2014-03-20, 23:28
Medlem
brutefishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MonsterMagnus
Ang Samuel Adams Utopias, så säger jag som det sagts tidigare.
Kan man testa den på något ställe är det givetvis något man bör göra.
Men att ge 1350kr för 720ml är den inte värd.
Så rolig är den inte.
Då köper jag hellre fler andra roliga öl som är mer prisvärda.
Vill jag ha något starkt så lägger jag hellre pengarna på en fin konjak.
kostade initialt 100USD när den kom första gången och då känns 1350 för mycket, jämfört med jänkarna som fick betala strax över 600 för den och det är väl vad jag hade varit helt ok med att pynta för en flaska.

ja, 1350 får du mycket bra rom för och rätt så reko cognac.

dricker en de ranke hop harvest nu, blä va tråkig.
Citera
2014-03-21, 06:49
Medlem
LP-skivas avatar
Drack Utopia på SBWF för några år sedan. 2cl om jag inte missminner mig och det räckte gott. Klart intressant brygd som man som ölentusiast bör prova men inget jag behöver ha hemma. Det är ju inte precis en bira som man tippar i sig ett sexpack till Tipsextra. God som apertif men jag tar nog, precis som flera av er andra, exempelvis någon trevlig cognac efter maten.
Citera
2014-03-21, 14:19
Medlem
GeMigMers avatar
Sitt just nu och dricker någonting som aldrig förekommer i mitt hem, detta är undantaget som bekräftar regeln.. Alkoholfri öl! Störtebeker Brauspezialitäten, en alkoholfri ekologisk lager. Helt klart godkänt, smakar som en typisk tysk pils. Mycket sött malt men en liten humle underton som binder sig perfekt tillsammans med den söta malten. Man känner att dom inte har snålat på ingredienserna i denna. När ölen först når munnen så känns det som en väldigt tjock öl i munnen men när man svalt känner man en lite vattnig känsla, friskt vatten! Helt klart godkänt och ett utmärkt öl om man vill njuta av en god välgjord lager över en lunch för att sedan köra hem eller dylikt.

För att vara en alkoholfri öl ger jag denna 8/10.

Ska tydligen finna en variant med alkohol också.
Citera
2014-03-21, 18:46
Medlem
feldgraus avatar
Samuel Adams Utopias är som ni säger kanske inte värd att köpa en flaska av för att ha hemma, men den fungerar alldeles utmärkt att köpa som present till någon annan likasinnad ölälskare. Vi gick ihop några stycken och köpte en flaska för några år sedan i 25-årspresent till en kompis. Perfekt present då han gillar öl lika mycket som oss, och dessutom får vi själva chansen att smaka lite när han bjuder oss.

/feldgrau
Citera
2014-03-21, 20:39
Medlem
Hittade en Krusovice i kylskåpet och tänkte testa något nytt. Jag vet inte, den är väldigt vattnig. Smakar inte mycket öl alls. Nej, nu har jag tagit några klunkar och tänkt efter och det smakar inte mycket mer än vatten. Det var synd, ölen såg god ut.
Citera
2014-03-21, 21:14
Medlem
Astrofaess avatar
Slottskällans Saison har en smak som åtminstone påminner om det fåtalet saison jag har testat tidigare. Fast tyvärr är den inte fullt så bra, smaken borde vara mer torr.
Citera
2014-03-21, 21:52
Medlem
StefPhoenixs avatar
Då mitt Strega-lager börjar krympa och far min vill ha hjälp med att beställa Kiss-vin så kommer jag eventuellt även passa på att inkludera några få öl i beställningen.

Vad sägs om dessa?

Brother Thelonious
BrewDog Tokyo
Oud Beersel Oude Geuze Vieille
Nils Oscar Imperial Stout
Asahi Super Dry
Baladin Noël Café
Citera
2014-03-21, 23:01
Medlem
LastCaresss avatar
Dricker just nu Södra Almighty. Fantastiskt god.
Citera
2014-03-22, 00:19
Medlem
Feadogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StefPhoenix
Då mitt Strega-lager börjar krympa och far min vill ha hjälp med att beställa Kiss-vin så kommer jag eventuellt även passa på att inkludera några få öl i beställningen.

Vad sägs om dessa?

Brother Thelonious
BrewDog Tokyo
Oud Beersel Oude Geuze Vieille
Nils Oscar Imperial Stout
Asahi Super Dry
Baladin Noël Café

Du bör för det första tala lite vett i din far. Även om man har en urtvättad hårdrocksT-shirt och långt hår trots begynnande tunnhårighet så är det fan inte ok att dricka Kissvin. Av bärsen skulle jag skippa Asahi, annars ser det bra ut. Lägg till ett par riktiga belgare (som komplement till Thelonious) så är du hemma. Orval är oumbärlig.
Citera
2014-03-22, 11:14
Medlem
Punklivs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Feadog
Orval är oumbärlig.

Den är nästan för bra. Jag frågade det här när jag skrev om den senast men fick inget svar, så jag testar igen; någon som druckit en lagrad?
Citera
2014-03-22, 11:22
Medlem
Feadogs avatar
Var på bolaget igår och plockade upp lite godsaker. Jag är ju väldigt efter med ölprovandet och hänger aldrig på släppen, jag brukar plocka upp spillrorna som blir kvar när nördruset har lagt sig. Bl.a. blev det en Brewdog Old Word Russian Imperial Stout. Blev förvånad att den var så humant prissatt, bara 50:- för en 66:a. Vanligtvis brukar dessa maffiga stouts i så stor flaska gå på långt över hundralappen. Är den lika bra som mina favoriter i genren, Yeti (både Oak Aged och vanliga), Gonzo, gamla Ryeking från Amager och Mikkellers Beer Geek Brunch-stouts?

Citat:
Ursprungligen postat av Punkliv
Den är nästan för bra. Jag frågade det här när jag skrev om den senast men fick inget svar, så jag testar igen; någon som druckit en lagrad?

Tyvärr aldrig provat en lagrad. Så fort jag har en kåk med en riktig vinkällare (istället för ett lagringsskåp) så ska jag så klart slänga ner lite lådor med öl. Då ligger Orval högst upp på listan. Jag återkommer nån gång mellan 2025 och 2040 och berättar hur de utvecklas
Citera
2014-03-22, 11:39
Medlem
Punklivs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Feadog
Tyvärr aldrig provat en lagrad. Så fort jag har en kåk med en riktig vinkällare (istället för ett lagringsskåp) så ska jag så klart slänga ner lite lådor med öl. Då ligger Orval högst upp på listan. Jag återkommer nån gång mellan 2025 och 2040 och berättar hur de utvecklas

Haha, gör så! Tänkte beställa några och ställa in i garderoben (har ingen källare tyvärr...) och testa en om året, blir intressant. Jävligt sugen på 3 Fonteinen Oude Kriek redan nu, hoppas att jag lyckas lagra den...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in