2013-12-07, 22:15
Moderator
v50s avatar
Visst spelas finalen imorgon?
Citera
2013-12-07, 22:24
Medlem
pettachis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av v50
Visst spelas finalen imorgon?
Ja.
Selby avslutar med stil 136.
Och Selbys fru blir hetare med åren.
Citera
2013-12-07, 22:34
Moderator
v50s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pettachi
Ja.
Selby avslutar med stil 136.
Och Selbys fru blir hetare med åren.

Ja hon behöver inte skämmas över sitt utseende direkt.

Det blir säkert en bra match imorgon så den ser jag fram emot.
Citera
2013-12-08, 08:48
Medlem
Skatteskolks avatar
Final som avslutas efter midnatt svensk tid är min gissning. Robertson kan bli rätt seg när det blir tight och det är givet mot Selby.

Ännu en snookersändning saboteras av naziboll. Playern var grym när det var flashbaserat. Då kunde man se det direkt i VLC. Silverlight utvecklas ju inte ens längre. Och någon surfplatta har jag inte.

Maximumbreak brukar aldrig sluta väl för den som gör det. Hendry åkte ur samma match när han gjorde det i VM ett år. Strongt av Selby att hålla ihop det. Tråkigt för oss som vill se mer offensiv snooker. Sällan det blir det med honom inblandat.

Vem som vinner ikväll är svårtittat. Som Kim sa. Selby kan försvara sin titel och Robertson kan vinna tripple crown. Tror på nervös öppning. Kanske lite favör för Selby. Robertson höll ju på att sumpa det och hade Bingham vänt hade det varit välförtjänt.

Jag hoppas Robertson vinner ikväll.
Citera
2013-12-08, 10:24
Medlem
pettachis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skatteskolk
Final som avslutas efter midnatt svensk tid är min gissning. Robertson kan bli rätt seg när det blir tight och det är givet mot Selby.

Ännu en snookersändning saboteras av naziboll. Playern var grym när det var flashbaserat. Då kunde man se det direkt i VLC. Silverlight utvecklas ju inte ens längre. Och någon surfplatta har jag inte.

Maximumbreak brukar aldrig sluta väl för den som gör det. Hendry åkte ur samma match när han gjorde det i VM ett år. Strongt av Selby att hålla ihop det. Tråkigt för oss som vill se mer offensiv snooker. Sällan det blir det med honom inblandat.

Vem som vinner ikväll är svårtittat. Som Kim sa. Selby kan försvara sin titel och Robertson kan vinna tripple crown. Tror på nervös öppning. Kanske lite favör för Selby. Robertson höll ju på att sumpa det och hade Bingham vänt hade det varit välförtjänt.

Jag hoppas Robertson vinner ikväll.
Väldigt märkliga prioriteringar av Eurosport då UK är mest prestigefyllt efter VM.
Som flera skrivit förut, så finns kontrakt med fotbollen. Igår var det eftersändning av skidskytte mm på Esp international, detta kändes som han skulle kunna ta bort då snooker verkligen är inne i avgörande skede.

Finalen tror även jag blir en lång historia, som mycke väl kan gå full distans.
Blir ev att spela in slutet, får se hur det utvecklas.
Har endå Selby som liten favorit, grym 147 igår satt på nålar fast jag visste hur det slutade.
känns som Selby kan ta trippeln denna säsong, trodde det i fjol redan.

Varnar dock för Bingham till Masters.
Citera
2013-12-08, 10:57
Medlem
fjolla666s avatar
Maximumbreak är förbannat svårt. Men hur svårt är det egentligen, vilken bedrift i någon annan sport kan man jämföra med?
Hole in one i golf görs väl oftare eller?
Citera
2013-12-08, 11:04
Medlem
pettachis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fjolla666
Maximumbreak är förbannat svårt. Men hur svårt är det egentligen, vilken bedrift i någon annan sport kan man jämföra med?
Jättesvårt att jämföra, men nio pilar i dart är det jag kommer på.

Visst har Ronnie gjort tio eller elva på tävling?
Citera
2013-12-08, 11:29
Medlem
fjolla666s avatar
Citat:

11 har han.
Citera
2013-12-08, 11:52
Medlem
Skatteskolks avatar
Citat:

15 röda, 15 svarta och sex färgade. Det är 36 perfekt exekverade stötar.

Hole in one är lite mer som den stöten Bingham(?) gjorde när han sänkte boll, sen in i långvall och tillbaka in i packen och fick ut en röd.

Nio pilar är en bra liknelse men kanske lite kort distans. Säg tre nio pillar-utgångar på fem legs.

Bowling går också att göra en liknelse på. T.ex. 30 strikes i rad.

Allt måste klaffa. Materialet får inte svika med kickar, domaren måste röra sig rätt, räkna på rätt sätt och inte få spel som Eirian Williams. Colin Brinded gillade jag. Nästintill viskade. Han i stora snookerhallen som Kim brukar säga. Colin avled 2005. I alla fall. Sist men inte minst ska nerverna vara under kontroll. Selby har ju gjort 140 med när han bommade en svår svart.
Citera
2013-12-08, 12:39
Medlem
Moltas666s avatar
Citat:
Väldigt märkliga prioriteringar av Eurosport då UK är mest prestigefyllt efter VM.
Som flera skrivit förut, så finns kontrakt med fotbollen. Igår var det eftersändning av skidskytte mm på Esp international, detta kändes som han skulle kunna ta bort då snooker verkligen är inne i avgörande skede.

Ibland blir det väldigt märkliga prioriteringar. Vi något tillfälle tror jag Eurosport prioriterade en repris av undervattensrugby i tyska ligan framför direktsänd snooker av hög klass.

Selby avslutade semifinalen snyggt och finalen blir väldigt svårtippad.

Apropå Eurosport 3...vi får starta en Facebook-grupp!
Citera
2013-12-08, 13:38
Medlem
TilleyHats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fjolla666

Ett maximumbreak är enbart skicklighet, inte tur. Hole in one är betydligt mer tur än skicklighet. Det finns hur många hobbygolfare som helst som har gjort hole in one, men hur många hobbyspelare har gjort ett maximumbreak?

En fundering kring hole in one: Att få bollen nära hål på par tre är enorm skickligt, men att få den i hål på första slaget är tur, trots att det egentligen är det golf går ut på. Lite bisarrt är det, eller hur?
Citera
2013-12-08, 13:40
Medlem
TilleyHats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moltas666
Ibland blir det väldigt märkliga prioriteringar. Vi något tillfälle tror jag Eurosport prioriterade en repris av undervattensrugby i tyska ligan framför direktsänd snooker av hög klass.

Selby avslutade semifinalen snyggt och finalen blir väldigt svårtippad.

Apropå Eurosport 3...vi får starta en Facebook-grupp!

Jag vill starta Eurosport 4 också, med enbart cykel!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in