Citat:
Ursprungligen postat av
Ekasnah
Den tro bibeln talar om är inte en blind tro utan en tro grundad på bevis.
(Hebréerna 11:1) . . .Tron är den säkra förväntan om ting man hoppas på, det tydliga beviset på verkligheter som man inte ser.
Var är då bevisen som du hävdar att tron baseras på?
Citat:
http://www.svtplay.se/video/1609221/del-1-av-3
Du kan ju kolla på denna och komma tillbaka sedan.
Det visar på vad vetenskapen inte kan svara på.
Nej, nej, nej. Du hävdade att den vedertagna förklaringen på hur encelligt liv utvecklats till det mångfalld vi har idag inte var vetenskaplig. Det var detta jag ville ha svar på samt varför man "bör" blanda in en gudom även om förklaringen är självbärande utan denna gudom.
Citat:
Ja du har nog inte förstått vilka frågeställningar som ingår i detta.
Det blir långa inlägg om jag ska skriva allt som har med detta att göra.
Men Gud räddar mänskligheten från det som är nu ett liv som vara ca 70-80 år till möjligheten att få ett evigt liv på en paradisisk (paradis betyder trädgård) jord.
Nu ska du inte underskatta mig. Det moraliska är ganska simpelt enligt mig och det är inte så svårt att kika på det "kärleksfulla" heller.
Citat:
Och om Gud ansåg dessa vara onda och förtjänta av detta straff?
En självmordsbombare dödar alla oavsett om de är onda eller goda och viktigare självmordsbombaren kan inte i framtiden ge sina offer livet tillbaka.
Men du ser inget fel med principen, det enda förbehållet är att du råkar anse att de flesta oavsett sin övertygelse inte har någon gudom på sin sida och därför gör fel, inte att det är fel att självmordsbomba.
Citat:
Han kunde visst släppa dem redan när Mose talade till honom.
Farao utmanade Gud med orden 2 Moseboken 5:1, 2 Och därefter gick Mose och Aron in och sade till farao: ”Detta är vad Jehova, Israels Gud, har sagt: ’Släpp mitt folk, så att de kan hålla högtid åt mig i vildmarken.’” 2 Men farao sade: ”Vem är Jehova, att jag skulle lyda hans röst och släppa Israel? Jag känner över huvud taget inte Jehova, och vad mera är, jag tänker inte släppa Israel.. . .
Och innan dess hade Jahve deklarerat för Moses att han skulle göra farao hård och obeveklig. Om nu Jahve gör en hård och obeveklig mot något, står det en då fritt att välja eller är det helt enkelt så att man inte kan ändra sig?