2014-03-22, 15:32
Medlem
ZuparNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Meood
Någon som vet hur säkert det är att åka till Syrien? Jag antar att man måste ta sig in via Libanon, går det några flyg därifrån eller måste man åka bil in till Syrien?

Är inte säkert att åka någonstans i Syrien. Den säkraste gränsen är nog norra Libanon mot Latakia och Tartous. Är inte helt säker, men det torde vara så.
Citera
2014-03-22, 16:05
Medlem
blackjackks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av joghd
hela grejen med klippet var ju att folk dyrkar assad istället för Gud och att ingen ska göra det.

så om man älskar fotboll men inte Gud, vad är det för skillnad? eller om man är ateist och älskar bilar?

Snacka om att blanda äpplen med päron.

Citat:
Ursprungligen postat av Kamora
Vad är problemet?

Dyrkar Alawiter djävulen? Är Alawiter judar som vill ta över världen?

"Folket" som du syftar på ("människoätande terrorister och vilsna hönshjärnor") hetsades till uppror av judiska medier, salafistiska arab medier, rättskolor och allmänna shia hatande element som Qatars & Saudiarabiens USA stötta monarkier tillsammans med hjärntvättade arabiska demokrati wannabes.

Inget rättfärdigade en revolution. Innan kriget njöt alla folk och minoriteter religiösa, ekonomiska, sociala rättigheter och ingen förtrycktes för sina allmänna sysslor. Bara den naive, ignoranta, lögnaktiga dåren hävdar motsatsen och idag ser vi resultatet av den så kallade "revolutionen". Miljontals på flykt, hundratusentals döda, hobby terrorister som går bärsärkagång - våldtar någon kvinna, spränger någon moské, kanske en kyrka, styckar en kropp och käkar från den, ett land som nu är i spillror.

Säg mig vilket land som gynnats av eländet? Que bono?

Hade han inte brytt sig om Syriens befolkning hade han tagit sitt pick, pack och åkt iväg för länge sen. Han har idag bevisat att han tillhör en högt stående ras, han har haft hela världen emot sig och trots det, med en modig, extra ordinär fascinerande vilja lyckats stå kvar på bena.

Det om något, är värt applåder och hyllningar.

HAHA se så, tillbaka till konspirationsforumet med dig. Jag själv hatar sionister mer än allt annat men ni judekritiker tar verkligen allting till en ny nivå. Inse helt enkelt att folket tröttnade på åsnan Assads maktgalna politik där alla potentiella motståndare fängslades eller eliminerades.

Citat:
Ursprungligen postat av Kamora
Varför skulle han göra det? Han styr Syrien och har rätten att styra landet.

Haha ni Assaddyrkare är ju helt dumma i huudet, nej åsnan Assad har inte rätt att styra landet på vilket sätt han själv önskar.
Citera
2014-03-22, 17:24
Medlem
Herbalistts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av soria
Ny äcklig avrättnings video, utländska ISIS-terrorister tagit byn Khanat Assan i Aleppo provinsen som var under al-Nusras kontroll och avrättat manliga bybor bla en 10år pojke, pappan (och en till) ber för pojkens liv, de säger för guds skull han är bara en oskyldig pojke, han är bara 10år men de utländska terroristerna svara vi vet vi vet, det mesta som sägs i video är på tjetjenska /eller nåt liknande språk
https://www.facebook.com/photo.php?v=816165548400668
Dessa tjetjener borde gå och göra jihad i tjetjenien , ingen av dom är riktiga muslimer de får pengar för att göra kaos i muslimska länder, flera av dessa är säkert kända knarkare i Tjetjenien. FSA al akrad och YPG är redan på tjetjen slakt hoppas SAA går med och slaktar dessa falska muslimer..
Citera
2014-03-22, 17:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZuparN
Är inte säkert att åka någonstans i Syrien. Den säkraste gränsen är nog norra Libanon mot Latakia och Tartous. Är inte helt säker, men det torde vara så.

Tack!

Nej jag vet att det inte är säkert men vi är tyvärr tvungna...
Citera
2014-03-22, 17:35
Medlem
ZuparNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Meood
Tack!

Nej jag vet att det inte är säkert men vi är tyvärr tvungna...

Ta inte det jag skrev med för stor säkerhet. Om du ska korsa gränser i Syrien måste du tala med någon kunnig gränssmugglare i Libanon. Får jag fråga varför du vill ta dig in till Syrien? Vilken stad vill du nå?
Citera
2014-03-22, 17:36
Medlem
Herbalistts avatar
YPG soldat som dog för 2 dagar sen angav att de och FSA är på ISIS jakt.
https://www.youtube.com/watch?v=Yudd8pweyfw
Citera
2014-03-22, 17:46
Medlem
ZuparNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herbalistt
Dessa tjetjener borde gå och göra jihad i tjetjenien , ingen av dom är riktiga muslimer de får pengar för att göra kaos i muslimska länder, flera av dessa är säkert kända knarkare i Tjetjenien. FSA al akrad och YPG är redan på tjetjen slakt hoppas SAA går med och slaktar dessa falska muslimer..

I princip alla utländska jihadister kommer från stater de kallar för "otrogna". Alla bör åka hem och försöka införa det de strävar efter i sina egna länder, inte bara tjetjenerna. Inte för att jag vill att de sprider mer elände men de är helt enkelt hycklare.

Hoppas? SAA har tillskillnad från FSA som började strida mot ISIS för tre månader sedan, krigat mot ISIS i tre år nu. Faktumet att ISIS är centrerade i Raqqa och norra Syrien innebär inte att SAA inte att strider mot dem. SAA:s 17 division i al-Raqqa har varit belägrade av ISIS i över ett år nu och är helt klart en av de mest utsatta brigaderna bland alla stridande i denna konflikt. SAA/NDF har utan tvekan "slaktat" flest ISIS stridande, trots att de haft många strider mot YPG. ISIS har under flera års tid varit aktiva i Aleppo, Deir ez-Zoor, Homs, Salma nära Latakia mfl städer, innan år 2014, då de började fly österut.
Senast redigerad av ZuparN 2014-03-22 kl. 17:48.
Citera
2014-03-22, 17:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av blackjackk
Snacka om att blanda äpplen med päron.

förklara varför jag blandar äpplen med päron enligt dig, vad är det för skillnad på att dyrka ett fotbollslag eller en fotbollsspelare och på att dyrka en politisk ledare ur religiös synpunkt?

det är din religion, kan du inte förklara den så jag förstår?
Citera
2014-03-22, 18:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blackjackk
HAHA se så, tillbaka till konspirationsforumet med dig. Jag själv hatar sionister mer än allt annat men ni judekritiker tar verkligen allting till en ny nivå. Inse helt enkelt att folket tröttnade på åsnan Assads maktgalna politik där alla potentiella motståndare fängslades eller eliminerades.

Trams, gå och sov.

Citat:
Haha ni Assaddyrkare är ju helt dumma i huudet, nej åsnan Assad har inte rätt att styra landet på vilket sätt han själv önskar.

Varför har han inte rätt att styra landet? Han är kung och kungen innehaver rätten att styra landet.
Senast redigerad av Kamora 2014-03-22 kl. 18:16.
Citera
2014-03-22, 18:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xelious
Nej de är inte samhällets bottenskräp och de är inga änglar. Som Marlo sa så ogillar jag den rasistiska retoriken från vissa ypg om att ta över byar och säkerställa säkerheten genom att rensa bort vissa folkgrupper och utmåla kurderna som änglar. Många kurder är och med i IF FSA etc och YPG har helt säkert begått krigsbrott i det här vidriga kriget. MEN de här satans hantlangare som kallar sig ISIS måste bort. Alla övriga måste samarbeta, YPG/SAA/FSA you name it för irakiska ISIS slaktar civila av alla folkgrupper. När ska Turkiet och USA fatta att de här ISIS måste tas om hand? Måste det till en massaker?

Syftar du på den rasistiska retoriken från YPG eller YPG sympatisörer, för det är en stor skillnad, YPG har inte folkrensat byar, tvärtom så har gruppen flera gånger försökt hålla sig borta från arabiska byar just för att araberna i dessa byar har klart och tydligt bestämt sig att i valet mellan YPG och ISIS så väljer dem ISIS. Detta syntes till exempel efter YPGs attack mot Tall Brak som resulterade i konfrontationer mellan NDF och YPG i Al-Hasaka.

Vidare så kommer jag ihåg i början av konflikten mellan YPG och ISIS skedde det en byte av fångar (detta har dokumenterats av utomstående europeiska journalister) där jihadisterna berättade hur bra dem hade behandlats. Sedan finns det ett par exempel på kurdiska oppositionspolitiker som påstår att YPG och PYD begår brott mot mänskliga rättigheter och att dessa skulle vara odemokratiska och diktaturer, detta är dock en del av det interna kurdiska propagandakriget och båda sidor kommer med anklagelser som egentligen inte har någon grund. Hur som YPG är inte änglar, utan vanligt folk som försöker skydda sitt hem från ockupanter, vare sig om det är regimen eller jihadisterna. Och det är självklart att när vanligt folk tar till vapen är det inte förvånande när vidrigheter sker, det finns rötägg inom alla grupperingar.

Håller helt och hållet med om att ISIS måste bort oavsett vad, och jag hoppas varenda vettig kurd håller med. Kurdistan i all ära men inte på bekostnad av det syriska folkets bekostnad för ingenting som fienden har mot oss som en nation rättfärdigar oss till att föra fram våra positioner när det existerar ett sådant hot mot mänskligheten i stort.
Citera
2014-03-22, 20:06
Medlem
freudianslips avatar
Det råder fortfarande intensiva strider i norra Lattakia provinsen verkar det som. Tydligen har Al-Nusra fått förstärkning på flera hundra och intensiva strider pågår nära Kasab och byarna där. Fullständigt vansinnigt att Turkiet, en NATO-medlem, tillåter AQ grupper infiltrera över gränsen i en sådan här stor skala. Men den här attacken verkar på pappret totalt idiotisk och poänglös och den ända strategiska möjligheten för dem är att träffa sina 72 oskulder tidigare. Varför inte fokusera på en mot-offensiv i Aleppo exempelvis?

Också uppgifter om att YPG omringat och dödat 100+ ISIS medlemmar nära Tal Abyad. ISIS är verkligen den största presenten regeringen någonsin kunde få. Till den grad att man nästan kan förstå konspirationsteorierna kring att regeringen styr gruppen.
Citera
2014-03-22, 20:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZuparN
Ta inte det jag skrev med för stor säkerhet. Om du ska korsa gränser i Syrien måste du tala med någon kunnig gränssmugglare i Libanon. Får jag fråga varför du vill ta dig in till Syrien? Vilken stad vill du nå?

Nej självklart inte, jag försöker bara samla på mig så mycket info som möjligt. Så det är helt omöjligt att ta sig in i landet på egen hand? Måste man hitta en gränssmugglare? Jag har pratat med en person som kom hit från Syrien för 8 månader sen och han säger att folk åker in och ut från Syrien utan några större problem. Han sa även att det går flyg från Libanon till Syrien men jag är väldigt skeptisk.

Vi behöver åka till Damaskus. Det är familjerelaterat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in