Jag har en IPSW fil och vill uppdatera min ipad, men varje gång jag försöker göra detta så får jag följande fel meddelande "Ipad enheten kunde inte uppdateras. Den här enheten kan inte använda det begärda bygget".
Har googlat lite och min hostfil är det inget fel på, har inget apple felmeddelande i min terminal app. Någon som har något tips? Kan det vara internetuppkopplingen jag har? Kan det lösas om man provar på annan dator?
Jag har en IPSW fil och vill uppdatera min ipad, men varje gång jag försöker göra detta så får jag följande fel meddelande "Ipad enheten kunde inte uppdateras. Den här enheten kan inte använda det begärda bygget".
Har googlat lite och min hostfil är det inget fel på, har inget apple felmeddelande i min terminal app. Någon som har något tips? Kan det vara internetuppkopplingen jag har? Kan det lösas om man provar på annan dator?
Alla tips uppskattas, enormt irriterande.
Kör du JB? Och vilken version försöker du uppdatera till? Låter som du har laddat ned en ISPW fil som inte stödjer din ipad.
Kör du JB? Och vilken version försöker du uppdatera till? Låter som du har laddat ned en ISPW fil som inte stödjer din ipad.
Ja jag har jailbreakad Ipad, försökte uppdatera från 6.1 till 7.06 så jag kan jailbreaka igen. Men vad jag läst har JB inget med saken och göra. Ska testa med andra IPSW men tror inte det hjälper tyvärr.
Har testat annan IPSW men detta har inte fungerat, den extraherar programvaran vilket betyder att jag valt rätt, dock vill den inte koppla upp till apple så jag kan uppdatera.
__________________
Senast redigerad av Marlo.Stanfield 2014-03-17 kl. 17:03.
Jag har en IPSW fil och vill uppdatera min ipad, men varje gång jag försöker göra detta så får jag följande fel meddelande "Ipad enheten kunde inte uppdateras. Den här enheten kan inte använda det begärda bygget".
Har googlat lite och min hostfil är det inget fel på, har inget apple felmeddelande i min terminal app. Någon som har något tips? Kan det vara internetuppkopplingen jag har? Kan det lösas om man provar på annan dator?
Alla tips uppskattas, enormt irriterande.
Allt med IPSW-filer dog iom ios6. Så har du det, eller nyare, glöm det du håller på med...
Tack för svar, skulle du kunna förklara lite mer, förstår inte riktigt? Bör jag vänta tills JB för iOS 7.1 kommer ut eller möjligtvis iOS 8?
Kan jag möjligtvis nedgradera till 5.1.1 och sedan uppgradera till 7.0.6 eller är detta omöjligt?
Du kan inte gå bakåt från ios 6.xx. Har du lagt in ios 7.1 så får du vänta tills (om?) det kommer JB till denna version. Nuvarande JB fungerar på ios 7.0 - 7.06
Du kan inte gå bakåt från ios 6.xx. Har du lagt in ios 7.1 så får du vänta tills (om?) det kommer JB till denna version. Nuvarande JB fungerar på ios 7.0 - 7.06
Tack för svaret, då slipper jag leta i onödan. Fan vad tråkigt som sagt. Får hoppas att JB till iOS 7.1 kommer ut men det ser inte ljust ut av det jag läst.
Anledningen att jag vill uppdatera är att min Movie Box app slutat fungera som den skall.
Bokade tid hos Genius Bar i Täby och där lyckades vi återställa iPaden. Killen som hjälpte tyckte att nu var allt nog bra och slutade för dagen. Jag tänkte att det var lika bra att sitta kvar och ställa in iPaden på nytt i butiken för att se så att allt fungerade. iPaden var alltså helt återställd nu och alltså inte återskapad från någon iCloud-kopia.
Jag försökte ställa in den på nytt med mitt gamla Apple-id och det tycktes först fungera som det skulle men när man kom fram till när man skulle godkänna iCloud-villkoren kom en ruta upp med typ godkänn/avböj men inget av alternativen fungerade. Bad en annan i butiken om hjälp och vi testade lite olika alternativ, bland annat att ställa in iPaden som helt ny men samma problem där. Först spekulerade killarna som hjälpte mig om att det kanske var ett hårdvarufel något jag tyckte lät rätt puckat då hela skärmen inklusive området där rutorna kommer upp fungerade som vanligt förutom när dessa bugg-rutor kom upp.
Jag sa att jag ville reklamera den och hävda att det var ett fabriksfel eftersom iPaden funkat precis som den skulle till för en vecka sedan då jag uppdaterade till 7.1. De sa att jag skulle gå till d Store i Skrapan där jag köpte iPaden och reklamera den där. Jag var där nyss och de sa att de inte ville ta emot den trots att Apple Store Täby sagt åt mig att jag skulle reklamera den på inköpsstället. De sa att jag skulle vara tvungen att bevisa att det var ett fabriksfel. Hur jag ska göra det kunde det inte svara på. Jag menar ios 7.1 fanns inte direkt när jag köpte iPaden för knappt två år sedan.
Så är det någon som har förslag på hur jag ska bevisa att iPaden fungerade för en vecka sedan när jag fortfarande körde version typ 6.0.5?
Undrar även om det är möjligt att nedgradera den från 7.1 till kanske 7.0.6 för att se om det kanske skulle lösa problemet.
Om din iPad inte är över 1 år gammal så är det inte du som ska bevisa att det är fabrikastionsfel, utan snarare de som ska bevisa att det inte är det...
Är varan över garantitiden men inom 3 års reklamationsrätt så är det du som bör kunna påvisa att de är ett ursprungligt fel (typ fabrikationsfel)
Displayen på min iPad 4 gick sönder, ivrig som man är så beställde man hem reservdelar och försökte laga skiten själv. Efter att ha följt olika Youtube klipp, så gick processen rätt bra tyckte jag. Dock finns det ett problem, iPaden vägrar starta nu...
Har absolut ingen aning om vad man gjort fel, men förmodligen har man nog haft sönder något eller inte kopplat rätt. Någon som har nån aning om vem man bör vända sig till?
Edit: satan vad man ångrar att man var snål och inte bara lämnade in den på reparation direkt..
Om din iPad inte är över 1 år gammal så är det inte du som ska bevisa att det är fabrikastionsfel, utan snarare de som ska bevisa att det inte är det...
Är varan över garantitiden men inom 3 års reklamationsrätt så är det du som bör kunna påvisa att de är ett ursprungligt fel (typ fabrikationsfel)
Den är snart två år gammal, därav mina försöka att reklamera den och hävda att det måste vara fabrikationsfel.
Jag har nu lyckats komma lite längre. Jag lyckats hoppa över något steg i inställningen av iPaden efter återställningen. Jag klickade på ställa in som ny iPad och när jag skulle skriva in Apple ID så klickade jag hoppa över.
När jag sen kommit fram till hemskärmen har jag kunnat logga in på både icloud och mitt Apple ID i inställningar.
Problemet nu är att jag inte kan använda enda appen jag har den här iPaden för nämligen iZettle.
Appen är helt nyinstallerad och den senaste versionen. När jag försöker starta den öppnas appen och iZettle-loggan visas i några sekunder, sen kraschar appen.
Här är krasch-rapporten som jag kunde ta fram genom inställningar (hela fick inte plats i ett inlägg. Hela rapporten hittar ni här http://pastebin.com/GA5N4k2a:?
{"name":"iZettle","bug_type":"109","os_version":"i Phone OS 7.1 (11D167)","bundleID":"com.izettle.app","version":" 133 (3.2)","app_name":"iZettle"}