2014-03-18, 00:09
Medlem
spyder123s avatar
Det är ett spel som jag spelade på Windows 98 minns jag. Det var ett 3d-spel där man satt i en helikopter, och vad jag minns så flög man typ mellan bergsväggar. Har också nåt svagt minne av sånahär gul-svarta randiga portar som öppnades när uppdraget startades typ.

Jag har googlat lite men inte hittat nåt. Nån kanske vet nåt här?
Citera
2014-03-18, 02:12
Medlem
Korders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spyder123
Det är ett spel som jag spelade på Windows 98 minns jag. Det var ett 3d-spel där man satt i en helikopter, och vad jag minns så flög man typ mellan bergsväggar. Har också nåt svagt minne av sånahär gul-svarta randiga portar som öppnades när uppdraget startades typ.

Jag har googlat lite men inte hittat nåt. Nån kanske vet nåt här?

SimCopter var en favorit när jag var liten. Jag kommer inte ihåg något om bergsväggar, men det var ett helikopterspel i 3D och det släpptes i mitten av 90-talet.
Citera
2014-03-18, 14:26
Medlem
l3nalenas avatar
Letar efter ett spel jag spelade på en Macintosh under 90-talet.
Det är ett singleplayer, där man spelar en grottmänniska eller något liknande. Man rör sig i tropiska miljöer och slåss mot dinosaurier.

Tack på förhand!
Citera
2014-03-18, 17:22
Medlem
Vad heter spelet där man skatar i en 2d värld, ett gammalt spel, man lirade det på windows 98. Man kunde typ åka på katter och brandposter..
Citera
2014-03-19, 01:59
Medlem
majorapas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av l3nalena
Det är ett singleplayer, där man spelar en grottmänniska eller något liknande. Man rör sig i tropiska miljöer och slåss mot dinosaurier.

Tack på förhand!

Man är visserligen ingen grottmänniska men skjuter ner sådana och dinosaurier..
Power Pete?
https://www.youtube.com/watch?v=YA_GPCu1_p0
Citera
2014-03-19, 13:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av needcounseling
Vad heter spelet där man skatar i en 2d värld, ett gammalt spel, man lirade det på windows 98. Man kunde typ åka på katter och brandposter..

menar du kanske "skate or die" ?
Citera
2014-03-20, 12:52
Medlem
caroluskas avatar
Okej, alla kunniga FB:are. Mitt första och troligtvis ett av få inlägg.

Spelade ett online-spel för många år sedan. Tänk er Sideshow Bob i rymden, vill minnas att han hade ett djur av något slag. En hund? Uppdragen varierade men gick främst ut på att lösa olika pussel, det var ett rätt stort spel om jag minns rätt.

Hade aldrig kommit ihåg detta spel om det inte varit för ett yngre syskon som nu gärna vill veta var det var för spel då vi spelade det tillsammans.

Har googlat på det mesta innehållandes "in space", "adventure" & "puzzle" utan resultat.
Citera
2014-03-20, 14:27
Medlem
pozies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av caroluska
Okej, alla kunniga FB:are. Mitt första och troligtvis ett av få inlägg.

Spelade ett online-spel för många år sedan. Tänk er Sideshow Bob i rymden, vill minnas att han hade ett djur av något slag. En hund? Uppdragen varierade men gick främst ut på att lösa olika pussel, det var ett rätt stort spel om jag minns rätt.

Hade aldrig kommit ihåg detta spel om det inte varit för ett yngre syskon som nu gärna vill veta var det var för spel då vi spelade det tillsammans.

Har googlat på det mesta innehållandes "in space", "adventure" & "puzzle" utan resultat.
total shot in the dark, men crystal shard?

http://media.pcgamer.com/files/2011/12/Quasar.jpg

A traditional, low-resolution point-and-click adventure built in the ever-useful Adventure Game Studio, Quasar begins with a good old argument. You've been stuck on this bloomin' space station for goodness knows how long, and patience between its staff is wearing thin. Before long, everyone's stormed off - and it's your opening task to make things right again.

The game's aim is to explore relationships between characters, and to experiment with multiple player characters to boot. It does a decent job, with mostly well-written dialogue and some convincing traits.

Its puzzles fall into the trap of being 'easy once you know how', with even its small number of rooms requiring plenty of exploration and experimentation right from the start. But once you get into its vibe, it's a competent and surprisingly pretty little adventure game that satisfyingly achieves what it set out to do.
Citera
2014-03-20, 14:33
Medlem
caroluskas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pozie
total shot in the dark, men crystal shard?

http://media.pcgamer.com/files/2011/12/Quasar.jpg

A traditional, low-resolution point-and-click adventure built in the ever-useful Adventure Game Studio, Quasar begins with a good old argument. You've been stuck on this bloomin' space station for goodness knows how long, and patience between its staff is wearing thin. Before long, everyone's stormed off - and it's your opening task to make things right again.

The game's aim is to explore relationships between characters, and to experiment with multiple player characters to boot. It does a decent job, with mostly well-written dialogue and some convincing traits.

Its puzzles fall into the trap of being 'easy once you know how', with even its small number of rooms requiring plenty of exploration and experimentation right from the start. But once you get into its vibe, it's a competent and surprisingly pretty little adventure game that satisfyingly achieves what it set out to do.

Låter och beskrivs visserligen som det jag letar efter, men spelet var i 2D och hade flertalet humoristiska inslag.
Citera
2014-03-20, 14:40
Medlem
caroluskas avatar
Found it!

Lenny Loosejocks in Space.
https://www.youtube.com/watch?v=O9jSjVGB25g
Citera
2014-03-20, 15:03
Medlem
pozies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av caroluska
Found it!

Lenny Loosejocks in Space.
https://www.youtube.com/watch?v=O9jSjVGB25g
ahh okej skönt!
Citera
2014-03-20, 15:27
Medlem
Shejkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av l3nalena

Tack på förhand!

UGH kanske?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in