2014-03-17, 22:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skinksallad
Ja precis, för du hans granne han sett någon gång i trappuppgången är hans ultimata runkobjekt.

Är det på något sätt värre än att ensamstående Kerstin 59 som bott i huset lika länge som du sitter och tänker på dig när hon onanerar?

Bara för att man är bög tänder man inte på var kille man ser. På samma sätt som jag antar att du inte tänder på alla dina grannar? Men vad vet jag, eftersom du drog den snabba kopplingen till vad han möjligtvis kan göra så är det du som i vanliga fall tänker på de okända personerna i din trappuppgång?

"kerstin 59" är ju kvinna, vad är problemet ? Normalt beteende.

Känner ju alla i min trappuppgång (9 lgh) så det är väl klart man märker när nån inte hör dit.
Citera
2014-03-17, 23:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kentcool
Jag mår dåligt av vetskapen att ha en sådan granne, tänk om han runkar och tänker på mig ? fy fan. Känner mig otrygg, han kommer ju garanterat dra dit flera såna typer.

Du känner dig otrygg för att du fantiserar om att din granne kan tänka på dig medan han runkar? Eller känner du dig otrygg för att han kan dra dit en annan kille för att de ska runka medan de tänker på dig? Tror du att han kommer att rapportera till dig om sina aktiviteter?

Hallå där, det är ju inte killens problem - problemet är dina fantasier... Tänk att han aldrig blir upphetsad av dig!

Citat:
Blir utskrift och uppsättning på anslagstavlan i trappuppgången samt i hans brevlåda

Jag skulle göra polisanmälan om det direkt! Det angår absolut inte dig vad dina grannar gör i sitt sovrum och det inte din sak att hänga ut någon framför andra!

Citat:
"kerstin 59" är ju kvinna, vad är problemet ? Normalt beteende.

Din granne är en kille och som alla andra män har han sina sexuella behov som han vill tillfresställa. Helt normalt beteende! Runkar han, medan han tänker på dig, på katten på gården eller på en som han sett någon annanstans, så är det hans sak. Jag tror inte han kommer att skriva kärleksbrev till dig med beskrivningar av vad han tänkte på just den stunden... Eller ska du berätta för honom vad du tänker på när du runkar?
Citera
2014-03-17, 23:43
Medlem
Citat:
Mina grannar och allmänheten förtjänar att veta, alla är inte lika skarpsynta som jag. Kan jag få med mig merparten av grannarna så kan vi nog driva bort han härifrån på ett eller annat vis.

Finns det overhuvudtaget inga positiva aspekter med att ha en homosexuell granne?
Han kommer inte att ha små skrikande ungar som skriker mitt på natten när du vill sova och ska upp tidigt.
Han kommer inte att dra dit ett kompisgäng för att dricka bärs och heja på ett fotbollslag så att du inte kan ta vägen någonstans i din egen lägenhet.
Han kommer förmodligen att vara ganska diskret och kommer inte att lägga sig i ditt eller andra grannars liv.
Han kommer inte att snacka på balkongen om vem och vilka brudar ska knulla ikväll, så att hela huset hör.
Det finns kanske fler fördelar.

Citat:
Får jag fråga om du är en sk: fag ?
OT. Det hör inte till denna tråd.
Citera
2014-03-18, 16:51
Medlem
eskimås avatar
I denna tråden diskuterar vi grannar. Här diskuterar vi INTE huruvida homosexualitet är bra/dåligt/naturligt/onaturligt!

/Moderator
Citera
2014-03-18, 18:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NuLugnarDuNerDig
Snarare dom som inte kan hålla käften som borde flytta till ett torp, dom förstör för hela huset (Lägg märke till att det ofta är EN lägenhet som alltid ska föra en jävla massa oväsen)

Du, jag jobbar som fastighetsskötare, det finns lika goda kålsupare i båda lägren om man säger så!
Men visst, när det är låda i en hyreskåk så är det oftast EN idiot som har startat lådan, men grannarna runt om hjälper oftast inte till när de knyter näven i fickan istället för att plinga värden/skötaren så att en varning kan utdelas eller att ansvariga kan åka till platsen på jour lugna ned stället.

Kontentan: har ni inte ring å klagat till värden så klaga då inte här, det hjälper ju inte ändå.
Citera
2014-03-18, 18:28
Medlem
Sereenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Steeeff
Du, jag jobbar som fastighetsskötare, det finns lika goda kålsupare i båda lägren om man säger så!
Men visst, när det är låda i en hyreskåk så är det oftast EN idiot som har startat lådan, men grannarna runt om hjälper oftast inte till när de knyter näven i fickan istället för att plinga värden/skötaren så att en varning kan utdelas eller att ansvariga kan åka till platsen på jour lugna ned stället.

Kontentan: har ni inte ring å klagat till värden så klaga då inte här, det hjälper ju inte ändå.

Och innan man kontaktar värden/störningjour mm så bör man iaf ha försökt prata med personen först då det inte är säkert att dom ens är medvetna om att ljud slår igenom och stör.
Citera
2014-03-18, 18:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sereena
Och innan man kontaktar värden/störningjour mm så bör man iaf ha försökt prata med personen först då det inte är säkert att dom ens är medvetna om att ljud slår igenom och stör.

Exakt, men jag förstår om en del inte ringer på hos sina grannar utan ringer värden direkt.
En del folk blir tom jag nervös över att träffa och då har jag ändå full koll på vad det är för typ av folk på andra sidan dörren.

En del är, hur säger man, inte helt 100 och den typen av folk vill man inte ringa på hos.
Citera
2014-03-18, 19:47
Medlem
Innan man kontaktar hyresvärden ska man kontakta störningsjouren som skickar iväg någon för att kolla läget och se ifall det man säger om sin granne som stör verkligen stämmer, om det inte gör det står man själv för utryckningen. Om det man säger stämmer så tar störningsjouren kontakt med grannen som stör och även informerar hyresvärden som dokumenterar detta, det är väldigt viktigt att du har störningsjourens anmälan som underlag när du går till din hyresvärd och klagar på att grannen stör. Det leder ingenstans att ta kontakt med hyresvärden först, då det handlar om ord mot ord, din mot din grannes.
Citera
2014-03-18, 20:15
Medlem
Sophisticatedcutiepies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Import
Innan man kontaktar hyresvärden ska man kontakta störningsjouren som skickar iväg någon för att kolla läget och se ifall det man säger om sin granne som stör verkligen stämmer, om det inte gör det står man själv för utryckningen. Om det man säger stämmer så tar störningsjouren kontakt med grannen som stör och även informerar hyresvärden som dokumenterar detta, det är väldigt viktigt att du har störningsjourens anmälan som underlag när du går till din hyresvärd och klagar på att grannen stör. Det leder ingenstans att ta kontakt med hyresvärden först, då det handlar om ord mot ord, din mot din grannes.

Det är inte alla hyresvärdar som är anslutna till störningsjouren.
Citera
2014-03-18, 20:23
Medlem
Sereenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sophisticatedcutiepie
Det är inte alla hyresvärdar som är anslutna till störningsjouren.

Det verkar mest vara större städer dom är det, såvitt jag vet så finns det övht ingen störninsjour där jag bor.
Citera
2014-03-18, 22:09
Avslutad
Citat:
Det verkar mest vara större städer dom är det, såvitt jag vet så finns det övht ingen störninsjour där jag bor.

I de flesta mindre bostadsrättsföreningar saknas nog också anslutning till störningsjour. Kan inte tänka mig att det är många av dem som lägger pengar på det.
Citera
2014-03-18, 23:16
Medlem
Sophisticatedcutiepies avatar
Citat:
Jag bor i en av Sveriges 3 största städer, och här finns det bara kring 15 hyresvärdar som är anslutna. Vi är inte anslutna tyvärr.

Man kan googla "störningsjouren" och där kan man hitta listor över städer och vilka som är anslutna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in