Citat:
Ursprungligen postat av
hejputin
Kan du diskutera som en individ? Jag har redan blivit dömd och fått mitt straff som jag avtjänar. Du är 2 månader efter. sista brottet jag begick var januari 7 om jag inte minns fel. rättegången var några dagar senare för de brott jag begick under hösten och de brotten jag begick nära rättegången blev inbakade i de tidigare brotten då de inte gjorde någon skillnad i straffskalan och ansågs vara under samma period.
Jag har ljugit förut då jag varit så nere i missbruket att jag inte brydde mig om jag levde eller var död. jag förnekar aldrig mina brott för polisen. har alltid erkänt det jag gjort och samarbetat med polisen men han som påstår att han har blivit lurad av mig för en vecka sen kan omöjligt tala sanning. mina senaste brott begick jag i januari och domen har jag redan fått och har redan arbetat bort 30 timmar samhällstjänst. den kan ni hämta i västmanlands tingsrätt om ni nu är så nyfikna. jag har då mitt på det torra men har han blivit lurad så ska han såklart anmäla men någon swish överföring till det där numret kan han omöjligt ha gjort då jag inte ens haft en bank så antingen har han en dålig tidsuppfattning eller så ljuger han.
Jag blev spärrad från min bank i början på februari och har inte haft en bank sedan dess och inte heller har jag någon smartphone då jag sålt allt jag äger. Om någon annonserar och utger sig för att vara mig vill jag gärna veta det. det är därför jag skriver här. min mamma fick nämligen ett mail av någon niklas som skrev att det var på flashback och att jag gjort nya brott vilket jag inte har. varför skulle jag ens orka bry mig om en ynka målsägare när jag erkänt 20-25 andra? du får tro precis vad du vill men när jag säger att jag inte gjort några brott sedan januari talar jag sanning.
Klart jag vid det tillfället gjorde allt för att förhala och köpa mig själv tid.
En icke missbrukare kan aldrig förstå hur man agerar och det förväntar jag mig inte heller.
Enligt vad som står på det andra forumet jag hittade via Google så har du blåst folk i Januari och saker o ting där togs inte med i din senaste rättegång.
En Bank kan aldrig neka dig ett bankkonto - detta är reglerat i lag enligt finansinspektionen.
För att skaffa Swish krävs att man först och främst skaffar ett bankkonto/har ett bankkonto.
Ett sådant är SVÅRT att ordna genom falskID etc. eftersom bankerna gör noggran kontroll av dessa.
När man sedan skall skaffa Swish så behövs som du troligtvis vet ett mobilt bankID. Samma där, det kopplas ihop med bankkontot och din identitet.
Jag arbetar med personer som dig, som kontaktperson. Jag är systemutvecklare inom IT-säkerhet.
Ditt fall som du beskriver är det första jag någonsin hört talas om. Märkligt att det händer just dig.
Nu låter jag detta vara.