2014-03-15, 10:21
Medlem
YONIs avatar
Sexton års fängelse för mordet på Marina Johansson var ett billigt pris som fs får betala! Att välja att ta en annan människas liv är det mest avskyvärda brott som någon kan göra! Vem fan tror fredrik svensson han är? Gud eller? Han bestämmer helt kallt att nu ska Marina Johansson dö!!! Må han själv ruttna bort i någon skog eller varför inte på en soptipp någonstans i världen!

Är egentligen inte så orolig över fs öde och han ska komma ut långt före han borde. Han är redan körd och förlorad. Om han inte gör slut på sig själv, finns det väldigt många kandidater som mer än gärna kan stå till tjänst.

Som anhörig till Marina och alla vi andra som mist en familjemedlem genom att en annan person har valt att ta deras liv kommer aldrig att glömma det mest fruktansvärda. Sorgen och saknaden kommer Marinas nära o kära och alla vi andra att få bära livet ut. Sorgen o saknaden är en smärta som sitter mitt i bröstet, i hjärtat och det gör så ont ibland att man tror att man själv ska dö!

Känns inte meningsfullt att ödsla tid o kraft att försöka omvända maskroos. Men en tanke har slagit mig, var i detta finns hennes familj? De har nu en stor uppgift framför sig, att stödja och hjälpa denna unga kvinna att välja livet framför en kallblodig mördare!
Citera
2014-03-15, 10:31
Medlem
olovpalmes avatar
Undrar vad anledningen till mordet är.
Vad fick Fredri* att göra det?

Blev han kränkt på grund av att Marina skulle träffa andra män och hade en roadtripp inplanerad med X antal träffar?
Blev han påkommen med att ha tagit ut pengar olovandes?
För att han skulle bli tvingad att flytta?
Blev han kränkt på grund av att M talade och skrev om hans bristande sexuella förmåga?
Vilka mer anledningar kan finnas?
Citera
2014-03-15, 10:36
Medlem
Titianas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maskroos
Han var redan dömd, det fanns inget han kunde göra åt det. 16 år är lågt. Vi är glada helt enkelt.

Om jag var oskyldigt dömd skulle jag föra ett jävla liv...inte alls glad med andra ord. Men Fredrik den äckliga psykopaten han är glad för att han "kommer undan" med ett mord på 16 år. Herregud du inser inte hur mycket du bekräftar min bild av denna vidriga människa med dina inlägg...
Citera
2014-03-15, 10:48
Medlem
soopys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av olovpalme

Blev han kränkt på grund av att Marina skulle träffa andra män och hade en roadtripp inplanerad med X antal träffar?
Blev han kränkt på grund av att M talade och skrev om hans bristande sexuella förmåga?

Kan nog med fördel ses som en helhet: BO hade "allt" som GM saknade: socialt, intellektuellt och emotionellt. Nu var GM genomskådad och skulle väck. Hur fan skulle en så deficient person kunna hantera det på ett vuxet sätt? Nu har vi svaret, även från rättvisan: inte... Hardly surprising men så stötande i all sin nedrighet, påspätt av en ur rättvisesynpunkt deficient dom. Att "den nya" uppvisar sådan personlig insufficiens passar som handen i handsken, även när "avdrag" gjorts för ålderskillnaden, med den totala bilden: VEM skulle annars låta sig fängslas av aktuell fängslad figur?

Faktum är att mordbilden, hela dess explanativa kontext, har varit ytterst helgjuten från dag 1. Polisslarvet (är t.ex. polisteknikerna så omotiverade / inkompetenta? Behöver dom löneförhöjning / bättre status inom polisen?) har egentligen bara utökat strafftiden för GM: år av rädsla och ångest. I DET kan man finna en viss tillfredsställelse när man annars tvivlar på rättvisan(s effektivitet).
Citera
2014-03-15, 10:49
Medlem
olovpalmes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Titiana
Om jag var oskyldigt dömd skulle jag föra ett jävla liv...inte alls glad med andra ord. Men Fredrik den äckliga psykopaten han är glad för att han "kommer undan" med ett mord på 16 år. Herregud du inser inte hur mycket du bekräftar min bild av denna vidriga människa med dina inlägg...
Det fetade.Hur skulle du föra liv om du var oskyldigt dömd?På vilket sätt?Vad skulle du göra egentligen? Det vill jag gärna veta.
Citera
2014-03-15, 10:55
Medlem
klokastiklassens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maskroos
Självklart behöver jag inte det
Jag tolkar din tystnad på mina andra frågor:

"Hur är det möjligt att du kan älska någon som du vet begått ett så vidrigt brott som mord,och sen dessutom varit så iskall att han gömt kroppen i skogen så att hennes familj inte visste om hon levde eller var död?
Inser du inte vem du har att göra med, och att det kunde varit din tur nästa gång om ni blev osams?
Vad tycker din familj och dina vänner om att du älskar en mördare?det säger ju ganska mycket om vilken person du är och vad du har för syn på andra människor... Personligen skulle jag ja brutit fullständigt med dog om du varit min vän"

som att det är just som jag skrev, din familj och dina vänner förstår inte hur du tänker och stöder inte din kärlek till Fegdrick.
Om du hade varit en mogen normalbegåvad kvinna skulle du inse att det är " alla andra" som har rätt och tänker logiskt.
Just nu uppför du dig som en liten flicka som "minsann ska bevisa att alla andra har fel" angående din "kärlek".
Jag lider med din familj.
Citera
2014-03-15, 11:12
Medlem
Katten30s avatar
Citat:

Citat Marina: "Han är bra att ha som slav"
Frågorna finns men blir nog obesvarade, människan är en komplex varelse.
Titta runt i världen.
Citera
2014-03-15, 11:16
Medlem
Titianas avatar
Citat:
Det fetade.Hur skulle du föra liv om du var oskyldigt dömd?På vilket sätt?Vad skulle du göra egentligen? Det vill jag gärna veta.

nu är ju detta med hur jag skulle reagera bara ett teoretiskt problem och verkligen Off topic
jag var bara väldigt förvånad över att FS var så glad och "firade" för hur kort än straffet skulle vara så måste den vara för lång för den som är oskyldig.

Att skriva inlägg som maskroosen gjort här på tråden är ett hån mot de anhöriga till BO.

Inläggen bevisar den totala bristen på empati och sympati och ger en bild av endera en människa som totalt duperats av en psykopat alternativt en rutten en.

Detta får mig åter att fundera över maskroosen inblandning i denna soppa...hmmm..kom någon undan med medhjälp? eller värre?
Senast redigerad av Titiana 2014-03-15 kl. 11:35.
Citera
2014-03-15, 11:19
Medlem
countrychicks avatar
Citat:

Om jag var oskyldig och dömdes för mord på en person som jag älskade skulle jag bett min advokat förklara för media om hur förtvivlad jag var över att ha blivit oskyldigt dömd och att jag skulle göra allt för att få upprättelse och under fängelsetiden arbeta för att den verkliga gärningmannen skulle kunna identiferas.

Jag skulle inte vara glad över att ha fått 16 år för något jag inte hade gjort. Framförallt skulle jag vara fullständigt förtvivlad över att ha blivit oskyldigt dömd, om jag hade fått 16 eller 18 år tror jag i det läget hade spelat mindre roll. Jag hade troligtvis också valt att lämna ett längre uttalande i slutet av förhandlingen (vilket alla åtalade erbjuds att göra) där jag förklarade min förtvivlan över att vara oskyldigt åtalad och att jag hellre skulle dö själv än att döda någon annan.

Jag skulle också ha bidragit under utredningsarbetet och i letandet efter min försvunna sambo och med alla medel försökt hitta den försvunna sambon och sedan gärningsmannen om jag var oskyldig.

Jag skulle alltså bete mig ganska annorlunda än vad FS gjort.
Citera
2014-03-15, 11:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Titiana
.Men Fredrik den äckliga psykopaten han är glad för att han "kommer undan" med ett mord på 16 år. Herregud du inser inte hur mycket du bekräftar min bild av denna vidriga människa med dina inlägg...

Ja du, psykopat eller inte, men oskyldig är han inte i mina ögon. Sen att Marina hade ett jävla äckligt beteende rent sexuellt, med sin inställning att man skulle behandla henne som en "prinsessa" är ju sjukt osmakligt, men inte fan ger det rätten till att döda henne!
Citera
2014-03-15, 11:37
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kulturkamp
Ja du, psykopat eller inte, men oskyldig är han inte i mina ögon. Sen att Marina hade ett jävla äckligt beteende rent sexuellt, med sin inställning att man skulle behandla henne som en "prinsessa" är ju sjukt osmakligt, men inte fan ger det rätten till att döda henne!

Här håller jag inte med alls. Hon var väldigt tydlig med sin sexuella läggning, jag ser faktiskt inte alls något "äckligt" med det. Hon var stark nog att stå för sin läggning och valde dessutom likasinnade att dela sin läggning med. Ingen kom till skada av det (mot sin vilja).

Det finns värre "läggningar" än den Marina hade i mina ögon. Pedofili tex.
Citera
2014-03-15, 11:39
Medlem
Titianas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kulturkamp

Det är ju sen länge konstaterat att hennes ( och Freddes) sexuella beteende inte hade något med detta mord att göra. Fredrik "snyltaren" hade inte behövt att behandla henne på något vis, han hade bara behövt att packa och dra. Men han valde att utnyttja henne (hennes pengar) till döden och även efter det och det valet får han betala nu. Tyvärr alldeles för kort tid.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in