2014-03-13, 12:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KlokOchSnygg
[...]

9/11 innehåller massor av moment. det är lätt att få en röd tråd i allt men då är det inte al-queda som är de skyldiga

Bingo.

Bland statsvetare har det infunnit sig ett tillstånd av stelfrusenhet då det som skett och pågår är för skrämmande för att helt kunna ta in utan att skrämmas till tystnad. En liten grupp människor i USA har försatt befolkningen och den legala delen av USA som nation i ett utpressningsläge, och utpressarna vill inte främja demokrati. USA är inte tonsättande i Mellanöstern, annan stat i regionen är de verkliga "puppet masters". Nej, inte Israel.

Diskussionen om byggnaderna är en metadiskussion ämnad för allmänheten.
Senast redigerad av Thingamabob 2014-03-13 kl. 13:16. Anledning: tillägg avvärja judehatarna
Citera
2014-03-18, 10:25
Medlem
I länktråden så har AD lagt en (i mitt tycke) intressant länk ur vilken jag citerar:

"Kongressledamöter och anhöriga arbetar för ett offentliggörande av de 28 sidor ur utredningsmaterialet som sägs peka ut Saudiarabien.

http://www.mintpressnews.com/familie...uments/186555/
"

Min fundering: Vad (om något) är ur "trutherperspektiv" det bästa som skulle kunna komma ut av detta?
Kommentarerna under den refererade artikeln visar ju i alla fall ingen större entusiasm över initiativet...

/T
Citera
2014-03-18, 21:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av tenor302
I länktråden så har AD lagt en (i mitt tycke) intressant länk ur vilken jag citerar:

"Kongressledamöter och anhöriga arbetar för ett offentliggörande av de 28 sidor ur utredningsmaterialet som sägs peka ut Saudiarabien.

"

Min fundering: Vad (om något) är ur "trutherperspektiv" det bästa som skulle kunna komma ut av detta?
Kommentarerna under den refererade artikeln visar ju i alla fall ingen större entusiasm över initiativet...

/T

Tror det är extremt få av oss som överhuvudtaget tror på storyn om Ali Baba och dom 19 rövarna och den där "faktan" om dom 15 saudierna man talar om i artikeln betyder ju ungefär ingenting alls när typ 8 av dom fortfarande lever eller ja levde den 12 september 2001 iaf. Så det bästa är väl isåfall att det kommer fram att dom hade nada med det här att göra men det visste man ju redan så vem bryr sig liksom.
Citera
2014-03-19, 15:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Burros
....och den där "faktan" om dom 15 saudierna man talar om i artikeln betyder ju ungefär ingenting alls när typ 8 av dom fortfarande lever eller ja levde den 12 september 2001 iaf.....

Det var ju inte förrän den 27/11 som FBI presenterade sin lista (och foton) på kaparna.
Den förvirring kring namnen som rådde innan dess (och som du och dina gelikar hänger upp er på) berodde ju på att andra informationskällor (t.ex tidningar) var ute och spekulerade om namn, och i flera fall hade fel!
Har du några fall av "levande kapare" efter den 27/11? Kan vi kanske "borra lite" i dom...?

/T
Citera
2014-03-19, 16:14
Bannlyst
Citat:
Det var ju inte förrän den 27/11 som FBI presenterade sin lista (och foton) på kaparna.
Den förvirring kring namnen som rådde innan dess (och som du och dina gelikar hänger upp er på) berodde ju på att andra informationskällor (t.ex tidningar) var ute och spekulerade om namn, och i flera fall hade fel!
Har du några fall av "levande kapare" efter den 27/11? Kan vi kanske "borra lite" i dom...?

/T

Vilket år pratar du om nu? Har FBI ändrat förra året menar du? Länka gärna till fotona med för det har jag inte sett ett enda än.
Citera
2014-03-19, 18:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Burros
Vilket år pratar du om nu? Har FBI ändrat förra året menar du? Länka gärna till fotona med för det har jag inte sett ett enda än.

Skälet till att du inte sett fotona är väl att du inte är speciellt intresserad...?
En enkel googling på "fbi photos of 9/11 hijackers" ger dig annars bra träff.
Fösta träffen ger i.o.f.s. datumet 28/11 för släppet, jag kanske mindes fel på en dag....

Och din fråga om "Vilket år" kan du väl inte mena allvar med... eller?

/T
Citera
2014-03-20, 08:23
Medlem
Citat:

"

Att Saudiarabien är involverat (möjligen står de bakom finansieringen), Bush och gänget hade haft och har mycket nära kontakter med dem. USA köper även extremt mycket olja därifrån

9/11 Declassification - Bob Graham supports H. Res 428
Senast redigerad av KlokOchSnygg 2014-03-20 kl. 08:30.
Citera
2014-03-20, 10:30
Bannlyst
Citat:
Skälet till att du inte sett fotona är väl att du inte är speciellt intresserad...?
En enkel googling på "fbi photos of 9/11 hijackers" ger dig annars bra träff.
Fösta träffen ger i.o.f.s. datumet 28/11 för släppet, jag kanske mindes fel på en dag....

Och din fråga om "Vilket år" kan du väl inte mena allvar med... eller?

/T

Skälet är att dom inte finns men det var jag som tolkade in foton från dom faktiska kapningarna och från flygplatserna men du menade kanske bara random foton och ja det finns det ju miljarder av i världen men det säger ju nada.

http://911review.com/myth/imgs/fbi_hijackers.jpg
Så vilka på den listan stämmer inte? Möjligtvis att FBI har ändrat nu men 10 år senare så hade dom inte ändrat personer på sin "most wanted" lista iaf.
Citera
2014-03-20, 18:30
Medlem
ElGigantens avatar
Citat:
Att Saudiarabien är involverat (möjligen står de bakom finansieringen), Bush och gänget hade haft och har mycket nära kontakter med dem. USA köper även extremt mycket olja därifrån

Och med din totalt värdelös slutledningsförmåga så är Kanada dubbelt så mycket inblandad.

US Oil import Jul -13

Thousand Barrels/ month
Saudi Arabia 40,870
Canada 93,238

USA importera alltså mer än dubbelt så mycket olja från Kanada, så då är ditt argument på väg till tippen igen.

Var är bevisen från värmekamerorna du lovade?
Var är spec. från stålet du bad mig räkna på?

Det enkla vore bara att säga att du inte hart en aning om detta och att du bara ville vara en frän foliehatt och rapa upp samma värdelösa lögner som dina folihattspolare gjort i över 10 år.
Citera
2014-03-20, 18:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ElGiganten
Och med din totalt värdelös slutledningsförmåga så är Kanada dubbelt så mycket inblandad.

Kanada är en demokrati, svårare och korrumpera en sådan stat. Anledningarna att ha dåligt samvete när man gör affärer med en demokrati är mindre än om man gör det med en icke-demokrati.
Du vet kanske vad demokrati innebär?

Det finns en hel del andra besvärande fakta om Saudiarabien är involverat, exempelvis som finansiär
http://www.reuters.com/article/2008/08/14/us-saudi-lawsuit-idUSN1448612320080814

Saudier är ganska tungt investerade i USA, exempel:
http://www.npr.org/templates/story/story.php?storyId=129584557
https://www.youtube.com/watch?v=F4qgG_e52bQ
https://www.youtube.com/watch?v=4Ap3NjghNI8

Andra märkligheter
http://en.wikipedia.org/wiki/Saudi_Binladin_Group#Website

Hur är din slutledningsförmåga?
Senast redigerad av KlokOchSnygg 2014-03-20 kl. 19:03.
Citera
2014-03-20, 21:03
Medlem
ElGigantens avatar
Citat:
Kanada är en demokrati, svårare och korrumpera en sådan stat. Anledningarna att ha dåligt samvete när man gör affärer med en demokrati är mindre än om man gör det med en icke-demokrati.
Du vet kanske vad demokrati innebär?

USA är en demokrati.
Du drar slutsater att USA´s import av olja är otroligt stor från Saudarabien och det skulle belägga din våta dröm att USA skulle ligga bakom 9/11. Men som sagt dom importerar mer än dubbelt så mycket från Kanada. Så argumentet är helt värdelöst.

Som vanligt har du noll koll på fakta och bara då dina värdelösa små inlägg pekar åt något litet håll att det kan svara en konspiration så hugger du direkt. Att Saudiarabien och USA har ett nära samarbete är väl inget nytt. Fick du inte lära dig någonting i skolan?
Men det är väl åter igen ett sådant där otroligt hemligt samarbete som ingen vet något om, jo bara alla foliehattar som vet att detta samarbete finns. Men det är fortfarande otroooooligt hemligt.

Citat:
Hur är din slutledningsförmåga?

Skall vi jämföra oss?
Du påstår att det finns bevis från värmekameror som bevisar temperaturer under 250°C i dom brinnande husen.
Jag frågar efter dessa bevis och du håller käften.

Min slutledningsförmåga blir att du ljuger och dessa bevis finns inte.

För efter så lång tid borde man ha så mycket innanför pannbenet att man tar reda på om det du har blivit sondmatat med stämmer eller inte. Så kanske man kan meddela detta och sen gå vidare.
Men du kör stoppa-huvudet-i-marken-taktiken och hoppas att vi skall glömma. Jag glömmer inte. Så du får ytterligare en chans av mig att krypa till korset med hedern i behåll. Men jag tror du inte har ryggrad nog till detta.
Citera
2014-03-21, 01:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ElGiganten
USA är en demokrati.
Om man har svårt att nå 60% röstdeltagande, i realiteten endast finns två olika partier och rösta på samt att de valbara kandidaterna är extremt beroende av finansiering från näringslivet. Är man då en demokrati?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in