2013-10-24, 07:37
Medlem
Marre1976s avatar
Nu är hon på tapeten igen:

http://gd.se/nyheter/gavle/1.6412797-tuulas-tillgangar-kartlagda

Få se hur mycket eller lite Gävlekommun får av kakan...
Citera
2013-10-24, 10:37
Medlem
LaScalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marre1976

Tack Marre1976!
Ja, det var intressanta uppgifter, särskilt vad som räknas som tillgångar.

I summan ingår bostadsrätten, bankkonton som innehåller drygt 400 000 kronor, bolåneförsäkring, en bil, en del av en bostadsrätt till sammanlagt värde av drygt en halv miljon kronor.

Jag undrar också hur och när det slutar.
Gamla synder kastar långa skuggor
Citera
2014-03-18, 20:42
Medlem
LaScalas avatar
Och nu är hon på tapeten igen!
I kvällens program "Saknad" på SVT1 ska Missing People försöka hjälpa Tuulas döttrar att ta reda på vad som hände.
Vet dom inte det?
Citera
2014-03-18, 20:57
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaScala
Och nu är hon på tapeten igen!
I kvällens program "Saknad" på SVT1 ska Missing People försöka hjälpa Tuulas döttrar att ta reda på vad som hände.
Vet dom inte det?

Men va? Har Missing People nu övergått från sökande till Spökande? Eller har dom bytt nisch till detetektivarbete? Vad kan dom möjligtvis undra över? Det är väl klart som korvspad?
Citera
2014-03-18, 21:00
Medlem
pyttefnaxs avatar
Dom spelade in redan under sökandet, det ryktas att tv-teamet påverkade sökandet så pass att MSP sökte där teamet ville och inte där Tuula kunde tänkas hittas.
Citera
2014-03-19, 04:27
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pyttefnax
Dom spelade in redan under sökandet, det ryktas att tv-teamet påverkade sökandet så pass att MSP sökte där teamet ville och inte där Tuula kunde tänkas hittas.

Det låter ju horribelt att ett TV team spelar in när en en grupp frivilliga söker efter en människa, som med största sannolikhet hittas död.
På vilket sätt ryktas det om att teamet påverkade sökandet?
Citera
2014-03-19, 04:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av pyttefnax

Verkar stämma då de faktiskt inte hittade henne samt att speakern påpekade att hon senare hittades i ett område som MSP (Peder rättare sagt) prioriterat bort.
Citera
2014-03-19, 06:11
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Attributt
Verkar stämma då de faktiskt inte hittade henne samt att speakern påpekade att hon senare hittades i ett område som MSP (Peder rättare sagt) prioriterat bort.

Framgick det varför Peder prioriterat bort det området?
Citera
2014-03-19, 06:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Pastakrydda

Inte helt och hållet, allmän personalbrist. Fick dock för mig att det borde varit ett prioriterat område, får kolla segmentet igen.

Först och främst personalbrist, hoppades på 2-300 de hade 40, enl programmet.
Citera
2014-03-19, 07:12
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Attributt
Inte helt och hållet, allmän personalbrist. Fick dock för mig att det borde varit ett prioriterat område, får kolla segmentet igen.

Först och främst personalbrist, hoppades på 2-300 de hade 40, enl programmet.

Oj okey. Jag kan själv inte se klippet där jag befinner mig av någon anledning. Ibland går det bra men ibland inte... =/

Du får gärna berätta om det framgår något mer =)
Citera
2014-03-19, 10:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marre1976

" Bland anteckningarna i bopuppteckningen tas Gävle kommuns fordran på de förskingrade 19 953 936 kronorna upp.

Det som återstår för att dödsboet ska avvecklas är en boutredning där det beslutas om avveckling av tillgångar och skulder, och till sist arvsskiftet i vilket dödsbodelägarna kommer överens om hur tillgångarna ska fördelas.
"

Nu förstår inte jag hur journalisten tänkt, och hur han kommer till slutsatsen att dödsbodelägarna kommer ha kvar tillgångar att fördela i arvskifte. Tuulas dödsbo har en skuld till Gävle kommun på belopp som överstiger tillgångarna.
Citera
2014-03-19, 13:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pastakrydda
Ja det framkom att det inte var så stor uppslutning så man måste välja vilka segment man skulle prioritera. Segmentet där hon återfanns var uppsatt men de måste välja på grund av brist på folk. Hade uppslutningen varit större hade hon hittats.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in