2014-03-12, 19:23
Medlem
TODCDFWBs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Burros
Länka intervjun då för massa "sic" trams och klippa och klistra från debunkers är jag inte intresserad av.
"Would do nothing to the buliding"
Jag lyckades inte hitta hela intervjun, men här är en bit av den:
http://www.youtube.com/watch?v=NgXvmMkpRpU

Ännu en gång: Om du litar på Frank DeMartini så varför inte också Leslie Robertson, en av männen bakom WTC-tornen?

Jag förstår för övrigt inte varför dina källor är godkända att lägga fram till oss andra, dvs. "dokumentärer" där en random foliehatt är berättare över klippta intervjuer och annat trams. Min källa var i det här fallet ett par delar från en artikel skriven av en forskare, där citaten inte är klippta. Hans "sic" som du störde dig på är heller ingenting som förändrar på ett oärligt sätt. Du får självklart avfärda det hela som "löjliga debunker sidor" men det visar bara att du inte kan bemöta det som faktiskt står. Denna gång fick alla lära sig att ditt påstående om att "Twin Towers var byggda för att hålla för plan som kraschade in i dom dessutom" inte riktigt stämde.
Citera
2014-03-12, 19:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TODCDFWB

Ännu en gång: Om du litar på Frank DeMartini så varför inte också Leslie Robertson, en av männen bakom WTC-tornen?

Han säger några saker som inte stämmer, bl.a. att planet var fulltankat vilket det inte var. Ett 707 var ett snabbare plan jämfört med 767 . Planen är mycket likvärdiga

Om man inte räknat på bränsle så finns det nog en god förklaring för det, det har inte varit något som får påverkat. Branden som orsak är en efterkonstruktion, alla kunniga vet att stålbyggnader klarar den branden
Citera
2014-03-13, 01:26
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KlokOchSnygg
...Angående de som tror eller inte tror på den officiella förklaringen så handlar det också mer om ifall man läst på eller inte.
Roligt påstående från dig som konstant utmärker dig genom din okunskap och fullständigt häpnadsväckande oförmåga att förstå ens de enklaste sammanhang, bevis och förklaringar om de går emot din cementerade världsbild.

Citat:
.Följer man sedan pengarna och läser om vilka som har inflytande i USA blir det svårt att begripa motiven för största förlorarna på det här är de som bin laden beskrevs kämpa för. Vinnarna är bl.a. USA's försvarsindustri (ägare där). Det var många som tjänade många pengar på 9/11
Det går givetvis att hitta vinnare till precis varje händelse i hela världen, men att koppla loss hjärnan helt och automatiskt anta att det gör vinnaren skyldig till händelsen ifråga är förstås fruktansvärt naivt.
Citera
2014-03-13, 01:36
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Han säger några saker som inte stämmer, bl.a. att planet var fulltankat vilket det inte var. Ett 707 var ett snabbare plan jämfört med 767 . Planen är mycket likvärdiga
Mycket likvärdiga?
707 är fyrmotorig,
767 är tvåmotorig.
707an slutade tillverkas (för civilt bruk) 1979
767an tillverkas än idag
Och hur mycket som helst som skiljer.
De är inte särskilt lika nånstans...

Citat:
Om man inte räknat på bränsle så finns det nog en god förklaring för det, det har inte varit något som får påverkat. Branden som orsak är en efterkonstruktion, alla kunniga vet att stålbyggnader klarar den branden
Vem har någonsin påstått något annat? Lär dig för helvete läsa innantill innan du sprutar halmgubbarna omkring dig. Enbart branden har aldrig aldrig aldrig ansetts som orsak till rasen.
Citera
2014-03-13, 03:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Det går givetvis att hitta vinnare till precis varje händelse i hela världen, men att koppla loss hjärnan helt och automatiskt anta att det gör vinnaren skyldig till händelsen ifråga är förstås fruktansvärt naivt.

Är det här "friskt" beteende av en stat? Hur mycket inflytande har "folket" i usa över något sådant här, ändå litar du blint på dem
How the NSA Plans to Infect ‘Millions’ of Computers with Malware

De som trodde att USA börjat övervaka världen för att skydda sig mot terrorister har satt skrattet i halsen rejält
Citera
2014-03-13, 07:08
Medlem
Citat:

Trots det så säger t ex Leslie Robertson att de avsåg en 707 med lite bränsle i tankarna som vid inflygning i låg fart kunde komma på avvägar och träffa tornen. De hade alltså inte en fulltankad 707 i hög fart i åsikt.

Däremot är det konstaterat att det var mycket bränsle i tankarna på de plan som faktiskt träffade tornen, och att de faktiskt höll ca 800 km/h
Citera
2014-03-13, 07:37
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Är det här "friskt" beteende av en stat? Hur mycket inflytande har "folket" i usa över något sådant här, ändå litar du blint på dem
How the NSA Plans to Infect ‘Millions’ of Computers with Malware

De som trodde att USA börjat övervaka världen för att skydda sig mot terrorister har satt skrattet i halsen rejält
Varför fortsätter du att hitta på en massa nonsens? Varför påstår du att jag litar blint på staten USA?
Om du vill bli tagen på allvar är det bättre om du påstår sånt som du har täckning för, men det verkar du ha väldigt svårt att förstå, och det är väl därför det blir så tokigt hela tiden med dina påståenden om både ditten och datten...
Citera
2014-03-13, 09:33
Medlem
Citat:
Angående opinionsundersökningar ...enmassatext...Det var många som tjänade många pengar på 9/11
Diskussionen börjar väl bli lite svår för dig, och du väljer då stilenligt att prata om en massa annat.
Kanske klokt, men inte speciellt snyggt...

/T
Citera
2014-03-13, 09:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av TODCDFWB

Jag förstår för övrigt inte varför dina källor är godkända att lägga fram till oss andra, dvs. "dokumentärer" där en random foliehatt är berättare över klippta intervjuer och annat trams. Min källa var i det här fallet ett par delar från en artikel skriven av en forskare, där citaten inte är klippta. Hans "sic" som du störde dig på är heller ingenting som förändrar på ett oärligt sätt. Du får självklart avfärda det hela som "löjliga debunker sidor" men det visar bara att du inte kan bemöta det som faktiskt står. Denna gång fick alla lära sig att ditt påstående om att "Twin Towers var byggda för att hålla för plan som kraschade in i dom dessutom" inte riktigt stämde.

Han gör några konstaterande i den intervjun men pratar ingenting om hur byggnaden faktiskt tog det. En annan av ingenjörerna vet jag säger ungefär samma sak, planen i sig och impact är inga problem men allt bränsle kommer ställa till det och vad säger man då? Jo man säger att eld är förklaringen.

Du pratade om kontext eller hur? Så visar du urklipp på några rader, därför jag säger att jag faktiskt vill se intervjun med egna ögon, vad är konstigt med det?
Snake postade ju en video från en snubbe var det Mark han hette kanske som ringde till radion inifrån byggnaden där han lugnade alla och sa att det inte var någon risk för något mer och att branden snart skulle vara släckt. PA ropade ut samma sak i högtalarsystemet efter impact och sa att alla skulle vara lugna. Vi har alla sett folk som står vid impact hålet och viftar med div grejer så att strukturen av byggnaden inte var totalt demolerad av planet är solklart.
Så då får man ställa sig frågan, vad fan hände sen.
Citera
2014-03-13, 10:29
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Burros
...Snake postade ju en video från en snubbe var det Mark han hette kanske som ringde till radion inifrån byggnaden där han lugnade alla och sa att det inte var någon risk för något mer och att branden snart skulle vara släckt. ....

Du får nog lyssna på den en gång till, be om hjälp av någon som kan engelska om du tycker det är svårt att förstå!
Citera
2014-03-13, 10:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Du får nog lyssna på den en gång till, be om hjälp av någon som kan engelska om du tycker det är svårt att förstå!

Ja posta den gärna igen för kommer inte ihåg den ordagrant. Han lugnar folks familjer eller hur?
Citera
2014-03-13, 11:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tenor302
Diskussionen börjar väl bli lite svår för dig, och du väljer då stilenligt att prata om en massa annat.
Kanske klokt, men inte speciellt snyggt...
verkligen ingen svår diskussion, däremot otroligt svår för de som försvarar den officiella versionen. deras främsta argument är att kalla andra för foliehatt

9/11 innehåller massor av moment. det är lätt att få en röd tråd i allt men då är det inte al-queda som är de skyldiga
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in