2014-03-17, 13:31
  #7801
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av orangeparaply
Detta är nog det värsta jag har sett.
För mig känns det som en tonårspojkes våta dröm med färgade lampor och barer.

http://objekt.fastighetsbyran.se/Objekt/?source=Hemnet&ObjektGID=OBJ6230_1108290692

Tyckte nog det mest uppseendeväckande var soffhörnan bestående av bilsäten uppsatta på däck...
Citera
2014-03-17, 14:06
  #7802
Medlem
Evaristos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grillo
Tyckte nog det mest uppseendeväckande var soffhörnan bestående av bilsäten uppsatta på däck...
Ja, det syntes ju bra.
Mer:
Ölburkar, ölflaskor och roliga spritflaskor som dekoration.
Två svarvade pelare i vardagsrummet, bara ditställda utan funktion, lite elegant vridna 45 grader mot övriga linjer.
Påkostad skjutbar överbyggnad över en pool från JULA.
Hawaii-målningen vid matbordet.
Porrinspirerad inredning i sovrum och badrum. Plastvinrankor bl a.

Och vilken kontrast mot utemiljön.
Citera
2014-03-17, 15:06
  #7803
Medlem
Jumalautas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Evaristo
Och vilken kontrast mot utemiljön.
För all del men vad har de gjort med gräsmattan? Den är inte större än att den borde kunna hållas helt tät och fin. Men pelarna tar priset. Vilket fruktansvärt hus.
Citera
2014-03-17, 15:36
  #7804
Medlem
Evaristos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jumalauta
För all del men vad har de gjort med gräsmattan? Den är inte större än att den borde kunna hållas helt tät och fin. Men pelarna tar priset. Vilket fruktansvärt hus.
Gräsmattan är nog relativt nyutrullad liksom hela anläggningen verkar nygjord, då blir det ibland vissa fläckar som inte tar sig på en gång. Eller så har de en hund, en tik närmare bestämt, som brukar springa ut och pinka hör och där. Det är en klassisk gräsmördare.
Citera
2014-03-17, 15:56
  #7805
Medlem
Skidaddles avatar
För den riktigt insaltade sjöbusen. Visst, det ser ganska skräpigt ut. Och gubben som har bott där är uppenbarligen nåt sorts byaoriginal. Men jag kan inte låta bli att tycka att det ser ganska sympatiskt ut.

http://www.hemnet.se/bostad/villa-4rum-misterhults-skargard-oskarshamns-kommun-lango-sjoviken-6046888
Citera
2014-03-17, 17:20
  #7806
Medlem
11xx22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av orangeparaply
Detta är nog det värsta jag har sett.
För mig känns det som en tonårspojkes våta dröm med färgade lampor och barer.

http://objekt.fastighetsbyran.se/Objekt/?source=Hemnet&ObjektGID=OBJ6230_1108290692

Jag tror att det säljs för att hemmafixaren har kommit till vägs ände. Nu behövs ett nytt hus att ge sig på!

Såg ni förresten hundsiluetterna målade (?) på stenplattorna?
Citera
2014-03-17, 18:09
  #7807
Medlem
TigerKids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 11xx22
Jag tror att det säljs för att hemmafixaren har kommit till vägs ände. Nu behövs ett nytt hus att ge sig på!

Såg ni förresten hundsiluetterna målade (?) på stenplattorna?
Stensättningarna ser väldigt välgjorda ut generellt. Kanske proffs?

Man kan ju anlita proffs förstås...
Citera
2014-03-17, 18:48
  #7808
Medlem
Evaristos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TigerKid
Stensättningarna ser väldigt välgjorda ut generellt. Kanske proffs?

Man kan ju anlita proffs förstås...
Ja, detta är med största sannolikhet både ritat och anlagt av proffs. Om den som stått för den bärande tanken med inomhusmiljön hade utfört trädgården så hade det varit mer av en hundstaty där, en lampa fyller ut ett hörn där och ett annat hörn dör, ojämna rundlar av natursten med tulpaner, ett semipermanent partytält med ett kylskåp och en hemmasnickrad bar, en grusgång med sned brädsarg som diffust försvinner ut i gräsmattan. Och tydliga restposter där olika motstridiga delar möts och man bara har stannat upp. Ja, ni fattar, planlöst plåtter, som så många andra villaträdgårdar.
Citera
2014-03-17, 19:05
  #7809
Medlem
S.O.Stolps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skidaddle
För den riktigt insaltade sjöbusen. Visst, det ser ganska skräpigt ut. Och gubben som har bott där är uppenbarligen nåt sorts byaoriginal. Men jag kan inte låta bli att tycka att det ser ganska sympatiskt ut.

http://www.hemnet.se/bostad/villa-4rum-misterhults-skargard-oskarshamns-kommun-lango-sjoviken-6046888
Aah! Kråkelunds gamla skola. Äppelkindad idyll. Men hur kan en tolvåring vara mäklare? (Jaja, det är jag som är gammal).
Citera
2014-03-17, 19:11
  #7810
Medlem
Skidaddles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av S.O.Stolp
Aah! Kråkelunds gamla skola. Äppelkindad idyll. Men hur kan en tolvåring vara mäklare? (Jaja, det är jag som är gammal).

Ja, jag undrade det också. Inavel på landsbygden? Farsan kanske spelar banjo?
Citera
2014-03-17, 19:23
  #7811
Medlem
CarolynHaxs avatar
Vad tycks om detta? Jag är inte så förtjust i plywood, så jag gör tummen ner. Men det är onekligen nyskapande: http://www.hemnet.se/bostad/villa-5rum-skarholmen-johannesdal-stockholms-kommun-petersens-vag-40-6054672
Citera
2014-03-17, 19:37
  #7812
Medlem
Skidaddles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarolynHax
Vad tycks om detta? Jag är inte så förtjust i plywood, så jag gör tummen ner. Men det är onekligen nyskapande: http://www.hemnet.se/bostad/villa-5rum-skarholmen-johannesdal-stockholms-kommun-petersens-vag-40-6054672

"Asketisk lyx , stor rymd i liten volym. Arkitektens ambition är en rumslig upplevelse samtidigt som ambitionen har bestått i att ifrågasätta konventionella ideal i boendet och byggandet."


Det där är ju bara en massa blaj? Corporate bullshit, som man säger. Ifrågasätta konventionella ideal? Ja, om man vill gå ifrån gedigen praxis får man ju också räkna med konsekvenserna. Den där plywooden ser obehandlad ut, och den kommer väldigt snabbt att bli skitig och missfärgad. Det räcker om man spiller ut ett glas och det stänker på väggen för att det ska bli fläckar. Inredningen kommer bara att vara snygg om ingen använder huset, och det var väl inte det som var tanken?

Jag gillar plywood, men som gammal båtmänniska vill jag gärna ha den mahognybetsad och fernissad. Om man tycker mahogny är för mörk kan man betsa den med vadsomhelst. Men trären plywood är inte särskilt snyggt. Dock är det väldigt trendigt i arkitektbranchen just nu. Och ska jag vara helt ärlig var inte finishen riktigt okej. Med så många vinklar kunde mötena mellan skivorna ha varit bättre. Om man inte spacklar och målar måste man ha en otroligt hög nivå på detaljarbetena för att få det att se snyggt ut.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in