snusade Gävlemannen? Nu, 2004?

Längd och kroppsform? Hårfärg? Bilder någon?

Kan vi hitta någon släktkoppling till LKP eller kan han ha varit dit bara för konstutställningen?

Studieprofil, vad och vart har Gävlemannen studerat.

Som sagt , måste läsa in mig lite.

www.gd.se har en del

Intressant är oxå att han verkat levt lite i en fantasivärld. Han har haft stor fascination för filmen American Psycho. Boken kom redan 1991!!

Bla sprider han citat ur boken i sociala media.

Vem vet vad han hade för bizzarra fantasier redan 2004?

Vore intressant om någon kunde publicera någon av hans tavlor här!

Född och uppvuxen i sandviken enligt Arbetarbladet.
Senast redigerad av massepojken 2014-09-23 kl. 15:25.
Citera
2014-09-23, 15:00
Medlem
LeonVances avatar
Citat:
Ursprungligen postat av massepojken
Vad vi oxå har i tråden är en potentiell GM i Gävle.

Ingen kan ha missat den 28 årige man som nu sitter häktad misstänk för att ha styckmördat en 24 årig kvinna.

Har inte hunnit läst in mig på Gävlemordet ännu men flera saker gör honom intressant som GM.

Han är 28 år, ostraffad och utåt sett helt normal.

Han var 18 år 2004.

Han lägger mycket tid på studier och är enligt bla expressen extremt konstintresserad. ( Vi känner alla till konstutställningen som pågick i LKP innan morden där bla mord uppmuntras)

Även Gefle Dagblad trycker på det stora konstintresset!!

Enligt uppgift målade Gävlemannen själv och hans konst beskrivs som flummig och med dolda budskap och svår att förstå.

Lite motsägesefullt till den helylleprofil som målas fram. En inre agenda verkade spira!

Han visar sig vara kapabel till bestialiska brottslighet även om modus operandi skiljer sig åt.

Han är ostraffad och kommer från en småborgerlig familj. Han har med största sannolikhet har en profil som utan problem undgått topsning.

Med det lilla jag vet så tycker jag denna person ter sig värd att granska vidare.

Jag förutsätter att Lkp polisen agerar omg.

Röker eller snusade Gävlemannen? Nu, 2004?

Längd och kroppsform? Hårfärg? Bilder någon?

Kan vi hitta någon släktkoppling till LKP eller kan han ha varit dit bara för konstutställningen?

Studieprofil, vad och vart har Gävlemannen studerat.

Som sagt , måste läsa in mig lite.

www.gd.se har en del

Intressant är oxå att han verkat levt lite i en fantasivärld. Han har haft stor fascination för filmen American Psycho. Boken kom redan 1991!!

Bla sprider han citat ur boken i sociala media.

Vem vet vad han hade för bizzarra fantasier redan 2004?

Vore intressant om någon kunde publicera någon av hans tavlor här!

Nej jag tror inte på honom. Han angav sig själv och är nu för chockad för att förhöras. Låter inte som en dubbelmördare som undkommit i 10 år.
Citera
2014-09-23, 15:03
Medlem
LeonVances avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moon The Loon
Man bli fan mörkrädd för vissa i denna tråd
Hursomhelst frågade jag om detta för ett tag sedan men blev inte riktigt nöjd med svaren så jag försöker igen så får vi se.
Frågan lyder, kan man få en "halvträff" vid en DNA matchning eller är det 100 % eller ingenting som gäller? Med halvträff menar jag en släkting som jag utgår ifrån även kan vara avlägsen.

Någon som vet hur det fungerar när en topsning analyseras?

Japp, de kan se släktingar. Så uppenbarligen verkar inte dubbelmördaren ha några manliga släktingar i samma ålder i Linköping.

En intressant sidostory är att när Umeåpolisen jagade Hagamannen så fick de in gärningsmannen bror på förhör och tog hans DNA, men eftersom Umeåpolisen var för snål så bad de SKL göra ett test där man inte kunde se släktskap.
Citera
2014-09-23, 15:06
Medlem
massepojkens avatar
www.arbetarbladet.se har en bild på honom. 2006 deltog han i utställningen Tillsammans.

Utessendemässsigt klart intressant
Citera
2014-09-23, 15:08
Medlem
massepojkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeonVance
Nej jag tror inte på honom. Han angav sig själv och är nu för chockad för att förhöras. Låter inte som en dubbelmördare som undkommit i 10 år.

Klart det är extremt långsökt men här har vi iallafall en småintressant snubbe som dessutom förhoppningsvis kommer topsas inom kort.

Hans namn är Alb#n Aspg##n

albinaspgre#ns.blogspot.se
Senast redigerad av massepojken 2014-09-23 kl. 15:27.
Citera
2014-09-23, 15:19
Medlem
Moon The Loons avatar
Citat:
www.anverket.se/dna är en bra sida tycker jag om man vill lära sig mer om dna trädets möjligheter

www.skl.polisen.se

Tack för länkarna.
Av det jag kan läsa mig till borde alltså SKL se ganska tydligt om någon utav alla topsningar man gjort haft släktband till GM. Om detta nu har skett utgår jag också ifrån att Polisen jobbar stenhårt med ett sådant spår och borde rimligtvis fått ett resultat vilket får mig att tro att så inte har skett.
Detta kan helt klart indikera att GM är utsocknes alternativt inflyttad med tanke på att man topsat av halva stan.
Citera
2014-09-23, 15:23
Medlem
massepojkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moon The Loon
Tack för länkarna.
Av det jag kan läsa mig till borde alltså SKL se ganska tydligt om någon utav alla topsningar man gjort haft släktband till GM. Om detta nu har skett utgår jag också ifrån att Polisen jobbar stenhårt med ett sådant spår och borde rimligtvis fått ett resultat vilket får mig att tro att så inte har skett.
Detta kan helt klart indikera att GM är utsocknes alternativt inflyttad med tanke på att man topsat av halva stan.

Polisen har ju topsat ett ganska stort antal släktingar till personer som tagit självmord. Dessa fantastiska dnamöjligheter ökar verkligen sannolikheten för ett gripande.

För eller senare borde någon ur GMs dna-träd bli topsad!
Citera
2014-09-23, 15:38
Medlem
MossTrumss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeonVance
Japp, de kan se släktingar. Så uppenbarligen verkar inte dubbelmördaren ha några manliga släktingar i samma ålder i Linköping.

En intressant sidostory är att när Umeåpolisen jagade Hagamannen så fick de in gärningsmannen bror på förhör och tog hans DNA, men eftersom Umeåpolisen var för snål så bad de SKL göra ett test där man inte kunde se släktskap.
Slutsatsen är förhastad.

Ponera att Linkanpojken 1 är folkbokförd i Linköping med sin pappa och är halvbror till Linkanpojken 2 (gärningsmannen), som är folkbokförd i Götborg hos mamman då han var på tillfälligt besök i Linköping och flippade ut efter att flickvännen gjort slut.

Linkanpojken 1 vet att halvbrodern är GM, men det är Linkanpojken 1 som Linköpingspolisen vill topsa därför att han är folkbokförd i Linköping.

Linkanpojken 1 nekar till topsning då han anar att det kan avslöja släktskapet med halvbrodern i Göteborg som han vill skydda.

Nu kommer det intressanta:

Polisen behöver lite mer - typ "skäligen misstänkt" - för att kunna ta till tvångsåtgärder. Men Polisen som vill binda honom till mordplatsen upptäcker att Linkanpojken 1 har alibi för morddagen då han varit på utlandsresa.

Den rätta slutsatsen:

Genom att neka till topsning - vilket flera i Linköping gjort - kan man skydda en släkting som är GM.
Senast redigerad av MossTrums 2014-09-23 kl. 15:40.
Citera
2014-09-23, 15:46
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
www.arbetarbladet.se har en bild på honom. 2006 deltog han i utställningen Tillsammans.

Finns det verkligen en bild på den misstänkte Gävlemördaren på Arbetarbladets hemsida? Ett oerhört otypiskt publicerande i så fall. Kan du precisera länken. För närvarandet möter man en bild på en åklagare på den länken.
Citera
2014-09-23, 16:08
Medlem
massepojkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Finns det verkligen en bild på den misstänkte Gävlemördaren på Arbetarbladets hemsida? Ett oerhört otypiskt publicerande i så fall. Kan du precisera länken. För närvarandet möter man en bild på en åklagare på den länken.

Länk finns i annan tråd, givet vilken.
Inlägg 382. Bild nr 7.
Senast redigerad av massepojken 2014-09-23 kl. 16:12.
Citera
2014-09-23, 16:14
Medlem
massepojkens avatar
Citat:

Rört ihop det lite, utställningen verkar vara från detta år..
Citera
2014-09-23, 16:21
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Länk finns i annan tråd, givet vilken.
Inlägg 382. Bild nr 7.

Men länka orkar du inte?

Anyways förekommer inte Gävlemördaren på någon bild i detta bildspel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in