Citat:
Ursprungligen postat av
sven33
Varför står det då "ingen teckning" under en hel flygning över centrala Europa? Ska testa nästa gång jag är ute och flyger men jag är på förhand väldigt säker på att det varken kommer gå att ringa eller skicka ett sms.
I de områden som verkar vara aktuella i det här fallet är det i vilket fall rimligt att de inte haft någon teckning.
Ingen teckning måste betyda att du inte ritat någon teckning

Jag hade i alla fall täckning längs c:a 40 mil av Sverige.
Citat:
Ursprungligen postat av
HanSomForsvann
Är det ens möjligt att inte lyckas spåra planet? Hur många GPS:er fanns det på planet med alla mobiler inräknade? En satelit måste väl kunna se precis hur planet rört sig under färden? Om inte annat lokalisera någon av alla de pass, legitimationskort eller mobiler som finns på planet. Jag personligen tror inte det är möjligt att ingen myndighet vet vart planet tagit vägen.
Mvh
Hur många GPS:er där fanns hjälper inte om de inte kunde sända ut sin position till någon annan, annars vet de bara själva var de är och det är ju en klen tröst för att bli funnen.
Chipen i pass etc. vet du väl att man måste vara inom ett fåtal meter för att kunna läsa av.
Citat:
Ursprungligen postat av
Orax
Så, du ser då inget problem alls med att jämföra med Malaysia, speciellt inte när vi är säkra på rut och altitud under flygningen?
Tolk mig rätt här, det är intressant att du ev. provat något (som vi inte kan verifiera), men steget från det till detta plan är långt. Att sedan presentera en slutsats utifrån detta att de HADE täckning. Vääääldigt långt.
Jo visst, jag säger inte alls att de hade täckning ombord, jag vänder mig bara mot tidigare påståenden om att telefoner i stort sett aldrig funkar på hög höjd.