2013-05-06, 18:23
Medlem
fosterias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zenophobia
Hawkins, du måste höja dig och inte snubbla på mållinjen när du har chansen.

Jag blir påmind om varför jag brukade heja på Ronnies motståndare. Han är helt enkelt för överlägsen och det blir inga spännande matcher. Snooker utan spänning är som korvbröd utan korv. Jag finner inget nöje i att se Ronnie mosa sina motståndare. Tittar hellre på en jämn batalj mellan Holt och McManus. Jag avskyr tramsigt uppvisningsspel a la Harlem Globetrotters, manusskriven wrestling, målkalas och utklassningssegrar. Det är inte idrott. Jag vill ha spänning och nerv när jag tittar på snooker. Strid på kniven ska det vara annars kan det vara. Psykologi och dramatik annars kan det kvitta.

Tyvärr finns det ingen som kan mäta sig med Ronnie när han är mentalt frisk. Det är tragiskt.
Det är nog många som håller med dig om det. Jag tycker att han varit halvdassig under flera år (fram till VM ifjol) så jag bara njuter av hans spel nu när han spelar (nästan) på topp. När det gäller underhållning så finns ju liksom inte nån annan som har sån elegans och enkelhet i sitt spel som Ronnie. Ingen annan har ju det där lilla extra som gör att man kan tänka sig att ägna en lördagkväll att glo på en kvartsfinal i Welsh open.
Senast redigerad av fosteria 2013-05-06 kl. 18:29.
Citera
2013-05-06, 18:36
Medlem
fosterias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av waggen
Har bettat lite på matchen, är det paus nu fram till 20.30 eller?
20.00 är det väl
Citera
2013-05-06, 18:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fosteria
20.00 är det väl
Du har helt rätt, 20 är det!
Citera
2013-05-06, 19:42
insomnias avatar
Citat:

Jag blir påmind om varför jag brukade heja på Ronnies motståndare. Han är helt enkelt för överlägsen och det blir inga spännande matcher. Snooker utan spänning är som korvbröd utan korv. Jag finner inget nöje i att se Ronnie mosa sina motståndare. Tittar hellre på en jämn batalj mellan Holt och McManus. Jag avskyr tramsigt uppvisningsspel a la Harlem Globetrotters, manusskriven wrestling, målkalas och utklassningssegrar. Det är inte idrott. Jag vill ha spänning och nerv när jag tittar på snooker. Strid på kniven ska det vara annars kan det vara. Psykologi och dramatik annars kan det kvitta.

Tyvärr finns det ingen som kan mäta sig med Ronnie när han är mentalt frisk. Det är tragiskt.

Vilken stenåldersmentalitet, jag vill se snooker på allra högsta nivå, om ingen kan mäta sig med The Rocket, kan de gå hem och spela pool i lokala krogar. Att hellre se 2 spelare spela halvdant än att se ett ess spela på absolut toppnivå är löjligt.

Fan vad nära jag var att sätta 50 spänn på att The Rocket sätter 7+ centuries när matchen var relativt ung. Hade varit 1000 spänn rikare om han sätter ett century till, vilket han mer än säkerligen kommer att göra.
Citera
2013-05-06, 20:03
Medlem
Zenophobias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fosteria
Det är nog många som håller med dig om det.

Det vet jag att det är. Spänning och nerv är all idrotts livsluft.
Citat:
Jag tycker att han varit halvdassig under flera år (fram till VM ifjol) så jag bara njuter av hans spel nu när han spelar (nästan) på topp.

Han var väldigt ojämn under några år pga psykiska problem. Men han vann mycket då också. T ex så vann han VM trots att han var deprimerad och oförmögen att känna glädje. En välmående Ronnie är oslagbar.

Citat:
När det gäller underhållning så finns ju liksom inte nån annan som har sån elegans och enkelhet i sitt spel som Ronnie.

Ja han spelar som en ängel. Gudomligt. Men jag blir mätt efter några timmar. Jag väljer som sagt spänning och nerv framför uppvisningsspel. Väldigt synd att ingen kan hålla jämna steg med Ronnie.

Citat:
Ingen annan har ju det där lilla extra som gör att man kan tänka sig att ägna en lördagkväll att glo på en kvartsfinal i Welsh open.

Det låter ju som en dröm. Jag älskar matcherna som ingen bryr sig om.
Senast redigerad av Zenophobia 2013-05-06 kl. 20:05.
Citera
2013-05-06, 20:07
Moderator
v50s avatar
Citat:

Jag föredrar också jämna och spännande matcher före Ronnie i högform där han mosar sina motståndare det blir bara långtråkigt i längden.
Citera
2013-05-06, 20:15
Medlem
Zenophobias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av insomnia
Vilken stenåldersmentalitet, jag vill se snooker på allra högsta nivå, om ingen kan mäta sig med The Rocket, kan de gå hem och spela pool i lokala krogar. Att hellre se 2 spelare spela halvdant än att se ett ess spela på absolut toppnivå är löjligt.

Fan vad nära jag var att sätta 50 spänn på att The Rocket sätter 7+ centuries när matchen var relativt ung. Hade varit 1000 spänn rikare om han sätter ett century till, vilket han mer än säkerligen kommer att göra.

Hahah Håller inte med dig. Problemet är att Ronnie inte kommer upp på sin högsta nivå när alla är så långt efter. Han behöver inte gräva fram det finaste han har. Hans nerver, hans psyke, behöver aldrig testas när han alltid flyter några frames över motståndaren.
Citera
2013-05-06, 20:24
insomnias avatar
Ajajaj vilket century av halvsvartingen, riktigt snygg avslutning.
Citera
2013-05-06, 20:29
Medlem
Mattelols avatar
Citat:
Ajajaj vilket century av halvsvartingen, riktigt snygg avslutning.

Gick han på två-vallars?
Citera
2013-05-06, 20:32
Medlem
Citat:

TS återvänder och säger det som det är.

Snooker är en av de sporterna där man verkligen kan njuta av en ojämn match, om en spelare visar upp världsklassnooker. Spelaren mot bordet och mot bollarna.
Citera
2013-05-06, 20:32
Moderator
v50s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mattelol
Gick han på två-vallars?

Ja kortvall - kortvall och ner sedan i med svart boll.
Citera
2013-05-06, 20:34
Medlem
Mattelols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av v50
Ja kortvall - kortvall och ner sedan i med svart boll.

Jo jag såg stöten men trodde han missade brutalt vid första vallträff, isåfall en utomordentlig stöt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in