2014-03-10, 20:55
Medlem
sslashhs avatar
Har fått ett erbjudande på Gibraltargatan 80. Någon som bott där som kan berätta typ fördelar/nackdelar? Det är en etta på 31 kvm med kokvrå. Jag undrar över området, om lägenheterna är lyhörda, internet/tv, och annat som någon kanske har synpunkter på.

Stor chans att få en lägenhet den här årstiden? Det är väl inte direkt högsäsong antar jag??
Citera
2014-03-12, 10:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Helleisabell
Har blivit bokad för visning på en etta 37 kvadrat på kustgatan 10 i Majorna. Är det någon som har erfarenhet avd e lägenheterna? Standard osv. Har endast varit medlem i boplats ett år, borde man nappa? Hyran är på 4900 kronor i månaden. Lägenheten ligger tydligen i något hotell, där våning 7 är lägenheter och resten bedrivs som hotell. Tacksam för svar.

Jag skulle tro att miljön inte direkt är den bästa med tanke på hotellets belägenhet c.a 15m ifrån E45an, hyran är också bedrövligt hög. Jag skulle rekommendera att istället försöka få en lägenhet på guldhedens södra del för c.a 3000kr i månaden.
Citera
2014-03-12, 13:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sslashh
Har fått ett erbjudande på Gibraltargatan 80. Någon som bott där som kan berätta typ fördelar/nackdelar? Det är en etta på 31 kvm med kokvrå. Jag undrar över området, om lägenheterna är lyhörda, internet/tv, och annat som någon kanske har synpunkter på.

Stor chans att få en lägenhet den här årstiden? Det är väl inte direkt högsäsong antar jag??

Chalmers studentbostäder? Hur lång kötid hade du? Kan tänka mig att det är betydligt lättare nu än i augusti.
Citera
2014-03-14, 11:04
Medlem
sslashhs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalleboool
Chalmers studentbostäder? Hur lång kötid hade du? Kan tänka mig att det är betydligt lättare nu än i augusti.

Ja chalmers studentbostäder, jag har 2 år och 4 månader på boplats. Sista anmälningsdagen var igår så jag hoppas att man får besked snart. hatar att vänta och få sitt lilla hopp krossat med sånt här
Citera
2014-03-15, 08:52
Medlem
Någon som har varit i eller bott i sgs postgatan eller kronhusgatan? Hur är de lägenheterna? Sugen på at bo riktigt centralt.
Citera
2014-03-18, 06:19
Medlem
Norra Ågatan, bra eller anus?
Citera
2014-03-19, 12:24
Medlem
Hej ! Börjar förhoppningsvis på Chalmers i höst och tänkte flytta dit i början av sommaren. Har cirka 2 års kötid(dock ej förtur). Jag velar mellan Kjellmansgatan, Rotary och Doktor Forselius Backe(lgh)

Hyran är i princip samma mellan dessa 3 så det påverkar inte mitt val. Ska plugga på Lindholmen bör också nämnas och kommer inte känna en kotte när jag flyttar dit. Hade uppskattat era åsikter väldigt mycket, För/nackdelar och vad ni själva hade valt.

Tack på förhand och vi kanske ses i Göteborg
Citera
2014-03-19, 12:32
Medlem
maenskligs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Payo
Hej ! Börjar förhoppningsvis på Chalmers i höst och tänkte flytta dit i början av sommaren. Har cirka 2 års kötid(dock ej förtur). Jag velar mellan Kjellmansgatan, Rotary och Doktor Forselius Backe(lgh)

Hyran är i princip samma mellan dessa 3 så det påverkar inte mitt val. Ska plugga på Lindholmen bör också nämnas och kommer inte känna en kotte när jag flyttar dit. Hade uppskattat era åsikter väldigt mycket, För/nackdelar och vad ni själva hade valt.

Tack på förhand och vi kanske ses i Göteborg
Om du ska plugga på Lindholmen vill du definitivt ha en lgh på Lindholmsallén via SGS, bättre läge än så går knappast att få. Antar att du har kötiden hos Boplats...?
Citera
2014-03-19, 13:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av maensklig
Om du ska plugga på Lindholmen vill du definitivt ha en lgh på Lindholmsallén via SGS, bättre läge än så går knappast att få. Antar att du har kötiden hos Boplats...?

Nä det stämmer jag har kötiden på SGS , men Lindholmen går bort eftersom jag inte ser pendlingen som något problem alls då det går både direktbussar spår och båtar och tar max 20 min. Känns roligare och bo i stan t.ex. när man ska ut och festa och slippa åka till andra sidan kvällar/helger.
Citera
2014-03-19, 17:28
Medlem
maenskligs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Payo
Nä det stämmer jag har kötiden på SGS , men Lindholmen går bort eftersom jag inte ser pendlingen som något problem alls då det går både direktbussar spår och båtar och tar max 20 min. Känns roligare och bo i stan t.ex. när man ska ut och festa och slippa åka till andra sidan kvällar/helger.
Vet inte hur stor erfarenhet du har av Västtrafik men... Skolan är ändå något du kommer besöka så gott som varje dag, tänk dig då hur mycket tid du sparar i veckan på att slippa pendla den biten. Båten är väl okej, men 16-bussen är verkligen inget vidare i rusningstrafik.

Menmen, prioriterar du saker som närhet till Göteborgs nattliv (dvs. idiotisk prioritering) och inte har något emot att börja morgonen med en liten promenad till Kapellplatsen hpl är väl Rotary antagligen bäst.
Citera
2014-03-20, 17:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av maensklig
Vet inte hur stor erfarenhet du har av Västtrafik men... Skolan är ändå något du kommer besöka så gott som varje dag, tänk dig då hur mycket tid du sparar i veckan på att slippa pendla den biten. Båten är väl okej, men 16-bussen är verkligen inget vidare i rusningstrafik.

Menmen, prioriterar du saker som närhet till Göteborgs nattliv (dvs. idiotisk prioritering) och inte har något emot att börja morgonen med en liten promenad till Kapellplatsen hpl är väl Rotary antagligen bäst.

Nej prioriterar inte nattlivet före men det är ändå en faktor som spelar roll. Glömde nämna Kjellmansgatan också, står alltså mellan Dr Forselius Backe, Kjellmansgatan , Rotary och Olofshöjd

Ps : Lindholmen har jag ingen chans på ändå , krävs nog runt 30 månader för det, har 15 för tillfället.
Citera
2014-03-28, 21:36
Medlem
Riktigt bitter nu, fått ett erbjudande om studentlägenhet via SGS. Vill därför se lägenheten, men kontaktuppgifterna till personen som har lägenheten är fel och lyckas ej hitta personens riktiga nummer. Sista svarsdagen är på måndag och SGS har inte telefonväxel öppen innan måndag. Vågar man ta en lägenhet utan att gå på visningen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in