2014-03-16, 17:11
Medlem
Punklivs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lugna ner dig
Har inte hunnit med att dricka så mycket öl som jag velat göra. Fått ner en Mikkeller Black Fist. Den var bättre än jag trodde att den skulle vara och 26% kändes mer som 17-18%. Rejält mycket bourbonsmak, såklart.
Omnipollos Nebu smakade inte lika gott nu när den kom 1 mars. Inte lika mycket frukt som senast. Fortfarande god men inget speciellt ändå, ser hellre Thurbo DIPA i ordinarie sortiment.

Thurbo DIPA är väl i ordinarie nu?
Citera
2014-03-16, 17:40
Medlem
GeMigMers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Punkliv
Oppigårds Thurbo Stout dricks nu, den är ganska bra kan jag säga. Rostad doft med en del kaffe och mörk choklad. Smakar ungefär likadant, fast med en rätt tydlig spritig ton som förstör smaken en del. Den behöver nog stå till sig lite, testar en om ett år och en om två år.
Jag har länge planerat att pröva just den, har tyvärr inte blivit av än. Sinebrychoff Porter är en favorit som också är stark, dock lite svagare än denna.
Citera
2014-03-16, 17:50
Medlem
Drack en Slottskällan Saison häromdagen, den var ingen höjdare. Kan inte riktigt sätta fingret på exakt vad det var som jag störde mig på men den smakade inte gott.
Citera
2014-03-16, 18:18
Medlem
GeMigMers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BumbiBeer
Drack en Slottskällan Saison häromdagen, den var ingen höjdare. Kan inte riktigt sätta fingret på exakt vad det var som jag störde mig på men den smakade inte gott.
Tråkigt att du inte gillade den. Har själv en på väg just nu. Vi får väl se vad jag tycker om den, min första saison faktiskt. Återkommer med resultat.
Citera
2014-03-16, 18:23
Medlem
gato12s avatar
Spanade in en Iron Fist (från Spice of Life) på Bolaget, nån som testat den. Tycker smakbeskrivningen var spännande, men ganska dyr-även om den är på stor flaska.

Ale versionen alltså.
Senast redigerad av gato12 2014-03-16 kl. 18:48.
Citera
2014-03-16, 18:46
Medlem
lugna ner digs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Punkliv
Thurbo DIPA är väl i ordinarie nu?
Joo fan det är den ju.
Citera
2014-03-16, 19:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gato12
Spanade in en Iron Fist (från Spice of Life) på Bolaget, nån som testat den. Tycker smakbeskrivningen var spännande, men ganska dyr-även om den är på stor flaska.

Ale versionen alltså.

Öl heter Spice of Life och bryggeriet Iron Fist, inte tvärtom och båda är Ale

Jag har inte testat den, valt att hoppa över den då jag inte tror det är något speciellt och att man kan få bättre öl för samma pengar.
Citera
2014-03-16, 19:14
Medlem
gato12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ingenperson
Öl heter Spice of Life och bryggeriet Iron Fist, inte tvärtom och båda är Ale

Jag har inte testat den, valt att hoppa över den då jag inte tror det är något speciellt och att man kan få bättre öl för samma pengar.

Kände nästan på mig att det skulle vara nåt sånt...

Mjoo, känns lite som att man säljer mycket på design och flaska här.
Citera
2014-03-16, 23:15
Medlem
brutefishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gato12
Kände nästan på mig att det skulle vara nåt sånt...

Mjoo, känns lite som att man säljer mycket på design och flaska här.
spara pengarna. den var inte speciellt rolig. en svag 3:a.
Citera
2014-03-16, 23:39
Medlem
GeMigMers avatar
Någon som har testat Baron Trenck? Efter att ha testat Hofbräu och Spaten München så har jag fått en liten mersmak för lager och är just nu jävligt sugen på en lager. Eftersom systemet verkar ha ett mindre sortiment av denna typ av lager så får man sålla så gott det går. Röra sig från Tyskland till Tjeckien kanske är nästa steg. Baronen såg trevlig ut i alla fall!
Citera
2014-03-17, 13:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GeMigMer
Någon som har testat Baron Trenck? Efter att ha testat Hofbräu och Spaten München så har jag fått en liten mersmak för lager och är just nu jävligt sugen på en lager. Eftersom systemet verkar ha ett mindre sortiment av denna typ av lager så får man sålla så gott det går. Röra sig från Tyskland till Tjeckien kanske är nästa steg. Baronen såg trevlig ut i alla fall!

Var längesen jag testade den ölen men kommer ihåg att jag gillade den! Men har inget mer utförligt att komma med tyvärr!
Citera
2014-03-17, 16:08
Medlem
Punklivs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GeMigMer

Den är helt okej som jag minns den, drack den dock när jag bara drack ljus lager och för att bli full, men på något sätt stod den ut.
Men jag är inte säker på att jag hade gillat den så mycket i dag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in