2014-03-21, 08:48
Medlem
massepojkens avatar
Jag har ju tidigare lobbat för att polisen skall ta en rejäl titt på det forna lanstället SITE nere vid centralstationen.
Men det skiter dom givetvis i. Se till att få tag i gamla ägaren.

Medlem= rabatt

Gm= ekonomiskt begränsad

Kanske hade han lanat där under natten?

Jag har själv vatit där bla då jag väntat på tåg. Har för mig att de avände sig av det inloggningssystem som fanns på många lan/ internetcafeer då.

Stället var sunkigt och kan ha tilltalat en jävla massa udda individer, tror även att dom var flexibla med öppettiderna. Så jävla dåligt av polisen att inte kartlägga detta ställe redan 2004.

Han finns i kundregistret där tror jag.

Linköping är en liten jävla håla. Något måste gm varit intresserad av.

Med tanke på att vittnen beskriver honom som en datanörd så känns det LOGISKT att kolla detta ställe.
Citera
2014-03-21, 09:34
Medlem
massepojkens avatar
Man kan alltså läsa i tidningen att det finns flera 100 tips hos polisen gällande linköpingsmorden.....

SOM FORTFARANDE ÄR OBEARBETADE!!!!

VAD I HELA HELVETE GÖR LINKÖPINGSPOLISEN PÅ DAGARNA. ÄR DET VIKTIGARE ATT JAGA SNATTARE?

Jag är ioffs helt jävla dum i huvudet men jag förstår inte hur tips fortfarande kan vara obearbetade. Vi pratar 10 år nu.

Är det den här typen av poliser jag är med och finansierar. Isåfall vill inte jag längre vara med.

Men slåss internt på fester där är linköpingspolisen världsledande.

Vilka jävla bönder. Fy fan vad äcklad man blir.

För att inte tala om corren. Har dom någon gång fördjupat sig i ämnet och ifrågasatt utredningen? Nej givetvis inte. Det är mycket mer bekvämt att ta TTs nyheter.

Fördelen för alla dessa inblandade plebejerbär ju att det inte ställs några som helst krav utan här pratar vi skyddad verkstad de luxe
Senast redigerad av massepojken 2014-03-21 kl. 09:44.
Citera
2014-03-21, 12:49
Medlem
GM läser du eller rentav skriver här? Hur är det med ditt samvete, kanske tycker du det är okej att hugga ihjäl 2 människor sen gå fri? Gå till polisen och få ett slut på allt!
Citera
2014-03-21, 12:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av massepojken
Man kan alltså läsa i tidningen att det finns flera 100 tips hos polisen gällande linköpingsmorden.....

SOM FORTFARANDE ÄR OBEARBETADE!!!!

VAD I HELA HELVETE GÖR LINKÖPINGSPOLISEN PÅ DAGARNA. ÄR DET VIKTIGARE ATT JAGA SNATTARE?

Jag är ioffs helt jävla dum i huvudet men jag förstår inte hur tips fortfarande kan vara obearbetade. Vi pratar 10 år nu.

Är det den här typen av poliser jag är med och finansierar. Isåfall vill inte jag längre vara med.

Men slåss internt på fester där är linköpingspolisen världsledande.

Vilka jävla bönder. Fy fan vad äcklad man blir.

För att inte tala om corren. Har dom någon gång fördjupat sig i ämnet och ifrågasatt utredningen? Nej givetvis inte. Det är mycket mer bekvämt att ta TTs nyheter.

Fördelen för alla dessa inblandade plebejerbär ju att det inte ställs några som helst krav utan här pratar vi skyddad verkstad de luxe

Håller med, hur fan är det ens möjligt? Jag tycker man borde byta ut Staaf och få in någon som kollar på det med nya ögon. Oarbetade tips+ att man började finkamma området 10 år efter, vad ska man säga?...
Citera
2014-03-21, 13:12
Medlem
WasteOfAirs avatar
Har skickat PM till tre personer som följt denna tråd, ingen verkar ha läst sina meddelanden. Läs och återkom tack!
Citera
2014-03-21, 13:19
Medlem
Förstår inte vart man vill komma med den "nya" geografiska analysen? Man har väl för längesedan gått ut med att man tror att han bor i Linköping och kanske även rätt nära mordplatsen? Står man bara och stampar eller vet man något som man inte gått ut med än?
Citera
2014-03-21, 13:49
Medlem
massepojkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WasteOfAir
Har skickat PM till tre personer som följt denna tråd, ingen verkar ha läst sina meddelanden. Läs och återkom tack!

Jag tar ingenting via pm. Allt ska upp i tråden. Vad ville du disskutera? Ditt pm var lite rörigt.
Citera
2014-03-21, 13:58
Medlem
Blir nog att besöka mordplatsen imorgon och filosofera lite, se om man kommer på något idé. Varit där ett par gånger tidigare och man tycker att GM borde varit där innan morden också. Där hans sägs ha stått och väntat är inte direkt någon cykelväg man känner till om man inte varit där tidigare.
Citera
2014-03-21, 14:02
Medlem
WasteOfAirs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av massepojken
Jag tar ingenting via pm. Allt ska upp i tråden. Vad ville du disskutera? Ditt pm var lite rörigt.

OK jag lägger mitt PM här:

Kan det vara såhär: Mohammed har butterflykniven på sig när han lämnar lägenheten, han möter då Anna-Lena. M kanske går och leker med kniven varpå A-L påpekar detta. A-L kanske t.o.m. var i sällskap med sin man. När A-L säger till M så hugger M, A-L... Hennes man blir rasande och tar kniven ur M:s händer, samtidigt skär sig mannen på kniven(detta skulle förklara gärningsmannens blod på kniven). Därefter i rent hat så manglar han Mohammed, med både knivhugg och händerna. Den som mördade M var verkligen vansinnig på honom, han hade ju blivit huggen över hela kroppen läste jag nånstans. Mannen dumpar kniven i panik, går mot ICA och slänger mössan. A-L säger åt sin man att gå innan polisen kommer. När dem kommer säger hon saker som vilseleder vittnen osv, allt för att skydda sin man. Det finns ju teorier om att mördaren bor i närheten, isåfall kan han efter han dumpat mössan gått runt och hem till deras gemensamma hem. Han sa i en intervju att han inte svarade på ett okänt nummer som ringde, han kanske inte hade kommit hem än utan såg det på presentatören när han väl var hemma... Mannen kan ha cyklat sträckan också, de kanske inte kom i sällskap men mannen såg händelsen när han cyklade förbi. Sen cyklade han runt och hem, finns säkert mycket luckor i den här teorin. Men det skulle förklara varför dem inte hittar mördaren och det skulle också förklara hur han kan leva vidare med det. Han rättfärdigade sin fru helt enkelt...Tänk på det, mössan dem hitta är en "gubbmössa" vilken 13-25 åring går runt meden sån? A-L:s man har cendrefärgat hår som hittades i mössan. Han säger att han såg i vardagsrumsfönstret när dem lyfte upp hans fru på en bår, men han blev förlamad av rädsla så han blev ståendes i vardagsrummet. Det låter orimligt, man springer ju ut så fort man bara kan om man ser en sån sak. Ventilera gärna detta med mig, jag är inte jätteinsatt i hela tråden så det är möjligt att min teori spricker som satan. Må bäst!
Citera
2014-03-21, 14:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WasteOfAir
OK jag lägger mitt PM här:

Kan det vara såhär: Mohammed har butterflykniven på sig när han lämnar lägenheten, han möter då Anna-Lena. M kanske går och leker med kniven varpå A-L påpekar detta. A-L kanske t.o.m. var i sällskap med sin man. När A-L säger till M så hugger M, A-L... Hennes man blir rasande och tar kniven ur M:s händer, samtidigt skär sig mannen på kniven(detta skulle förklara gärningsmannens blod på kniven). Därefter i rent hat så manglar han Mohammed, med både knivhugg och händerna. Den som mördade M var verkligen vansinnig på honom, han hade ju blivit huggen över hela kroppen läste jag nånstans. Mannen dumpar kniven i panik, går mot ICA och slänger mössan. A-L säger åt sin man att gå innan polisen kommer. När dem kommer säger hon saker som vilseleder vittnen osv, allt för att skydda sin man. Det finns ju teorier om att mördaren bor i närheten, isåfall kan han efter han dumpat mössan gått runt och hem till deras gemensamma hem. Han sa i en intervju att han inte svarade på ett okänt nummer som ringde, han kanske inte hade kommit hem än utan såg det på presentatören när han väl var hemma... Mannen kan ha cyklat sträckan också, de kanske inte kom i sällskap men mannen såg händelsen när han cyklade förbi. Sen cyklade han runt och hem, finns säkert mycket luckor i den här teorin. Men det skulle förklara varför dem inte hittar mördaren och det skulle också förklara hur han kan leva vidare med det. Han rättfärdigade sin fru helt enkelt...Tänk på det, mössan dem hitta är en "gubbmössa" vilken 13-25 åring går runt meden sån? A-L:s man har cendrefärgat hår som hittades i mössan. Han säger att han såg i vardagsrumsfönstret när dem lyfte upp hans fru på en bår, men han blev förlamad av rädsla så han blev ståendes i vardagsrummet. Det låter orimligt, man springer ju ut så fort man bara kan om man ser en sån sak. Ventilera gärna detta med mig, jag är inte jätteinsatt i hela tråden så det är möjligt att min teori spricker som satan. Må bäst!

Hennes man var hemma i lägenheten, helt omöjligt att han är GM. Dessutom ska GM vara runt 20 år, inte runt 60 som hennes man. Annars en intressant teori även om den naturligtvis är fullständigt orimlig. Det finns massor med vittnen som påstår sig ha mött GM på flyktvägen, det var en ung man dom mötte.
Senast redigerad av mckenzy 2014-03-21 kl. 14:18.
Citera
2014-03-21, 14:20
Medlem
herrgurkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mckenzy
Hennes man var hemma i lägenheten, helt omöjligt att han är GM. Dessutom ska GM vara runt 20 år, inte runt 60 som hennes man.

Att han var hemma i lägenheten vet man väl iofs inte med 100% säkerhet. Han påstår det. Men jag ser det som väldigt osannolikt att han ska ha något mer händelsen att göra.

Hur många 100% säkra vittnen finns det när allt kommer omkring? A-L sa väl att GM var runt 20. Det får vi väl säga är ett säkert vittne.

Sen finns det punktvittnen lite här och var som "troligtvis" sett GM men här sjunker säkerheten drastiskt.
Citera
2014-03-21, 14:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av herrgurka
Att han var hemma i lägenheten vet man väl iofs inte med 100% säkerhet. Han påstår det. Men jag ser det som väldigt osannolikt att han ska ha något mer händelsen att göra.

Hur många 100% säkra vittnen finns det när allt kommer omkring? A-L sa väl att GM var runt 20. Det får vi väl säga är ett säkert vittne.

Sen finns det punkvittnen lite här och var som "troligtvis" sett GM men här sjunker säkerheten drastiskt.

Allt kan vara möjligt i en mordutredning. Håller med om att det är ytterst osannolikt, även om jag håller med skribenten om att "pointer"(märket på mössan) lutar mer åt en äldre person.

Edit: Dessutom tyder mycket på att GM stod och väntade på pojken vid cykelvägen en bit ifrån trappan där pojken kommer upp ifrån.
Senast redigerad av mckenzy 2014-03-21 kl. 14:26.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in