2014-03-14, 21:49
Medlem
different_trips avatar
Är det lönt att uppgradera sin tank i lägre tiers, eller bara spara pengar/"exp"?
Citera
2014-03-14, 22:36
Medlem
DoubleWoods avatar
Förlust 3-15 på Campinovka nyss.
Jag tog 3 innan alla andra var bortblåsta och hemmabasen erövrad, ensam överlevare.

Wtf händer i WoT nu? Otroligt kassa förlustsiffror bara radar upp sig!
Citera
2014-03-14, 23:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DoubleWood
Jag tog 3 innan alla andra var bortblåsta och hemmabasen erövrad, ensam överlevare.

Det finns alltid någon som det går sämre för. tex jag. Har fått ace tanker och annat i dag. Men annars är winrate runt 10% idag.... De flesta matcher slutar fort, med en stor förlust. Spelat ett 30 tal. Jag har nog också backat ekonomiskt, men man ska inte vara bitter.
Citera
2014-03-14, 23:16
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av different_trip
Är det lönt att uppgradera sin tank i lägre tiers, eller bara spara pengar/"exp"?
Smaksak, en vagn jag spelar för nöjes skull uppgraderas annars beror det lite på vad som finns och vad det kostar.
Citera
2014-03-15, 00:03
Medlem
Bearforceones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
Tittat närmare på det och finns inget som definitivt strider mot reglerna men vissa hävdar att 30x zoomen tar bort buskar men antagligen zoomar den förbi buskarna på samma sätt som zoomen funkar original, den modden måste installeras manuellt.

Damage announcer är det ingens om riktigt vet men eventuellt kan vissa versioner av den va otillåten, versioner som visar spelarnamn.

http://forum.worldoftanks.com/index.php?/topic/330104-anfields-811-mod-pack/page__st__500__pid__6741095#entry6741095

Kör med dmg announcer och som jag fattade det är den inte olaglig och det som inte är ok, är att räkna ut omladdningstider. 30x zoom körde jag också med ett tag, men 30x var för mycket och blev jobbigt att spela med. Märke aldrig av att buskar försvann heller.

Citat:
Ursprungligen postat av Cardiac
Nja, enligt uppgift har Sela kontakter inom WGNA genom sin klan -G- (bästa på NA) så han kom undan lätt. Den klanen kan se till att sabotera CW rätt ordentligt på NA.
Han är också en av de bästa spelarna på NA, så dessa mods spelar mindre roll för honom .
Med tanke på att det enda sättet som WG kan detektera mods är genom YT eller streaming, så är det enkelt att komma undan dem. Med tanke på hur dåliga de också är på att sätta dit bottare och TKs så är det bara de som har otur som åker fast.
Som exempel på hur inkompetenta WG kan vara kan vi bara se på missmatchade plutoner där folk kan plocka med tanks som inte är i deras MM-range. De borde enkelt kunna koda så att detta vore omöjligt. Detta skulle även förhindra de fall där spelare har utnyttjat systemet för att vinna priser genom att göra på detta vis. Enkel lösning, men har WG gjort det?

Ja, det finns ju mängder av förslag för att göra spelet bättre, enklare och rättvisare men WG verkar inte bry sig så länge de drar in stålar.

Citat:
Ursprungligen postat av DoubleWood

Hade 38% wr igår och det är så löjligt lågt att foliehatten åkte på fortare än siemas hinner zerga sig till döds på Malinkova. MM systemet är alldeles för ojämnt då man ligger på 53% wr hela veckan för att sedan få en dag allt går helvette. Usla lag, dina skott studsar konstant, du blir 1-shottad av artys mm, all jävla skit man kan tänka sig med andra ord.

Tycker även att premium 8r har usel mm, där man ofta får ruttnare lag än vanliga tier 8 tanks. Så om man får för sig att grinda krediter, dras man med jävla skitlag oftare än vad som borde vara brukligt.
Senast redigerad av Bearforceone 2014-03-15 kl. 00:14.
Citera
2014-03-15, 01:57
Medlem
Bearforceones avatar
Citat:

Citat:
Smaksak, en vagn jag spelar för nöjes skull uppgraderas annars beror det lite på vad som finns och vad det kostar.

Håller med ankan, ska jag inte spara tanken köper jag bara det som behövs. Men man kan ju även låsa upp moduler till andra tanks också, så man slipper grinda dem på nästa/andra vagnar man köper.
Citera
2014-03-15, 06:19
Medlem
VagDags avatar
Citat:

Jag har alltid låst upp allting på alla vagnar som jag haft även om jag inte behåller dem.

Säkert jäkligt onödigt, men för mig är det helt enkelt en ordningsfråga, det ser liksom fullständigt ut. -skakar på huvudet åt mig själv-
Citera
2014-03-15, 06:42
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VagDag
Säkert jäkligt onödigt, men för mig är det helt enkelt en ordningsfråga, det ser liksom fullständigt ut. -skakar på huvudet åt mig själv-
Låt mig gissa, du är en sån som kör vartenda race i nfs u2, utforskar varje litet landområde i skyrim, läser varenda liten bok i fallout 3?

Gjorde också så i början sen börja jag räkna på hur mycket xp jag slösade bort...bara på E-50 skulle det gå över 43k xp på en kanon jag har absolut ingen som helst användning för, enda gången jag gör det nu är om det är utrustning jag vill testa eller utrustning som kan monteras på flera vagnar.
Senast redigerad av Arne.Anka 2014-03-15 kl. 06:52.
Citera
2014-03-15, 10:02
Medlem
VagDags avatar
Citat:
Låt mig gissa, du är en sån som kör vartenda race i nfs u2, utforskar varje litet landområde i skyrim, läser varenda liten bok i fallout 3?

Gjorde också så i början sen börja jag räkna på hur mycket xp jag slösade bort...bara på E-50 skulle det gå över 43k xp på en kanon jag har absolut ingen som helst användning för, enda gången jag gör det nu är om det är utrustning jag vill testa eller utrustning som kan monteras på flera vagnar.

Har inte spelat något av de ovanstående, men är inte helt otroligt att så skulle vara fallet, gav mig fan på att jag skulle hitta alla sprejtaggar i GTA IV och spreja över dem vilket jag gjorde och hade alla vapen in my crib när jag kom hem, coolt va!

Du har helt rätt, till mitt försvar så kan jag säga att jag inte kör så många vagnar, har bara 5 i garaget, det blir ju värre om har flera linjer på gång hela tiden, forskar faktiskt inget just nu överhuvudtaget.

Men har lite beslutsångest, sitter på 11millar i krediter och drygt 40k i xp, och vet inte riktigt vad jag ska skaffa...
Har en E75 men tänker inte gå vidare till E100 på inrådan från herrarna här.
Kör T 69 som är riktigt kul vagn, har en IS,rolig den med, och en ISU 152, gillar den också fast det finns andra som säger annat här, men det är som sagt var en smaksak.

Är i det läget att jag kan gå vidare i alla linjer, men funderar på att hitta något helt annat, men vet inte riktigt vad.
Citera
2014-03-15, 11:05
Medlem
tjack i näsan!!s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VagDag
Har inte spelat något av de ovanstående, men är inte helt otroligt att så skulle vara fallet, gav mig fan på att jag skulle hitta alla sprejtaggar i GTA IV och spreja över dem vilket jag gjorde och hade alla vapen in my crib när jag kom hem, coolt va!

Du har helt rätt, till mitt försvar så kan jag säga att jag inte kör så många vagnar, har bara 5 i garaget, det blir ju värre om har flera linjer på gång hela tiden, forskar faktiskt inget just nu överhuvudtaget.

Men har lite beslutsångest, sitter på 11millar i krediter och drygt 40k i xp, och vet inte riktigt vad jag ska skaffa...
Har en E75 men tänker inte gå vidare till E100 på inrådan från herrarna här.
Kör T 69 som är riktigt kul vagn, har en IS,rolig den med, och en ISU 152, gillar den också fast det finns andra som säger annat här, men det är som sagt var en smaksak.

Är i det läget att jag kan gå vidare i alla linjer, men funderar på att hitta något helt annat, men vet inte riktigt vad.

Varför inte E100? Sitter själv med 6 miljoner. Men ska köra på så personalen i alla mina vagnar ligger på 3 perks. Sen blir det nog nån ny vagn.
Citera
2014-03-15, 11:45
Medlem
Öppnade ett nytt konto igår för att börja spela low tier matcher med, heller inget premiumkonto knutet till det. Kan lätt konstatera att Wot är sämre än någonsin. Sitter fortfarande med 5st tier 1 vagnar som jag vill grinda asap. Sämre krediter per match, sämre xp och mycket mycket sämre MM gör att någonting som förr gick att grinda bort på en halv dag nu verkar ta en förbannad evighet att bli av med.

Just MM-systemet tycker jag är värre än någonsin tidigare. Då var det mycket jämnare matcher. Men nu är det helt utflippat. Antingen 15-3, eller 3-15 matcher en masse. Kan förstå till viss del att det är svårt att få till balanserade lag med tanke på att wot-spelarna på EU-servrarna till 85% består av östeuropeiska zombies. Men ändå..
Citera
2014-03-15, 11:54
Medlem
Kan man låsa sin statistik för andra?

Kunde först inte se den via XVM, inte heller efter matchen var slut, testade också noobmeter utan resultat.

Meddelandet som kommer upp är:
"Player details for WG_IEM2014_6 are locked" samma resultat med samma användarnamn men med 7 på slutet.

Edit: funderar på med tanke på namnet om det är någon anställd som testspelar under det användarnamnet!?
Senast redigerad av Hui 2014-03-15 kl. 11:57.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in