2013-09-12, 18:14
Medlem
LaScalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Det verkar mer tomma ord i vanmakt för att man inte kan acceptera det som framgår om Tuula och att hon tog livet av sig. Det blir inga skadestånd, för den kvittningsbara fordringen är på 20 miljoner kronor!

Jag tror det är svårt för närstående att acceptera att någon levt dubbelliv. Ett liv fullt av hemligheter och falskhet.

Barnen måste inse att de kände inte alla sidor av sin mamma, och förlika sig med selektiva goda minnen. Om de kan hitta kraften att bortse från de sista åren där spelmissbruket tog över.

Det är värre för Janne som kallar sig livskamraten, då den kompis han hittat, var en för honom obekant person.

Ja, de borde få hjälp att acceptera och gå vidare.
Det borde nog jag också när jag ser vad många ilskna inlägg jag skrivit i denna tråd
Citera
2013-09-12, 20:17
Medlem
Marre1976s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaScala
Jag förstår inte er som fortsätter söka efter skyldiga inom kommunen. Visst ska man se till att skattebetalarnas pengar inte går att komma över men det finns inget säkerhetssystem i världen som 100% Tuulasäkert.
Även om pengarna legat upplagda på ett bord i buntar så tar man dom inte! Punkt!
Ska man ursäkta de som stjäl varor (ibland riktigt dyrbara) i butiker bara för att det går?
Tuula har dessutom på ett lömskt och försåtligt sätt vänt på begreppet "tillfället gör tjuven" till
"tjuven gör tillfället"

Hoppas att du står för dina tidigare värderingar ang denna kvinna och hennes närmsta och avlägsna chefer. Visst är det fortfarande politiskt intressant att hitta en syndabock.. Carina låg nära till hands förut Du har väl inte ändrat dig?
Citera
2013-09-12, 20:22
Medlem
LaScalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marre1976
Hoppas att du står för dina tidigare värderingar ang denna kvinna och hennes närmsta och avlägsna chefer. Visst är det fortfarande politiskt intressant att hitta en syndabock.. Carina låg nära till hands förut Du har väl inte ändrat dig?

Av detta förstod jag ingenting. Jag har väl haft samma åsikt från dag 1? Blandar du ihop mej med nån?
Har även haft samma åsikt om att hon begått självmord från dag 1.
Citera
2013-09-13, 09:41
Medlem
Marre1976s avatar
Citat:
Av detta förstod jag ingenting. Jag har väl haft samma åsikt från dag 1? Blandar du ihop mej med nån?
Har även haft samma åsikt om att hon begått självmord från dag 1.

Sorry du har alltid haft samma åsikt!
Läste lite fel i inlägget...sorry
Citera
2013-09-27, 15:04
Medlem
pyttefnaxs avatar
http://www.svenskfast.se/Templates/ObjectView.aspx?objectid=46BAAVB734BJRQ6D

675000:- tillbaka till kommunen?
Senast redigerad av pyttefnax 2013-09-27 kl. 15:06.
Citera
2013-09-27, 15:28
Medlem
Citat:
Det är lönlöst att förklara för DadoPrso vad begreppet livsstilskriminell innebär.
Varför är det så viktigt att hänga etiketten "livsstilskriminell" på henne?
Citera
2013-09-27, 17:16
Medlem
LaScalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yasker

Det känns inte viktigt för mej. Varför tror du det?
Citera
2013-09-27, 22:29
Medlem
Citat:

Nja, LaScala diskutera begreppet "livsstilkriminell" snarare än att Tuula var sådan.

Nåväl, nog om det. Såg att några vissa personer börjat anklaga kommunen för vissa idiotiska saker.
Kan det ha och göra med att kommunen försöker jaga i fatt lite fast och lös egendom som betalats med kommunpengar?

Ack så herodiskt, men vi ser alla syftet och sanningen.
Ibland får man betala ett pris när man fått dela ett rov.
Igår fick man behålla idag inte. Rättvisan har sin gång även om en del har svårt att se hela sanning.
Citera
2013-09-28, 07:18
Medlem
Marre1976s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UltraMind
Nja, LaScala diskutera begreppet "livsstilkriminell" snarare än att Tuula var sådan.

Nåväl, nog om det. Såg att några vissa personer börjat anklaga kommunen för vissa idiotiska saker.
Kan det ha och göra med att kommunen försöker jaga i fatt lite fast och lös egendom som betalats med kommunpengar?

Igår fick man behålla idag inte. Rättvisan har sin gång även om en del har svårt att se hela sanning.

Var har du fått detta ifrån:

Citera
2013-09-28, 13:36
Medlem
Citat:
Det känns inte viktigt för mej. Varför tror du det?
Därför att ett stort antal poster har gått åt för att träta om huruvida hon var det eller inte.
Citera
2013-09-28, 13:50
Medlem
LaScalas avatar
Citat:
Därför att ett stort antal poster har gått åt för att träta om huruvida hon var det eller inte.

Fel. Det var om begreppet livsstilskriminell det tvistades.
Citera
2013-09-28, 23:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UltraMind

I sammanhanget spelar det ingen roll hur Tuulas tillgångar betalats och med vilka pengar. Eftersom hon är död gör man en bouppteckning med tillgångar och skulder. Jag tror inte det är tvistigt att hon snott dessa miljoner. De tillgångar som finns kvar, är inte tillgångar som tillkommer henne eller dödsboet. Att hoppas på arv, eller ens tro att det finns något ekonomiskt arv efter Tuula är befängt.

Hur man än räknar så överstiger skulderna tillgångarna, oavsett om Tuula en gång i tiden för länge sedan betalade för sina tillgångar ärligt.

Hade Tuula levt hade alla hennes tillgångar blivit tagna av kronofogden, för att betala skulder. Hon hade endast fått behålla kläder och köksgeråd, typ stekpanna, kastrull och bestick. Hon hade också fått behålla enkelt vardags porslin och glas, utan försäljningsvärde. Hennes ägodelar hade rymts i några flyttkartonger, som hon hade fått tillgång till efter avtjänad tid i fängelse.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in