Citat:
Ursprungligen postat av
Doubletime
Homosexuella är mer sannolika att få STDs av diverse slag. Därmed så skadar dom sig själv.
Med samma puritanske etik som fokuserar på en ökat risk förknippat med vissa aktiviteter kan kaffe, socker, raffinerade livsmedel, alkohol, inhalering av stadluft, fordonstransport och religion (en del religionister blir knäppe av religion) också påstås vara skadligt och bör fördömas. Sen är det bara att välja vilken typ av puritanism man föredrar och eventuellt involvera sig i en konflikt med andra puritaner.
Jag är t.ex. vegetarian och kan med viss fog hävde att folk som inte är (åtminstone del-)vegetarianer skadar sig själv. Jag KUNNE också peka fingrar på fundamentalistiska religionister och generaliserande påstå att ni i stor omfattning är fnoskiga och i vissa fall samhällsfarliga.
Citat:
Man kan även säga att exklusivt homosexuella skadar sig själv genom att inte få någon avkomma.
Trams; det finns annat i livet än barnafödande.
Citat:
I länder som Japan med en regressiv befolkningskurva/pyramid så är detta en stor nakdel.
Japan har överbefolkninsproblem, såååå?
Citat:
Så där har du "belägg " för att homosexuella skadar sig själv.
Nej.
Citat:
Dessutom så är det många homosexuella som inte tror att det är ok att vara homosexuell.
Det finns också JV som "hoppar av".
Citat:
Baserat på att våra könsorgan helt enkelt är danade för att alstra barn (Villket innebär man + kvinna)
Det kommer alltid att finnas anomalier inom alla kategorier. Det är bättre .... så långt det går .... att acceptera detta istället för att åberopa sig homogenitet. Du är tillhör själv en minoritet .... fnoskiga religiösa fanatiker .... skall du också "outas" och/eller "botas"?
Citat:
och faktumet att det fortfarande är rätt så vanligt att homosexuella ses ner på
Vilket såna som du är anledningen till.
Citat:
(Jag var altid respektfull mot homosexuella/Lesbiska klasskompisar/lärare).
Aaaah, motsvarigheten till "the white man's burden"; elitistisk skenhelighet.
Citat:
Man kan säga samma sak om hur det är att vara färgad men skilnaden är att en homosexuell person kan välja att inte vara homosexuell (Om sexualitet defineras efter gärningar). Därmed så är skuldkänslor ett till sätt varpå homosexuella skadar sig själva.
1/Jag opererar inte med falska analogier.
2/ Och varför BORDE en homosexuell ändra sig? P.g.a. att religiösa fanatiker sägar dom borde?
Citat:
Gör dig inte besväret att besvara mitt inlägg Bogomi..Du är den mest irriterande personen på hela forumet..
När sånt kommer från dig upplevar jag det som en komplimang.
Citat:
Tror du verkligen på att det finns "homosexuella, heterosexuella och bisexuella " människor ?
Naturligvis.
Citat:
Alla människor har blivit programmerade med en sexuell dragningskraft för att alstra nya människor.
Inte EXKLUSIVT "programmerade". Inte mer än t.ex. teister är "programmerade".
Citat:
Så att vara sexuellt attraherad till någontng som innebär att man inte kan få barn är en miss.
1/ Det finns inget automatisk "så" i ditt resonemang, eftersom det börjar från substanslöshet.
2/ Det är ingen "miss", det är en anomali.
Citat:
Så ur ett kallblodigt rationelt darwinistiskt sammanhang är exklusiv homofili en gigantisk nackdel.
Förespråkar DU "kallblodig darwinism"? Jag gör inte.
Citat:
I verkligheten så är homofili en stor nackdel för samhällen också, speciellt samhällen med låg fertilitet. I japan så är fertiliteten 1.41 för 2013
Se ovan.
Citat:
I antikens grekland så hade nästan alla män manliga älskare..Det ansågs fint..I staden sodom som omnämns i Genesis så verkade det som att alla männen var homo eller bi. Men i våra samhällen så är inte så många homosexuella.
Vad tror du det beror på ? Kan det vara så att trycket att vara homosexuel i Sodom eller antikens grekland var starkare ? Kan det vara så att alla män kan bli sodomister under rätt förhållande ? Med största sannolikhet.
Spekulera kan du ju alltid göra. Religiös extremisms apologetik är ju nästen uteslutande spekulationer.
Citat:
Att njuta av sexuellt umgänge och dess styggellser (Sodomi) är inget som är beroende av ens sexuella preferenser. Det är bara en kroppslig reaktion i många fall (Vissa våldtäktsoffer har skamkänslor för att de upplevde sexuell njutning.). Så antagligen så hade 100 procent av alla i Sverige varit homo eller bisexuella under rätt omständigheter (Eller nästan 100).
Va bra att såna som du då är den sista försvarslinjan mot dessa inbillade hot (ironi).
Citat:
MEN homosexualitet är inte ett så stort problem. Det är värre med alla skilsmässor/Samboförhållanden. Men det är fortfarande fel (Fast i samma kategori som extra eller för äktenskapligtsexuellt umgänge).
Och på listen av "problem" som olika extremister självmant ställar upp .... från ett underlag av sin egen extremism ..... kan man ju också tänke sig en liste gjort av extremistiska anti-teister som ser extremistiska teister som # 1 på SIN liste av "problem".
Med en lika dålig argumentation som den du kommer med.