Citat:
Ursprungligen postat av espelir
Men det var då helvete!! Jag "köpte" S3:an av honom igår, skulle skicka idag - han verkade ju som sagt som en seriös kille, FB-konto och telefonnummer, email osv kunde man lätt leta upp, så det verkade då inte som en bedragare på något sätt - har handlat otaligt många gånger över nätet och detta har aldrig hänt förut, då man sett till att kolla upp personen lite innan, och inget sådant här har hänt innan..
Kanske är en dum fråga, men vilken polis ska jag ringa, min lokala eller den i Skellefteå? Och har du anmält hos Kronofogden, isåfall får du gärna dela med dig om hur du gick till väga.
Fy fan vad less jag blir.
Näää, beklagar
Ja men eller hur, han lät så jävla seriös. Fattar inte hur länge han ska få hålla på.
Jag vet hittills att vi är 4-5st som polisanmält, säkert många fler som blivit lurade. Anmäl svinet.
Jag ringde 11414 och gjorde anmälan direkt via telefon. Så skickar dom ärendet direkt till skellefteå (västerbottens) polisen.
Så anmäl du med!!! Ju fler vi är desto bättre.
Har inte anmält till kronofogden ännu... det kostar väl 300kr också har jag för mig, men är det inte så att om tillräckligt många anmäler så kan det bli rättssak av det och man kan ta det den vägen?