2012-11-19, 01:22
Medlem
BerusadeNisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av leabsurd
Pyramid: Gåtan vid Nilens strand. Kan vara lite svår att få tag på och få att fungera, rekommenderar att du spelar det på en Windows XP om du får tag i det. Eller en 95a såklart, det hade varit bäst.
Man kan väl bara använda kompatibilitetsläget?
Citera
2012-11-19, 10:27
Medlem
leabsurds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BerusadeNisse
Man kan väl bara använda kompatibilitetsläget?

Ibland funkar det, ibland inte. Mycket enklare att få gamla spel att funka på 7 än på Vista, men många gamla spel tycker inte om att man har 64bitars heller. Om man har tur så är spelen gamla nog att emuleras i dosbox, men alla är inte det
Citera
2012-11-19, 10:28
Medlem
Citat:
Ibland funkar det, ibland inte. Mycket enklare att få gamla spel att funka på 7 än på Vista, men många gamla spel tycker inte om att man har 64bitars heller. Om man har tur så är spelen gamla nog att emuleras i dosbox, men alla är inte det
Nja, jag kan inte få Railroad tycoon 3 att fungera på 7.
Citera
2012-11-19, 14:03
Medlem
Citat:
Pyramid: Gåtan vid Nilens strand. Kan vara lite svår att få tag på och få att fungera, rekommenderar att du spelar det på en Windows XP om du får tag i det. Eller en 95a såklart, det hade varit bäst.
Tack så jätte mycket!
Citera
2012-11-20, 17:13
Medlem
Robss avatar
Spelade ett strategispel/RTS runt år 2000-2002 som nästan skulle kunna beskrivas lite som någon blandning av Red Alert och Starcraft, sin arme bestod mycket av mutaterade saker och robotliknande saker, gigantiska spindlar minns jag att det fanns och att olja var viktigt att ha i produktion.

Multiplayer spel och har för mig att det hette något i stil med "Hega/Hexa". Någon som vet vilket jag menar och vad det heter?
Senast redigerad av Robs 2012-11-20 kl. 17:34.
Citera
2012-11-20, 17:47
Medlem
PixelPiratens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av McDome
Spel som utspelar sig I en stad eller by, I en guld/juvel affär, man är polis/swat och ska gå in sedan fortsätta ner i en källare.

Spelade det runt 2000-2003 inte helt säker vilket år dock.
SWAT 1,2,3?
Citera
2012-11-20, 17:49
Medlem
DelGriffiths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Robs
Spelade ett strategispel/RTS runt år 2000-2002 som nästan skulle kunna beskrivas lite som någon blandning av Red Alert och Starcraft, sin arme bestod mycket av mutaterade saker och robotliknande saker, gigantiska spindlar minns jag att det fanns och att olja var viktigt att ha i produktion.

Multiplayer spel och har för mig att det hette något i stil med "Hega/Hexa". Någon som vet vilket jag menar och vad det heter?

KKnD?
Citera
2012-11-27, 23:20
Medlem
Tandborstes avatar
Söker ett spel som är till PC;
Man fick styra en pil och skjuta varandra samt akta sig för stenar och liknande, man kunde vara upp till fyra personer har jag för mig. Väldigt likt Asteroids fast ändå inte, har för mig att det hette typ "Autz" eller nått liknande. Googlade som en tok men kunde inte hitta spelet som jag letar efter.

Någon som vet vad jag söker?

Mvh, Tandborste
Citera
2012-11-27, 23:46
Medlem
robotwos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tandborste
Söker ett spel som är till PC;
Man fick styra en pil och skjuta varandra samt akta sig för stenar och liknande, man kunde vara upp till fyra personer har jag för mig. Väldigt likt Asteroids fast ändå inte, har för mig att det hette typ "Autz" eller nått liknande. Googlade som en tok men kunde inte hitta spelet som jag letar efter.

Någon som vet vad jag söker?

Mvh, Tandborste

Menade du Shareware spelet AUTS från runt '95 ?
http://pouet.net/prod.php?which=49082
Citera
2012-11-28, 00:47
Medlem
Spelade ett strategi spel där man hade ett team med 3-4 gubbar som man antigen anföll/försvarade baser med. Fienden var utomjordingar och anfallen var i överblicks-vy där man styrde gubbarna i omgångar. Man hade t. ex 2-3 steg att gå med varje gubbe sen styrde datorn utomjordingarna. När man anföll utomjordingarna så skulle man döda alla och man kunde hitta nya vapen som man kunde forska fram och använda till sina egna gubbar, tog alltid ett tag innan man hade lyckats forska dem.
Det kluriga med spelet var att mapen va skuggad så man kunde stöta på utomjording bakom väggar och bli överrumplad. och man kunde använda granater.

Grafiken var inte den bästa, inte mycket detaljer.. det enda man såg va typ väggarna uppifrån.

Hittade det, "UFO" hette det.
Senast redigerad av Anon-Anon 2012-11-28 kl. 01:33.
Citera
2012-11-28, 04:04
Medlem
Tandborstes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av robotwo
Menade du Shareware spelet AUTS från runt '95 ?
http://pouet.net/prod.php?which=49082

Ja! Det ser ut att vara rätt Tack så mycket!
Citera
2012-11-28, 11:26
Medlem
N3ss3s avatar
Jag skulle vilja ha hjälp med att hitta spelet Chaosx spelar på sin stream just nu, nej det är inte lol. Det är ett mangainspirerat fightingspel, med massive effekter (jag inser att det finns flera). Gubbarna är långa smala (inte ragnarokmangastil). Vet inte så mycket mer än att det finns boxare och svärdsnubbar, magicker etc och att man kan köra pvp matcher 1v1v1 eller 2v2 etc.

Kan även lägga till att slår de upp folk i luften skriker de "aerial" och att hp och mana ser ut som i d2, med orbsen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in