Citat:
lol
Citat:
Precis, och på samma sätt ser du att det finns en Gud.
Du undrar t ex hur jag kan veta hur gravitation finns, eftersom den inte syns. Allvar?
Prova och håll en penna framför dig och släpp den, så har du fått gravitationen påvisad.
Men du kan inte ge ett enda exempel hur vi kan påvisa din guds exsistens.
Prova och håll en penna framför dig och släpp den, så har du fått gravitationen påvisad.
Men du kan inte ge ett enda exempel hur vi kan påvisa din guds exsistens.
konstruktioner: ser du nån typ av maskin en motor motorcykel eller en bil så vet du att det har en tillverkare
konst: varje gång du ser ett konstverk drar du slutsatsen att...vi har en konstnär!
formgivning: varje gång du ser ett armbandsur tex, ja då är det ingen vågad slutsats att... någon gjort den!
ordning: ser du tio kolaburkar stå efter varandra på bordet, så är det någon som ordnat det så.
Allt detta ser vi i naturen och universum med förbluffande tydlighet.
Citat:
läste du länken om ödlan? Det är så verklig "evolution" fungerar. Anpassningen inom arten alltså. Våga öppna länken och ta till dig lite vetenskap. http://www.sciencedaily.com/releases/2008/04/080417112433.htm
Du hänvisar till vansinniga sajter gjorda av fundamentala kreationister, om hur ormar kommit till och dess gift i ljuset av en skapare.
Citat:
Jag älskar vetenskap. RNA-molekylen som blev människa efter lite felkopieringar är dock inte vetenskap. Det är sagor. Evolutionsteorin är lika lite vetenskap som öldrickande är en sport även fast dom ofta blandas samman.
vetenskapen är inte ond
Citat:
Minns ditt: "Du hänvisar till vansinniga sajter"... detta blir ju lite tragikomiskt minst sagt mot bakgrund av vad du just länkade till.
talkorigins
en blogg, vore fint om du hänvisar till vetenskapsmän med PhD MD eller dylikt som jag alltid gör. och inte till nån gök.
skulle detta ge svar på frågan han ställde? Vad sysslar du med. Du bara länkar vidare helt blint och desperat. Läs vad du länkar till och förklara hur i helsicke mutationer skulle kunna bygga upp information som kodar för olika system och organ. Du sitter ju på fakta säger du och alla andra är körda i pallet. Det allra mest grundläggande borde väl då inte vara så svårt att svara på?
Senast redigerad av menpalla 2014-03-21 kl. 01:48.
Senast redigerad av menpalla 2014-03-21 kl. 01:48.