Citat:
Ursprungligen postat av
Hekima
Hur är det att bo i Björkekärr ?
Har varit där så klart och tycker området ser helt ok ut men funderar om det ändå är ett skitområde eftersom interna kötiden är lika lång dit som till pissiga Kortedala (4 1/2 år jämfört t ex Majorna som ligger på dryga 10 år)
Letar ny bostad inom samma bostadsbolag och med mina 9 år i samma lägenhet har jag rätt stort utbud att söka på. Alternativet Utby annars ?
Beror på var i Björkekärr. Nu är hela Björkekärr väldigt lugnt, uppvuxen där, men jag skulle hellre bo borta vid Stabbetorget/Studiegången/Trätorget än borta vid Spåntorget. Vissereligen har du bara 17 bussen till till stan, men utöver det så är det tumme upp.

Sedan tycker ju jag att Öster öht är trevligt...iaf dom delarna som är Björkekärr, Kålltorp, Lund, Örgryte, Bö osv. Sedan finns det ju dom som klagar på att det finns nå A-lagare å nå socialfall i Kålltorp, visst, men det är fortfarande väldigt lugnt.
Majorna är ju överskattat å det grövsta. Dess främsta fördel gentemot ovan nämnda stadsdelar är att det är nära stan och Slottskogen (och så nära stan är det inte...beror på var i Majorna du bor).