2013-08-18, 13:09
Medlem
"Hittade" detta klipp på tuben som visades på Svt 2010.

http://www.youtube.com/watch?v=eWXWDo1wO2o

Värt att se om man är intresserad av Linköpings fallet.
Citera
2013-08-18, 14:13
Medlem
massepojkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SuperFrazze

Tack Frasse!

Nu råder det iallafall inget som helst tvivel om att detta är en bedrövligt slapp polisutredning.
I slutet av detta klipp får Staaf frågan vad dom fokuserar på just nu.

Jag blev fullständigt chockad då hans svar var att "vi håller på att kartlägga de boende i närområdet"

Vad i hela helvete är det frågan om?

Kartlägger detta 6!!!!!! år efter mordet. Detta skulle gjorts omedelbart efter mordet då det mesta talade för en närboende.

Detta är ju bara så jävla uselt och skamligt dåligt.

Tacka fan för att man inte hittar mördarn då fokus verkar ligga på att knapra på MORMORS SMÅKAKOR
Citera
2013-08-18, 14:19
Medlem
Rabattfyllans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av massepojken
Mkt intressant!

Pågick det tex några stora byggen i Linköping då mordet skedde? Vi pratar utländsk arbetskraft. Vart bodde dom isåfall. Nationalitet?

Skulle vara intressant med mera exakt statistik på antalet självmord i Sverige i spannet 10-40 år from morddagen tills dags dato.
Vad pratar vi egentligen om för siffror per/år?
Döda av annan anledning. Gissningsvis fler och här får man kanske begränsa sig till 12-30 år.

Tar för givet att polisen gjort detta men alla som flyttat från Lkp efter mordet är ju intressanta.
Är ju inte alls osannolikt att GMs föräldrar skyddar sin son i detta fall.

Statistik avseende självmord i Linköpingstrakten är intressant, håller med dig. En liten förteckning med namn på personer som avlidit i intressant åldersspann är heller inte dumt. Något för tråden?
Citera
2013-08-18, 15:02
Medlem
Citat:
Om vi nu är inne på spåret att GM är från Linköping. Så tror jag följande.

Mordet var ej planerat. Motiv saknas.

Vi har då en GM som fullständigt går under radarn. Kan man tänka sig en i princip helt isolerad GM?
Om så är fallet hoppade nog denne person av skolan efter 9an. Värt att titta på alla dessa givetvis.

Hur försörjde sig GM?

Soc?
Jobb?

Skilsmässobarn? Hur många ensamstående föräldrar fanns 2004 i Lkp med barn a la GMstyle?
Föräldrarna döda. Bodde hos mormor?

Han borde vara rätt isolerad om han är från Linköping och ingen har topsat honom. Jag menar, både familjen Ammour* och Leif Gw (i egen hög person) är villiga att lämna stor belöning för den som kan komma med tips att GM grips.

Kan också vara så att han var så pass ung som GW tror och att han hamnat utanför radarn för misstänkta. Men frågan är om en 13 åring (om det nu skulle vara så) snusar eller röker? Jag tror mer på en 15-16åring i sådana fall.
Citera
2013-08-18, 15:09
Medlem
Det sägs att det andra offret talade om någon "Leif" innan hon avled. Hon kan såklart ha sagt/menat något annat men om vi leker med tanken så kan hon ha menat pappan/nära släkting till GM? Vad jag förstår så jobbade hon som lärare i skolan. Hon kanske inte visste namnet på GM men kände igen han från hans skoltid och visste vem hans pappa (ev släkting) Leif är.
Senast redigerad av SuperFrazze 2013-08-18 kl. 15:11. Anledning: skriver från lur.
Citera
2013-08-18, 15:20
Medlem
Yatsys avatar
Citat:

Jag har tittat på avsnittet tidigare när det gick Tv.
Det är rörande att se honom berätta om sin fru och hur svårt det måste ha varit/är att ha mist henne för honom.
Citera
2013-08-18, 15:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yatsy
Det är rörande att se honom berätta om sin fru och hur svårt det måste ha varit/är att ha mist henne för honom.

Usch ja, speciellt efteråt när han berättar om dödsbeskedet.
Varje gång man går in och läser/hör om det här fallet så ställer man sig själv samma fråga: Hur i helvete kan man gå ut och hugga ner 2 personer, lämna dna efter sig och sedan komma undan med det, nu 9år senare.
Citera
2013-08-18, 16:12
Medlem
massepojkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yatsy

Ref: Klippet youtube

Ett par saker som jag reflekterade över som verkar lite märkliga med maken.

Strax efter det att Eva Lena gått ringer telefonen. Maken känner inte igen numret och antar att det är en kollega till Eva Lena.
Varför svarar han inte ?

Strax därefter upptäcker maken att det är stor uppståndelse. Det normala är väl då att gå ut och se vad som hänt. Men han blir kvar i hemmet.

Vid detta skede har han ju ingen aning om att Eva Lena är inblandad så ingen anledning till att vara paralyserad då.
Citera
2013-08-18, 16:26
Medlem
Citat:

Strax efter det att Eva Lena gått ringer telefonen. Maken känner inte igen numret och antar att det är en kollega till Eva Lena.
Varför svarar han inte ?

Strax därefter upptäcker maken att det är stor uppståndelse. Det normala är väl då att gå ut och se vad som hänt. Men han blir kvar i hemmet.

Vid detta skede har han ju ingen aning om att Eva Lena är inblandad så ingen anledning till att vara paralyserad då.

Skulle inte säga att något av detta är så märkligt att det är värt att dra några slutsatser av. Det finns människor som aldrig svarar när de inte känner igen numret. Och alla går inte ut för att det är uppståndelse ute. Ändå hoppas jag att även Anna-Lena är undersökt. Allt tyder på att Mohammed attackerades först, och alla teorier bygger på att antingen är det riktigt mot familjen Ammouri eller så är det en total galning. Innan det är löst så bör de även de mindre troliga teorierna undersökas, och en sådan är att Anna-Lena var målet, och att GM av någon anledning högg även Mohammed.
Citera
2013-08-18, 16:34
Medlem
langaocbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jenlov
Innan det är löst så bör de även de mindre troliga teorierna undersökas, och en sådan är att Anna-Lena var målet, och att GM av någon anledning högg även Mohammed.

Jag är övertygad om att man har gjort det. Man har haft några år på sig så om inte annat för att hålla sig sysselsatta.
Att A-L skulle vara målet är galet långsökt. Då har vi att göra med en GM som både har ett klart mål OCH får ett vansinnesutbrott på Mohammed.
Att ungen skulle ägt kniven känns heller inte det troligt. Han hade garanterat visat den för någon kompis som idag är typ sjutton...nä det hade kommit fram.
Citera
2013-08-18, 17:06
Medlem
Citat:

Varför svarar han inte ?

Tänkte precis samma sak faktiskt, jäkligt märkligt. Och även att tantens mobil inte verkar ha varit påslagen överhuvudtaget ?
Senast redigerad av mackeeee 2013-08-18 kl. 17:10.
Citera
2013-08-18, 17:16
Medlem
StuGs avatar
Citat:
Det sägs att det andra offret talade om någon "Leif" innan hon avled. Hon kan såklart ha sagt/menat något annat men om vi leker med tanken så kan hon ha menat pappan/nära släkting till GM? Vad jag förstår så jobbade hon som lärare i skolan. Hon kanske inte visste namnet på GM men kände igen han från hans skoltid och visste vem hans pappa (ev släkting) Leif är.

Hon var t o m lärare? Då passar det ju ännu bättre med mitt scenario.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in