2010-08-11, 01:46
Medlem
Dexxys avatar
Jag har precis införskaffat en handkontroll till PC'n, och letar nu efter spel att spela med den.
Laddade nyss en N64-emulator och Ocarina of Time, mer tips på liknande gamla godingar?
Citera
2010-08-11, 01:50
Medlem
Veeoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dexxy
Jag har precis införskaffat en handkontroll till PC'n, och letar nu efter spel att spela med den.
Laddade nyss en N64-emulator och Ocarina of Time, mer tips på liknande gamla godingar?
Hur gamla vill du ha? Tex spelar du SNES och där runtomkring? Annars kan jag tipsa om Micro Maniacs till PSX.
Citera
2010-08-11, 01:53
Medlem
MartinStLouiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NicJay
jofan! det har jag ju gjort, glömde lägga till dom i min lista
riktigt bra spel vill jag tillägga

King of Fighters kanske? Har själv inte spelat dem dock.

http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_The_King_of_Fighters_video_games
Citera
2010-08-11, 03:07
Bannlyst
Jag söker några äldre roligt spel som min dator klarar av att spela på. Klarar inte ens CS utan lagg på den här skiten

Age of Empires,
strret wars et.c. Sådana spel jag faller för.

LETAR även efter två spel.

1). Man stog vid typ en mack, så åkte bilar förbi som man kunde racea mot. Vann man fick man deras bil har jag för mig. Skitdålig grafik och gammalt spel men roligt som fan.

2). Viewn är ungefär ovanför som i GTA och man börjar med en thug vid sitt HQ. Sedan ska man försöka ta över affärer med hjälp av sina gangsters. Ju mer man tjänar ju mer "gubbar" kan man göra, så ska man försöka ta över sin fiendes rivir. "True crime" eller något har jag för mig att det heter.

I början så hör man pistolskott när man sätter igång spelet iaf, också gammalt spel.
Senast redigerad av Ayestfu 2010-08-11 kl. 03:13.
Citera
2010-08-11, 03:48
Bannlyst
Kom på ett till spel som jag spelade för väldigt många år sedan på någon konsol.

Man kunde spela multiplayer så gick man tillsammans med en vän på en bana som var helt rak och bara skulle döda monster typ. En kille hade en yxa, och en svärd. Man kunde göra "specialknep" med sina karaktärer. Vet inte hur man beskriver vinkeln. Typ som sonic / gamla mario.

Hittade det själv. http://www.xblarcade.com/files/images/goldenaxe.jpg

Golden axe!
Citera
2010-08-11, 08:36
Moderator
MondoBizarros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ayestfu
Jag söker några äldre roligt spel som min dator klarar av att spela på. Klarar inte ens CS utan lagg på den här skiten

Age of Empires,
strret wars et.c. Sådana spel jag faller för.

LETAR även efter två spel.

1). Man stog vid typ en mack, så åkte bilar förbi som man kunde racea mot. Vann man fick man deras bil har jag för mig. Skitdålig grafik och gammalt spel men roligt som fan.

2). Viewn är ungefär ovanför som i GTA och man börjar med en thug vid sitt HQ. Sedan ska man försöka ta över affärer med hjälp av sina gangsters. Ju mer man tjänar ju mer "gubbar" kan man göra, så ska man försöka ta över sin fiendes rivir. "True crime" eller något har jag för mig att det heter.

I början så hör man pistolskott när man sätter igång spelet iaf, också gammalt spel.

1) Street Rod download [eng]
2) Gangsters for PC - GameSpot

1 är jag säker på, 2 kan vara några andra spel också men jag tror det är rätt.
Citera
2010-08-11, 08:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MondoBizarro
1) Street Rod download [eng]
2) Gangsters for PC - GameSpot

1 är jag säker på, 2 kan vara några andra spel också men jag tror det är rätt.

Åh! Hade kysst dig om du inte varit moderator.
1:an är HELT klart rätt, 2:an däremot stämmer inte helt riktigt. Grafiken är mkt sämre i spelet jag syftar på, och heter något med True Crime eller något sådant där. Vagt minne :/
Åter igen, tack så jättemkt!

Synd att jag inte får spelet att fungera bara. "This system does not support fullscreen mode."
Senast redigerad av Ayestfu 2010-08-11 kl. 09:03.
Citera
2010-08-11, 10:16
Bannlyst
Ledsen för massa smuts i tråden. Gangsterspelet jag sökte hette givetvis "Legal crime".
Citera
2010-08-11, 23:53
Medlem
klantons avatar
Jag söker tre stycken spel som jag helt och hållet glömt namnen på men kommer ihåg på ett ungefär hur spelet såg ut och vad man gjorde. Det ska även tilläggas att samtliga tre spel är äldre än 5 år och är inga stora seriösa spel.

Spel 1
I grund och botten var detta spelet sponsrat av Mcdonalds tror jag. Om jag minns rätt bestod spelförpackning av ett svart cd-fodral med Mcdonalds gula "M" på framsidan. Spelet i sig gick ut på att man med hjälp av en kundvagn skulle springa runt i en jättestor affär och plocka på sig en massa varor för att tillslut ta sig till kassan. Jag har även ett svagt minne av att det fanns en vattenrutschbana som tog dig från andra våningen till första. Spelet var relativt stressigt och gick på tid. Detta är i stort sett det enda jag kommer ihåg av spelet. Jag hade själv spelet för många år sedan men har slarvat bort det och kan inte hitta det.

Spel 2
Det här spelet är ganska svårt att förklara men jag ska göra mitt bästa. Det var ett first person spel som påminde lite om Turok(N64) röra sig, dock hade man inga vapen. Istället var det olika rum man kom in i och var tvungen att göra vissa grejer för att ta sig vidare till nästa rum. Jag kommer ihåg att i ett av rummen blir man anfallen av fåglar och dessa skulle man döda för att komma in i nästa rum. Det fanns även ett rum fullt med plattor som man studsade jättehögt på när man gick på dem. Jag kommer också ihåg att när man dog blev skärmen svart och man fick se en stor dödskalle. Ett jättegammalt äventyrsspel som jag mer än gärna skulle vilja ha namnet på.

Spel 3
Detta spelet är ett gammalt bilspel men inte vilket bilspel som helst. Man körde små microbilar i häftiga miljöer och i speciella kameravinklar. Man körde i berg osv och såg banan från sidan. Jag har ett minne av att man kunde köra en polisbil och om man tryckte på en speciell knapp så började sirenerna tjuta och man fick turbo boost så att man kunde köra om sina motståndare. Det var en fartfyllt bilspel som riktade sig åt de yngre. Körde man av vägen så exploderade hela bilen har jag för mig och spelet i sig var enkelt och roligt.

Som sagt, samtliga spel är småspel och det är inte omöjligt att man fick dem från diverse demoskivor från speltidningar.
Om någon känner igen något utav dessa tre spelen får ni gärna skriva vad det heter. Tacksam för svar!
Citera
2010-08-12, 00:05
Medlem
Kotchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klanton
Jag söker tre stycken spel som jag helt och hållet glömt namnen på men kommer ihåg på ett ungefär hur spelet såg ut och vad man gjorde. Det ska även tilläggas att samtliga tre spel är äldre än 5 år och är inga stora seriösa spel.

Spel 1
I grund och botten var detta spelet sponsrat av Mcdonalds tror jag. Om jag minns rätt bestod spelförpackning av ett svart cd-fodral med Mcdonalds gula "M" på framsidan. Spelet i sig gick ut på att man med hjälp av en kundvagn skulle springa runt i en jättestor affär och plocka på sig en massa varor för att tillslut ta sig till kassan. Jag har även ett svagt minne av att det fanns en vattenrutschbana som tog dig från andra våningen till första. Spelet var relativt stressigt och gick på tid. Detta är i stort sett det enda jag kommer ihåg av spelet. Jag hade själv spelet för många år sedan men har slarvat bort det och kan inte hitta det.

Spel 2
Det här spelet är ganska svårt att förklara men jag ska göra mitt bästa. Det var ett first person spel som påminde lite om Turok(N64) röra sig, dock hade man inga vapen. Istället var det olika rum man kom in i och var tvungen att göra vissa grejer för att ta sig vidare till nästa rum. Jag kommer ihåg att i ett av rummen blir man anfallen av fåglar och dessa skulle man döda för att komma in i nästa rum. Det fanns även ett rum fullt med plattor som man studsade jättehögt på när man gick på dem. Jag kommer också ihåg att när man dog blev skärmen svart och man fick se en stor dödskalle. Ett jättegammalt äventyrsspel som jag mer än gärna skulle vilja ha namnet på.

Spel 3
Detta spelet är ett gammalt bilspel men inte vilket bilspel som helst. Man körde små microbilar i häftiga miljöer och i speciella kameravinklar. Man körde i berg osv och såg banan från sidan. Jag har ett minne av att man kunde köra en polisbil och om man tryckte på en speciell knapp så började sirenerna tjuta och man fick turbo boost så att man kunde köra om sina motståndare. Det var en fartfyllt bilspel som riktade sig åt de yngre. Körde man av vägen så exploderade hela bilen har jag för mig och spelet i sig var enkelt och roligt.

Som sagt, samtliga spel är småspel och det är inte omöjligt att man fick dem från diverse demoskivor från speltidningar.
Om någon känner igen något utav dessa tre spelen får ni gärna skriva vad det heter. Tacksam för svar!

Det kanske är helt fel men det var iaf vad som ploppade upp i mitt huvud:
Spel1: Inte för att jag vet om det var sponsrat av McDonalds, det jag tänkte på är Mall Maniacs(youtube video). Det var väldigt länge sen jag spelade det så jag kommer inte riktigt ihåg så många detaljer.

Spel3: Eftersom du snackar om mikrobilar börjar jag tänka på micro machines serien men sen börjar jag tänka på ignition(youtube video). Det är iaf fartfyllt och har en polisbil som kan tjuta.
Kommer inte ihåg så mycket av det här spelet heller så det kanske är fel.

Edit: Den här ignition videon verkar vara i bättre kvalitet http://www.youtube.com/watch?v=DwD07rpNabs
Senast redigerad av Kotch 2010-08-12 kl. 00:08.
Citera
2010-08-12, 00:18
Medlem
klantons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kotch
Det kanske är helt fel men det var iaf vad som ploppade upp i mitt huvud:
Spel1: Inte för att jag vet om det var sponsrat av McDonalds, det jag tänkte på är Mall Maniacs(youtube video). Det var väldigt länge sen jag spelade det så jag kommer inte riktigt ihåg så många detaljer.

Spel3: Eftersom du snackar om mikrobilar börjar jag tänka på micro machines serien men sen börjar jag tänka på ignition(youtube video). Det är iaf fartfyllt och har en polisbil som kan tjuta.
Kommer inte ihåg så mycket av det här spelet heller så det kanske är fel.

Edit: Den här ignition videon verkar vara i bättre kvalitet http://www.youtube.com/watch?v=DwD07rpNabs

Haha du plockade fan båda två! Jag tackar så mycket

Nu är det bara Spel 2 jag söker.
Citera
2010-08-12, 00:47
Medlem
Kotchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klanton
Haha du plockade fan båda två! Jag tackar så mycket

Nu är det bara Spel 2 jag söker.

Härligt! Märkte också att om jag hade kollat i början av Mall Maniacs videon står det "sponsrad av ICA & McDonalds".
Sen är det rätt lustigt när man ser gamla spel igen som man tyckte såg helt okay ut då och sen ser det här. Men kul var det iaf.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in