2014-03-15, 14:06
Medlem
Finlisas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Ja, vi får vara nöjda. 16 år är bättre än ingenting. I värsta fall hade det inte blivit någon resning och därmed ingen fällande dom. Han hade fått skadestånd för mordet han begått. Åkt på solsemester till Marrocko. Hade förmodligen lovat Mas.att följa med och ha det riktigt mysigt på stranden. Med tanke på det så känns denna dom mycket bra.

Ja precis, det kunde ju blivit riktigt illa men återigen segrade sanningen och rättvisan. Måste svida rejält i själen på mördaren fredrik sven*son

16 års fängelse eller ett liv i sus och dus, han trodde på det sistnämnda, men ack vad han bedrog sej

Han måste hata MPS, tack vare att dom hittade Marina och rättvisan fick sin gång. Undra hur han ska straffa dom när han kommer ut om tio år?!
Citera
2014-03-15, 14:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Finlisa
Ja precis, det kunde ju blivit riktigt illa men återigen segrade sanningen och rättvisan. Måste svida rejält i själen på mördaren fredrik sven*son

16 års fängelse eller ett liv i sus och dus, han trodde på det sistnämnda, men ack vad han bedrog sej

Han måste hata MPS, tack vare att dom hittade Marina och rättvisan fick sin gång. Undra hur han ska straffa dom när han kommer ut om tio år?!

Det är fler än FS (nämner inga nick) som uppenbart hatar MPS och det de håller på med.
Men jag håller med dig, det är MPS och polisens outtröttliga arbete som blev direkt avgörande för att juridiskt binda Fredrik Svensson till skuld.

MPS är helt fantastiska, och belönas nu med en dokumentärserie på svt.
http://www.svt.se/saknad/
Citera
2014-03-15, 14:36
Medlem
soopys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fin
Det är fler än FS (nämner inga nick) som uppenbart hatar MPS och det de håller på med.
Men jag håller med dig, det är MPS och polisens outtröttliga arbete som blev direkt avgörande för att juridiskt binda Fredrik Svensson till skuld.

Ja, visst är dom fantastiska, MPS:arna!

Intressant att dom använder polismetoder för att hitta så många.

Kanske kan polismetoderna återföras till polisen genom att MPS:are ger, betalda, kurser för poliser?

Det vore inget konstigt med det i denna den omvända värld där ett mycket allvarligt och mycket uppmärksammat för den allmänna rättskänslan så kränkande mordfall aldrig hade lösts, straffmässigt, om inte MPS hittat kroppen. Sedan behöver ju polisen hjälp med att utreda, antagligen utifrån, hur polisteknikerna kunna missa så i Marinas sovrum.
Citera
2014-03-15, 15:03
Medlem
Crustaceas avatar
Finns en tråd att diskutera MPS:

(FB) Missing People Sweden (MPS) Hur seriösa är de egentligen?
Citera
2014-03-15, 15:12
Medlem
LadyMysticas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klokastiklassen
Jag tolkar din tystnad på mina andra frågor:

"Hur är det möjligt att du kan älska någon som du vet begått ett så vidrigt brott som mord,och sen dessutom varit så iskall att han gömt kroppen i skogen så att hennes familj inte visste om hon levde eller var död?
Inser du inte vem du har att göra med, och att det kunde varit din tur nästa gång om ni blev osams?
Vad tycker din familj och dina vänner om att du älskar en mördare?det säger ju ganska mycket om vilken person du är och vad du har för syn på andra människor... Personligen skulle jag ja brutit fullständigt med dog om du varit min vän"

som att det är just som jag skrev, din familj och dina vänner förstår inte hur du tänker och stöder inte din kärlek till Fegdrick.
Om du hade varit en mogen normalbegåvad kvinna skulle du inse att det är " alla andra" som har rätt och tänker logiskt.
Just nu uppför du dig som en liten flicka som "minsann ska bevisa att alla andra har fel" angående din "kärlek".
Jag lider med din familj.

Ja, jag kan ocksa kanna medlidande med familjen. Kan inte ens forestalla mig hur hemskt det maste vara, som foralder, att se sin dotter agera pa det satt MR nu gor.

Men, tyvarr, ar hon ju langtifran ensam. Att vissa kvinnor dras till mordare/kriminella ar ju inget nytt. Visst ar det frestande att satta diagnoser pa dessa kvinnor och hitta forklaringar. Nu skall jag vara riktigt elak och enbart namna att efter de bilder jag sag pa hennes facebook sa ar jag inte ett dugg forvanad faktiskt (sorry Maskros)

I nu laget finns det inget man kan saga till henne for att fa henne att forsta, tiden far helt enkelt ha sin gang. Som Hamilkar skrev sa har hon nu iaf minst 9 ar pa sig att komma till insikt. Jag tror daremot att Fredrik kommer dumpa henne langt innan han kommer ut

Citat:
Ursprungligen postat av kulturkamp
Ja du, psykopat eller inte, men oskyldig är han inte i mina ögon. Sen att Marina hade ett jävla äckligt beteende rent sexuellt, med sin inställning att man skulle behandla henne som en "prinsessa" är ju sjukt osmakligt, men inte fan ger det rätten till att döda henne!

Marinas sexualitet ar helt ointressant, fullstandigt.

Citat:
Ursprungligen postat av Fin

Seriost sa anser inte jag att polisen fortjanar ett dugg berom i det har fallet, tvartom.
Missade kulhal, missad blodig madrass (wtf liksom), sa nej, inget berom alls till dom.

MPS daremot fortjanar all cred och aklagaren som iaf forsokte i borjan att fa in kraket.
Citera
2014-03-15, 15:46
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Det fanns alltså vittnen som varit 4 - 5 meter från FP på hösten och inte sett eller känt lukten av död människa. Två personer som röjde på vägen till FP. Enligt domen hade de fullt upp med att röja så man kan inte lita på deras vittnesmål.

Vittnet KH är mindre trovärdigt eftersom hon gett exakt samma vittnesmål varje gång.

Mindre betydande detalj:
Lajla: Polisen öppnade sovrumsdörren med en skruvmejsel som han fick av FS.
Polisen: FS öppnade sovrumsdörren med en sax
.

Lajla minns inget överkast på sängen.
Polis minns ett överkst på sängen.

Jag tycker domen haltar. Ingen av vittnena hade enligt HR något av större värde att komma med.
Rättsläkaren lämnar öppet för att det kan vara annat som förorsakat frakturerna i Ms kranie som t.ex en syl.

Av utredningen så har det faktiskt inte framkommit hur M mördats och det är chansartat att HR går på åklagarens linje med att M skjutits till döds.
Citera
2014-03-15, 16:39
Medlem
klokastiklassens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tulpanpernilla

Jag tycker domen haltar. Ingen av vittnena hade enligt HR något av större värde att komma med.
Rättsläkaren lämnar öppet för att det kan vara annat som förorsakat frakturerna i Ms kranie som t.ex en syl.

Av utredningen så har det faktiskt inte framkommit hur M mördats och det är chansartat att HR går på åklagarens linje med att M skjutits till döds.

Tack och lov så har HR ledamöterna dömt helt logiskt att ingen annan kan ha utfört brottet, och inte efter dina och övriga dolkstötsteoretikers fantasier.
Citera
2014-03-15, 17:04
Medlem
Citat:

Varför är jag inte förvånad?
I övrigt, fick du svar på dina frågor du hade, eller var detta allt du hade att komma med?
Citera
2014-03-15, 17:37
Medlem
Grandiosos avatar
Leif GW Persson är förbannad på hovrättens straff. Marina Johanssons mördare Fredrik Svensson, 40, kan vara fri om tolv år.

- Han borde ha fått livstid. Fanskapet kommer ut fix och färdig när han har vilat ut sig. Han har kommit lindrigt undan, säger rättsprofessorn, som också anser att de många polismissarna riskerat utredningen.

Han förklarar att det finns flera försvårande omständigheter som borde ha resulterat i ett hårdare straff.

- Han skjuter henne faktiskt när hon ligger i sängen. Det har han ingen anledning att göra, han ska ju flytta därifrån och har inget att anföra till sitt försvar. Sedan gör han sig av med kroppen och försöker sno med sig grejor från henne. Så han har uppfyllt ganska mycket
, säger han.

http://www.expressen.se/gt/leif-gw-mordaren-borde-ha-fatt-livstid/

10, 12 år i frihetsförlust för att döda en annan människa. Fy fan vad ynkligt egentligen.

Men det stundar förmodligen andra tider framöver, det väntar betydligt hårdare tag och
ett strängare synsätt på det här eländet med mord och förslagna mördare.
Citera
2014-03-15, 17:44
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:

Självklart anser du det, men jag anser att den är väl underbyggd med ett bra resonemang om varför Hovrätten anser att Fredrik är skyldig till mord.

Jag har bara läst en dom till som slår den här i resonemang och det är den Hovrättsdomen mot Schurrer. Den domen va som ljuv musik som tonsatts av självklarheter och jag har inte läst en bättre kan jag säga. Den här domen är väldigt noga förklarande och den haltar sannerligen inte.

Däremot fegade man på strafflängden vilket är lite trist, men om han får ett helvete på anstalten så kommer han inte ut utvilad eller i bra skick. Så det ena ger det andra som man brukar säga.

Oskyldig? Det va det roligaste jag har hört måste jag tillstå, och det är sällan ett fall är så solklart men svårt juridiskt som detta. Men som sagt vad så rök han till slut, och det är hjärtskärande att höra mamman på radion efter den ynkliga tid han fick som straff.
Glöm aldrig brottsoffer det är dom som lider inte psykopaterna som åker in.
Citera
2014-03-15, 18:19
Medlem
Katten30s avatar
Citat:

Fönstren var öppna, fönstren var inte öppna. Kalendern var där, kalendern var borta - ändå stod inget särskilt i den mer än resor längre fram. Jag håller med dig visst finns det frågetecken om man försöker se objektivt på det, utan känslomässigt engagemang, FS eller inte FS - ett resultat måste fram.
Citera
2014-03-15, 18:29
Medlem
soopys avatar
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av Katten30
Fönstren var öppna, fönstren var inte öppna. Kalendern var där, kalendern var borta - ändå stod inget särskilt i den mer än resor längre fram. Jag håller med dig visst finns det frågetecken om man försöker se objektivt på det, utan känslomässigt engagemang, FS eller inte FS - ett resultat måste fram.

Lite fel uppfattat här väl?

Resultat finns, en juridisk dom som kommer att stå sig och i praktiken medför ca 10+ års fängelse för ett taget människoliv. GM är ohjälpligt fångad i ett indicienät som hen till vissa viktiga starka punkter själv vävt med sina patologiska lögner.

Det ÄR otillfredsställande, måste medges.

Men det otillfredsställande är strafflängden, borde varit livstid, riktig sådan.

Tvivel om skulden saknas, bara att läsa den välformulerade domen bakom vilken i praktiken står såväl HR som landets högsta domstol, HD.

Prövningstillstånd?

Don't think so.

Ja, låt oss skåla med Grandioso på detta, 10+ år åt mördar'n.
Senast redigerad av soopy 2014-03-15 kl. 18:39.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in