Citat:
Ursprungligen postat av
pederN
Kan man säga Djokovic haft en dålig period ?`haha , var ju längesen han tog nån titel men nu satt den , det visar vilka krav man har på dom bästa , om dom inte vunnit turneringar på ett tag då tycker man dom är i en formsvacka.
Det är en sak att prata om en spelares resultat och att prata om en spelares spel.
Om jag t.ex säger att Jarkko Nieminen har varit bra så räcker det med att han har tagit sig till en tredjerunda i en grand slam t.ex. Om jag säger att Djokovic har varit bra så räcker det inte med en tredjerunda utan då ska det minst vara en semifinal i en grand slam. Man får ju göra en bedömning utifrån spelarens förmåga.
Jag tycker t.ex att Nadal bara har gjort en eller två riktigt bra matcher i år, mot Monfils och Federer i AO av det jag har sett. Resten har inte imponerat så mycket som han brukar göra när han är bra. Med det sagt så har hans resultat varit otroligt bra trots detta. Detta var första turneringen där han misslyckades helt och det känns logiskt eftersom han som sagt, i mitt tycke inte har imponerat så mycket den senaste tiden.
Djokovic har varit ganska medioker hittills i år. Både resultatmässigt och spelmässigt, men sen så har han inte spelat så mycket heller.