Citat:
Ursprungligen postat av
MrsMagoo
Media dömer inte det här fallet även om media är tredje statsmakten. Media är inget annat än just media, och han är en sk stjärnadvokat vilken media anser vara intressant.
För min del har jag tagit ut allt som lämnats till HR och konstaterar att han inte alls lyckas skapa rimliga tvivel hittills i alla fall. Så jag ser en sån här bevisvärderingsdom som att den håller sig även i HR.
Nej, jag håller inte med dig om att TR dom är uselt skriven. Det finns bara ett fel med domen och det är strafftiden. Hans rabatter har han inga rättigheter till. Men vi får se om spektaklet körs i media igen på samma nivå. Än så länge är det mest NSD som rapporterar, och någon enstaka artikel som följer.,
Intresset är dock svalt trots att det är en kändisadvokat.
Som sagt var vi vet inte vad Olsson kan göra men avslutningen på gårdagens förhandlingar
visar att Thomas jobbar lite mer offensivt än Forssberg och då gäller det för åklagarna att hinna
med, annars kan han nog röra om i rättssalen. Bergström vill jag påstå att inte hann med ett
genomtänkt svar när TO vände sig till henne och frågade varför man inte noggrannare utrett
hur säkert man kunde se benen från fönsteröppningen. Anna hade väl inget vidare svar på det utan
hon konstaterade bara att man
kan missa att benen låg där, det blir väl upp till bevis
nu då för Anna eftersom Olsson vill till ödehuset för en ny titt.
Vill Olsson till ödehuset med "gänget" så är han nog ganska säker på att han kan så tvivel och
då blir datumen 18-20 maj ganska graverande. Åklagarna visar tydligt att dom inte vill
tidsbestämma när benen placerades ut, deras chanser minskar ju då naturligtvis att ro iland detta.
Undersökningar av xboxet skapar irritation och Massi vill inte ha KJ:s Mamma till rättsalen,
damerna vill helt enkelt inte att KJ skall ha alibi för datumen 18-20 maj.
För jag håller med Olsson när han beskriver utredningen "
den här utredningen är som ett antal
garnnystan som en kattunge har kastat omkring och lekt med, lösa trådar som hänger överallt",
Tingsrätts domen kan beskrivas ungefär på samma vis enligt mig, inte enligt dig och där kan
vi inte mycket mer än konstatera att vi har olika synpunkter.