2014-03-21, 22:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Vilket man inte kan säga att en ex-älskarinna till M var - tvärtom.

Trots att hon nu bor på annan ort ringde hon spontant till polisen när hon läst om VB - i övertygelse om att det måste varit M eftersom att han hotat och tagit stryptag på henne. Det var M i ett nötskal.

Hon föreslog inte strypgrepp.

Intressant.. jag visste inte att hon ringde spontant...

Ja.. eftersom MB har bristande impulskontroll, är mycket aggressiv, manipulativ, hotfull och våldsam...

"hon föreslog inte styrpgrepp".... vad föreslog hon då? ihjälhuggning?
Citera
2014-03-21, 22:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av henkess
Hur fan ska du ha det? Du säger motivet var svartsjuka,och du har sagt att du tror det var MB. Vad exakt skulle MB vara svartsjuk på? Eller tror du vi har en tjej som har gjort detta?...............

Okej.... då har du inte läst hela tråden..... MEN henkess..... AN var svartsjuk och förbannad..........
VB och MB hade en pågående konflikt...

MB skulle troligtvis bara skrämma VB till tystnad för han ville vara i fred och var rädd för vad hon kunde ställa till med om hon anmälde och om hon skulle förstörda hans rykte.... AN blev svartsjuk- bägaren rann över helt enkelt...................
Citera
2014-03-21, 22:27
Medlem
Grandiosos avatar
[quote=zemixon|48043064]Okej.... då har du inte läst hela tråden..... MEN henkess..... AN var svartsjuk och förbannad..........
VB och MB hade en pågående konflikt...
QUOTE]
Än en gång: Kan du belägga med en tillförlitlig källa att din favoritkandidat till GM
blivit polisanmäld av mordoffret, VB?

Eller du fortsätter att inte låtsas om frågan?
Vad det gör med din trovärdighet i så fall kan du ju ta och fundera en smula över om
det står i din makt.
Senast redigerad av Grandioso 2014-03-21 kl. 22:42.
Citera
2014-03-21, 22:28
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Vilket man inte kan säga att en ex-älskarinna till M var - tvärtom.

Trots att hon nu bor på annan ort ringde hon spontant till polisen när hon läst om VB - i övertygelse om att det måste varit M eftersom att han hotat och tagit stryptag på henne. Det var M i ett nötskal.

Hon föreslog inte strypgrepp.

Ja han hotade tilll och med at döda henne, TVÅ gånger!!!

FUP 1129

CR uppger att hon umgicks med MB efter händelsen med hennes son. Hon sa till
MB att "jag ska berätta om vårat strul för AN". CR säger att MB tog tag i
henne, i axlarna/halsen och tryckte upp henne mot väggen, han sa till henne att "gör du det,
men då är det de sista du gör".

CR säger att MB saknar empati, han är iskall och verkar inte ha några känslor.
CR säger att hon vid något tillfälle sagt till MB att förr eller senare så kommer Annika
att få veta. MB har då svarat något i stil med "ingen ska förstöra för mig, jag har ihjäl dem".

AN (TF anmäkning; vet inte om detta är ett fel? om det värkligen menas at CR säger att AN har sagt detta eller om det skulle ha stått att det är CR som säger detta?) säger att hon tror att MB är kapabel till att döda någon som kommer in i hans sfär och förstör för honom.

Prata omm en mann med en personlighets profil som man logiskt kan mistäka för ett mord när hanns älskarinna försvinner och hittas mördad, efter att hon har stalkat honnom och hotat att "berätta alt för hans fru" och dom två haft häftig, och senare av MB radrad, SMS kontakt i timmarna innan hon försvinner etc etc.
Senast redigerad av Theforeigner 2014-03-21 kl. 22:42.
Citera
2014-03-21, 22:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zemixon
Intressant.. jag visste inte att hon ringde spontant...

Ja.. eftersom MB har bristande impulskontroll, är mycket aggressiv, manipulativ, hotfull och våldsam...

"hon föreslog inte styrpgrepp".... vad föreslog hon då? ihjälhuggning?

Inte något alls ... hon sa att hon skulle berätta för AN om deras förhållande - varpå han tog halsgrepp och tryckte upp henne mot väggen - då är det, det sista du gör! (typ, finns i FUP)
Citera
2014-03-21, 23:04
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Åklagaren: Mördaren styckade sin hund

http://www.expressen.se/nyheter/aklagaren-mordaren-styckade-sin-hund/

Hundhistorien har förvisso inte med VB-mordet att göra, KJ står ju inte åtalad för att ha bragt sin hund om livet, uppgiften var nog ägnad att belysa 'kibba' Johanssons karaktär - hur han är i själ och hjärta och vad han är kapabel till när ingen ser honom. Thomas Olssons invändning att detta är ett obestyrkt påstående, bara fria gissningar, låter en smula patetiskt. För egen del tror jag att KJ drog ner rullgardinerna och utsatte 'grabben' för experiment med planerad dödlig utgång - that's the way KJ is .. Tror jag.
Citera
2014-03-21, 23:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
Hundhistorien har förvisso inte med VB-mordet att göra, KJ står ju inte åtalad för att ha bragt sin hund om livet, uppgiften var nog ägnad att belysa 'kibba' Johanssons karaktär - hur han är i själ och hjärta och vad han är kapabel till när ingen ser honom. Thomas Olssons invändning att detta är ett obestyrkt påstående, bara fria gissningar, låter en smula patetiskt. För egen del tror jag att KJ drog ner rullgardinerna och utsatte 'grabben' för experiment med planerad dödlig utgång - that's the way KJ is .. Tror jag.

Hur var det här med Hares psykopat checklista? Du kanske har svarat på det?
Citera
2014-03-21, 23:16
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LKVN
Det är på tok för tidigt att säga vad Thomas kommer att lyckas med eller inte, vad han
däremot lyckats med är att vända media. Visserligen har dom försäljningsstatistiken
att tänka på, men tydligt är att dom tror Thomas Olsson säljer bäst.

Tingsrättens dom är svag och oskickligt skriven, det var en pärs att ta sig igenom den.

Det kan jag göra åt dig, nämna namn. Du är den som tappat allt, du är osmaklig.

Media dömer inte det här fallet även om media är tredje statsmakten. Media är inget annat än just media, och han är en sk stjärnadvokat vilken media anser vara intressant.
För min del har jag tagit ut allt som lämnats till HR och konstaterar att han inte alls lyckas skapa rimliga tvivel hittills i alla fall. Så jag ser en sån här bevisvärderingsdom som att den håller sig även i HR.

Nej, jag håller inte med dig om att TR dom är uselt skriven. Det finns bara ett fel med domen och det är strafftiden. Hans rabatter har han inga rättigheter till. Men vi får se om spektaklet körs i media igen på samma nivå. Än så länge är det mest NSD som rapporterar, och någon enstaka artikel som följer.,
Intresset är dock svalt trots att det är en kändisadvokat.
Citera
2014-03-21, 23:19
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Media dömer inte det här fallet även om media är tredje statsmakten. Media är inget annat än just media, och han är en sk stjärnadvokat vilken media anser vara intressant.
För min del har jag tagit ut allt som lämnats till HR och konstaterar att han inte alls lyckas skapa rimliga tvivel hittills i alla fall. Så jag ser en sån här bevisvärderingsdom som att den håller sig även i HR.

Nej, jag håller inte med dig om att TR dom är uselt skriven. Det finns bara ett fel med domen och det är strafftiden. Hans rabatter har han inga rättigheter till. Men vi får se om spektaklet körs i media igen på samma nivå. Än så länge är det mest NSD som rapporterar, och någon enstaka artikel som följer.,
Intresset är dock svalt trots att det är en kändisadvokat.
Så skönt att HR inte har medias tryck på sig. Annars är det lätt för en ensidig media att döma en person och domstolen följer efter.
Citera
2014-03-21, 23:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Så skönt att HR inte har medias tryck på sig. Annars är det lätt för en ensidig media att döma en person och domstolen följer efter.

Jag är övertygad om att HR inte bryr sig om vad media tycker och tänker. Alls.
Citera
2014-03-21, 23:29
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
Övning ger färdighet...

Det är ju ett välkänt faktum att många mördare börjat sin "karriär" med att plåga och
ha ihjäl djur av olika slag. I synnerhet gäller det för mördare med en psykopatisk profil.
Därmed inte sagt att KJ nödvändigtvis behöver vara psykopat, vilket du ju dock verkar
vara övertygad om.
Senast redigerad av Grandioso 2014-03-21 kl. 23:34.
Citera
2014-03-21, 23:31
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Hur var det här med Hares psykopat checklista? Du kanske har svarat på det?

M. Jo, jag har för mig att jag har svarat på detta tidigare i tråden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in