2014-03-17, 23:26
Medlem
theRulerOfBethoss avatar
Håller inte med om att Djokovic skulle ha spelat dåligt i år. Tycker snarare att han har varit den stabilaste av alla toppspelarna (ihop med Federer) i sitt spel. Två förluster hittills bara dessutom. En mycket knapp förlust mot en Wawrinka som spelade extremt bra i AO, och en förlust över tre set mot Federer.

Federer kan väl rent objektivt anses vara ungefär lika bra som Djokovic just nu (tror att många just nu instinktivt ställer högre krav på Djokovic). Men över tid så har jag svårt för att se att Federer ska klara att hålla jämna steg med jokern i år.

Är i så fall betydligt mer orolig för Nadal. Om han inte höjer sig över det spelet han har visat de senaste månaderna så kommer han inte att vinna några fler GS-turneringar, ens på grus.
Citera
2014-03-18, 09:22
Medlem
Djokovic har varit medioker i år. Varken bra eller dålig. Nu är han tillbaka som vinnare igen så nu släpper det nog och vi lär få se bra tennis av honom framöver.
Citera
2014-03-18, 10:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av terribilis
Djokovic har varit medioker i år. Varken bra eller dålig. Nu är han tillbaka som vinnare igen så nu släpper det nog och vi lär få se bra tennis av honom framöver.

Fast samtidigt ,man har rätt höga krav på snubben , han har u varit episkt bra tidigare , kanske inte så konstigt man inte kan ligga på den enormt höga nivån jämnt haha , han är ju bara människa han också.
Citera
2014-03-18, 13:14
Medlem
Det är helt i sin ordning att ha höga förväntningar på en världstvåa som är mitt inne i sin bästa tid som tennisspelare.

Ja, man gör individuella bedömningar, man kan liksom inte ha samma förväntningar på Elias Ymer som man har på Novak Djokovic. Eller det är klart att man kan det men då har man nog inte alla hästar hemma.

"Kraven" (som egentligen inte finns utifrån eftersom tennis är en individuell sport) ska vara höga på världens bästa spelare. Allt annat vore konstigt.
Citera
2014-03-19, 22:50
Medlem
barnets avatar
Kul för Rebecca Peterson. Johanna Larsson har jag inte längre några förhoppningar på.
Citera
2014-03-20, 10:55
Medlem
Ja, Johanna Larsson tappade jag förhoppningarna på redan för över två år sedan när hon anställde Pim Pim som coach för att sedan efter bara några dagar göra sig av med honom för att hon tyckte att det var för dyrt. Tycker det visar att hon inte är beredd att ge vad som krävs för att utvecklas och bli en toppspelare. Hon måste ha väldigt dåligt självförtroende också som tror att hon aldrig kan betala ut en lön till sin coach.

Tänk dig själv att som damspelare kunna ha chansen att träna med en manlig elitspelare, det är skaplig träning man kan få då.

Hon har ju inte utvecklas ett enda dugg de senaste åren. Det ska bli spännande att följa Rebecca Peterson och se hur det går, jag har fortfarande inte sett henne spela. Nu möter hon Makarova, kan hon göra en bra match där så vore det kul, skulle hon vinna så tycker jag det är en väldigt stor skräll då Makarova är en väldigt stabil och bra spelare.
Citera
2014-03-20, 19:59
Medlem
Det blev som väntat en klar seger för Makarova. Någon som såg matchen?

Verkar ändå som att det var kamp om bollarna trots att det blev 6-1, 6-1 då matchen tog en timme och tjugotvå minuter. Det är lång tid för såna siffror.
Citera
2014-03-20, 22:27
Medlem
Bernard Tomic är ju verkligen en lovande spelare, torskade mot Jarkko Nieminen på 28 minuter och tog bara ett game. Varför han ens spelar tennis kan man ju undra.
Citera
2014-03-20, 23:53
Medlem
Citat:
Bernard Tomic är ju verkligen en lovande spelare, torskade mot Jarkko Nieminen på 28 minuter och tog bara ett game. Varför han ens spelar tennis kan man ju undra.

Haha hur fasen lyckades han ta bara ett game av Nieminen ? :O tror faktiskt vilken svensk spelare som helst skulle gjort det bättre.
Citera
2014-03-21, 10:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pederN
Haha hur fasen lyckades han ta bara ett game av Nieminen ? :O tror faktiskt vilken svensk spelare som helst skulle gjort det bättre.

Forskade vidare lite då jag tyckte det var exceptionellt dåligt och fick reda på att han precis har genomgått en höftoperation. Med det sagt så ska han inte stå på banan om han inte är mer förberedd än så!
Citera
2014-03-21, 14:16
Medlem
theRulerOfBethoss avatar
Citat:
Forskade vidare lite då jag tyckte det var exceptionellt dåligt och fick reda på att han precis har genomgått en höftoperation. Med det sagt så ska han inte stå på banan om han inte är mer förberedd än så!
Möjligt att det stämmer. Men jag minns också hur det såg ut i Stockholm Open, när han bara la sig i sin match och inte ens brydde sig om att spela på bollarna. Har nog aldrig sett en så oseriös insats i en tennismatch tidigare. Men man kan ju hoppas att han inte har gjort en ny medveten plattmatch.

Jag undrar vad som rör sig i den människans skalle.
Citera
2014-03-21, 16:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av theRulerOfBethos
Möjligt att det stämmer. Men jag minns också hur det såg ut i Stockholm Open, när han bara la sig i sin match och inte ens brydde sig om att spela på bollarna. Har nog aldrig sett en så oseriös insats i en tennismatch tidigare. Men man kan ju hoppas att han inte har gjort en ny medveten plattmatch.

Jag undrar vad som rör sig i den människans skalle.

Ja att han har opererat sig stämmer ju, det var på ATP's officiella hemsida jag läste det.

Men förlorar man mot Nieminen på 28 minuter (en spelare som inte avgör sina poäng snabbt nödvändigtvis) så ska man inte gå in i en masters-turnering så tätt efter en operation, då ska man träna. Men vem vet han kanske fick ett bakslag och fick smärtor, jag såg inte matchen så jag ska inte säga nåt om det. Men det känns ju helt klart väldigt oprofessionellt att gå in i en turnering på detta sätt.

Det kommer nog inte bli något av honom, inte så som så många har hoppats på i alla fall. Det är för mycket med honom som inte stämmer helt enkelt. Tennisen är bra men den övriga kunskapen som krävs verkar inte finnas. Han är ju i och för sig bara 21 år gammal, mycket kan ju hända men det finns ju en risk att tiden springer ifrån honom så att säga, det blir ju inte lättare rent mentalt att utvecklas om man inte får utdelning på det man gör. Sen ska man komma ihåg att han faktiskt har spelat på ATP-touren ganska länge, tror han debuterade redan vid 17 års ålder. Sen att han har varit uppskriven som den kommande storspelaren för Australien gör nog inte saken lättare för honom, det är möjligt att han har tagit en del skada av det också.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in