Citat:
Ursprungligen postat av
theRulerOfBethos
Möjligt att det stämmer. Men jag minns också hur det såg ut i Stockholm Open, när han bara la sig i sin match och inte ens brydde sig om att spela på bollarna. Har nog aldrig sett en så oseriös insats i en tennismatch tidigare. Men man kan ju hoppas att han inte har gjort en ny medveten plattmatch.
Jag undrar vad som rör sig i den människans skalle.
Ja att han har opererat sig stämmer ju, det var på ATP's officiella hemsida jag läste det.
Men förlorar man mot Nieminen på 28 minuter (en spelare som inte avgör sina poäng snabbt nödvändigtvis) så ska man inte gå in i en masters-turnering så tätt efter en operation, då ska man träna. Men vem vet han kanske fick ett bakslag och fick smärtor, jag såg inte matchen så jag ska inte säga nåt om det. Men det känns ju helt klart väldigt oprofessionellt att gå in i en turnering på detta sätt.
Det kommer nog inte bli något av honom, inte så som så många har hoppats på i alla fall. Det är för mycket med honom som inte stämmer helt enkelt. Tennisen är bra men den övriga kunskapen som krävs verkar inte finnas. Han är ju i och för sig bara 21 år gammal, mycket kan ju hända men det finns ju en risk att tiden springer ifrån honom så att säga, det blir ju inte lättare rent mentalt att utvecklas om man inte får utdelning på det man gör. Sen ska man komma ihåg att han faktiskt har spelat på ATP-touren ganska länge, tror han debuterade redan vid 17 års ålder. Sen att han har varit uppskriven som den kommande storspelaren för Australien gör nog inte saken lättare för honom, det är möjligt att han har tagit en del skada av det också.