Citat:
Ursprungligen postat av
boqpod
Förvisso, men jag har ytterst svårt att tro att man inte skulle hinna få iväg något meddelande alls. Man bör ju ha nåt höjd så här långt in i flygningen också. Systemen stängdes av vid olika tidpunkter vilket också pekar på mänsklig inblandning.
Jag lägger alla mina pengar på att pilot (erna) är inblandade i detta. Sen om planet är i delar eller står någonstans i detta nu återstår att se.
Det fetade har ju delvis dementerats? Dvs det "finns" en tidsskillnad mellan sista signal från transponder och bla ACARS men dessa till skillnad från transponder sänder ju data med 30min mellanrum.
Jag tror verkligen att utredare internationellt borde börja ifrågasätta vissa av slutsatserna som dragits eftersom en del slutsatser bygger på gammal information som man sedan inte bekräftat eller dragit tillbaka.
Helhetsbilden blir ju ruggigt förvirrad och kanske till och med missvisande om underlaget för bedömningarna inte är baserat på bekräftad och kontrollerad information (vilket i och för sig är symptomatiskt när det uppstår högt medialt och/eller politiskt tryck även i västvärlden).
Det känns som att Malaysiska myndigheterna inte har haft någonting att gå på så minsta halmstrå har tagits för fakta och därefter har det snurrat på.