Citat:
Ursprungligen postat av
Skatteskolk
Sista frame var tufft för smurfen. Selby fixade två av tre snookers. Murphy hade straff med öppet mål. Istället för en bredsida tryckte han till för kung och fosterland och brände. Mycket märkligt att han inte försökte lätta i den. Måste blivit kortslutning i hjärnkontoret.
Jag tror Murphy var rejält sliten på slutet. Selby kan ju spela defensivspel hur länge som helst men Murphy ville ofantligt gärna vinna den här titeln.
Graeme Dott tror jag på inför VM, klarar han bara kvalet så kan han bli en otrevlig motståndare. Han var ytterst nära att gå vidare i den här turneringen.
Selby spelar bra men har, liksom Murphy, lite svårt att avgöra finalerna. Trump spelar lysande emellanåt men tappar också taget helt och hållet ibland.
En som börjar bli lite trött är nog Kim. För 5-6 år sedan hade han en syn som en utsvulten örn, numera ser han inte när en boll skall gå utanför eller i hål. Han har också lite svårt att avgöra om en boll är spelbar eller inte. För 5-6 år sedan var han på hugget och visste i förväg hur spelaren skulle spela...idag blir han ofta förvånad.
Jag gillar verkligen Kim men börjar bli lite orolig över hans hälsa...och kanske också över hans omdöme.
Jag vidhåller min teori om inledningsstöten och dess viktighet. Dom flesta spelarna öppnar spelet och sprider dom röda bollarna vilket ger motståndaren en bra chans från början. O`Sullivan är dock mer noga och ser till att dom röda studsar tillbaka in i mitten.