Citat:
Ursprungligen postat av
blackjackk
Snarare är det ingen skillnad på baathister som dig och de radikala takfiri grupper i Syrien.
Är du en av dem som dyrkar åsnan Assad?
http://www.youtube.com/watch?v=KYxBEIg6d-o
Typisk salafitänkande att länka till videon, som om videon är såååååå hemsk
Tack för att du bekräftar det jag och andra syrier skrivit i tråden

att Syrien är ett sekulär land
Ser inget fel på videon alls , var och en får avguda det han vill och önskar, det är så vårt land fungerar, vill man avguda Bashar så får man gärna göra de, är Zlatan man vill avguda så är det inga problem, eller kanske Justin Bieber ..... det fritt fram att tro på de du vill och det är det som skönheten med Syrien, levande mosaik av religioner och folkslag.
Det programledaren säger 0,47 har inte översatts i din video , han säger det är som att avguda en tjej man är kär i .
Du nekar att du är salafi men innerst inne är du en jävlasalafi för ingen normal människa ser något fel på denna video, det är bara sjuka salafister som tycker videon är hemsk, har sett den flera gånger på terroristsidor på fb, alla uppmanar att dela och sprida videon så mycket som möjligt som om det var värsta skandal
Och ingen av de är från Syrien, för syrierna är de flesta svärord i videon vanliga och använd flitig,
vanligaste svärord är nog Yelaan rabbak = förbanna din gud, det är den vanligaste och snällaste ska jag säga och används av både muslimer och kristna...... finns mycket mycket värre ord och ingen riskerar straff för det, inte som den där stackars 13åriga pojken i Aleppo som blev avrättad för några tomma ord , han avrättades för dessa ord
"jag lånar inte även om profeten själv kommer ner på jorden" vilket är också ett vanligt uttryck när man vill förstärka sin mening .
Videons titel säger ju allt, börjar med ordet Shirk som betyder att man avgudar flera gudar, det är sånt som salafister slaktar människor för, därför de spränger heliga byggnader och förstör gamla statyer för det finns risk att människor ber och avgudar dessa platser vilket visar hur liten deras reptilhjärna är.
Och för att svara på dina frågor , jag skiter i baathpartiet för som jag skrev flera gånger vill jag ha demokrati i Syrien= fler partisystem .
Och jag avgudar ingen och då menar jag ingen,varken gud eller människa.......möjligtvis modernatur .
Citat:
Ursprungligen postat av
blackjackk
Det jag försöker säga med dessa videoklipp är att baathister är precis lika idiotiska och extremistiska som de radikala takfiri grupperna
kom med bevis på det korkade påstående, vad jag vet halshugger inte baathister människor som tillhör "fel" religion , inte heller jagar människor i andra religioner .