Jag bor i en av Sveriges 3 största städer, och här finns det bara kring 15 hyresvärdar som är anslutna. Vi är inte anslutna tyvärr.
Man kan googla "störningsjouren" och där kan man hitta listor över städer och vilka som är anslutna.
Citat:
Ursprungligen postat av public_enemy
I de flesta mindre bostadsrättsföreningar saknas nog också anslutning till störningsjour. Kan inte tänka mig att det är många av dem som lägger pengar på det.
Här ringer man snuten om det blir för livat (vilket typ brukar vara efter att folk tagit ett sexpack och ringt på men inte blivit insläppta...)
Det sämsta med störningsjouren är att det kan ta flera timmar för dem att komma, och då kan störningen redan upphört. En gång kom de efter ca en halvtimme (ja, likt en gammal kärring stod jag och kollade ut genom fönstret). Ingen gick ur bilen. De stod där ca 10 minuter. Ett par dagar senare fick jag brev från bostadsbolaget att de fått anmälan, men att ingen störning kunde konstateras av jouren. Inte så konstigt om de inte ens behagar stiga ur bilen.
Gällande störningsregler gäller det alla eller finns det undantag,tydligen har man Robert Wells konsert och ett förbaskat stampande i golvet ovanför mitt på nätterna men även på ljusa dan,vad är det för tomte man har fått till granne?
Det är min första egna lägenhet och rena mardrömmen.
Senast redigerad av oyegie 2014-03-24 kl. 02:10.
Det sämsta med störningsjouren är att det kan ta flera timmar för dem att komma, och då kan störningen redan upphört.
Sist jag ringde fick jag exakt 1 timme senare ett telefonsamtal om att störningsjouren inte kom i fastigheten, lät på kärringa som att hyresvärden inte hade lämnat ut varken nycklar eller portkod
Citat:
Ursprungligen postat av oyegie
Gällande störningsregler gäller det alla eller finns det undantag,
Gäller alla men finns gott om apskaft som inte tycker de väsnas när hela huset skakar...
Själv har jag aldrig haft några mardrömsgrannar men har läst historier om folk som har hittat någon nerskjuten på sin parkeringsplats och sen några som sågade sönder en pundares dörr och slog sönder honom.
Jag har bott granne med pundare, yxmördare, invandrarfamiljer som klämt in sig allihop i en liten etta, dementa tanter och allt däremellan, men inget är fan värre än att bo granne med WT-paret som nyttjar sin subwoofer ofta och mycket och gapar och skriker däremellan, även när de röker som borstbindare utanför.
jag bor i ett flerfamiljhus och har problem med min granne.
problemet ar att huset inte ar isolerat for 5 ore och man hor precis allt. vaggarna ar sa pass tunna sa jag hor nar grannarna intill mig pratar.. och vad dem sager. med andra ord, det ar lyhort som fan. inget som jag egentligen bryr mig om, forutom att jag har problem med en av grannarna.
hen spelar musik precis dygnet runt, och basen hors ju javligt val. hen har kompisar over till 3 pa natten och sitter och skriker nar dem spelar tv-spel. fester varje helg och en massa smabrudar som springer utanfor lagenheten och skriker. saken ar att jag har snallt forsokt att saga till hen hur val det hors eftersom det inte ar isolerat. jag fattar att hen vill ha ett liv och kunna spela musik, skrika ikapp med polarna etc. men hen bryr sig inte. och det ar val det som jag stor mig pa mest. jag jobbar skift, och onskar att hen kunde respektera och forsta hur irriterande det ar.
saken ar hens foraldrar ager huset, och dem bryr sig inte heller. dem skiter i huset i stort sett bade nar det galler hen och att skota om huset. jag ar sjalv runt 25, och ar i vanliga fall inte kanslig mot ljud (och klagar inte nar andra grannar har fest etc). det har blivit ett sant pass stort problem att det ar lite som grannfejden over det hela.
har man nagra rattigheter nar det galler hog musik, skrik mitt i natten, fester etc? jag vill ta det har vidare pa nat satt eftersom hens foraldrar skiter i att det ar ett problem med hen.
Maxa en slägga genom väggen nästa gång HAN för oljud. Sparka sedan sönder ett tillräckligt stor hål för att ta dig igenom väggen, sen är det bara att mangla på! Ingen orsak.