2014-03-13, 10:29
Medlem
Dessa jävla polacker i wot, fy fan vad jag hatar dom. Blev knuffad med flit av ett av dessa jävla äckel på Klosterbanan och sedan beskjuten helt utan anledning. tyvärr har jag en mod som undviker friendly fire annars hade jag avlivat aset och med glädje blivit bannad.
Citera
2014-03-13, 15:11
Medlem
Här är Selas sammanfattning av vad som hände från hans sida:

http://forum.wotlabs.net/index.php?/topic/237-iocbestklan-selas-qa-thread/?p=155670
Citera
2014-03-13, 15:51
Medlem
Bearforceones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dart380
Dessa jävla polacker i wot, fy fan vad jag hatar dom. Blev knuffad med flit av ett av dessa jävla äckel på Klosterbanan och sedan beskjuten helt utan anledning. tyvärr har jag en mod som undviker friendly fire annars hade jag avlivat aset och med glädje blivit bannad.

Blev mördad av en av dessa dårar på just klosterbanan genom att idioten spammade skott trots att vi var ett par tanks 100m eller så framför honom. Undrade varför i helvette min tank började brinna, sen såg jag att idioten fortsatte att spamma skott efter jag exploderat. Givetvis med en fin blå färg på sin tank.

Jag har inget sånt mod installerat och kunde med gott samvete skjuta ihjäl ett jävla arty som tog 2/3 av mitt liv och som likt vissa idioter tvångsmässigt måste skjuta i spawn, oavsett om det är medspelare i närheten eller inte.

Citat:
Ursprungligen postat av Weekends
Här är Selas sammanfattning av vad som hände från hans sida:

http://forum.wotlabs.net/index.php?/topic/237-iocbestklan-selas-qa-thread/?p=155670

Så han använde alltså massa minimap mods som han själv beskriver som "oetiska" men som inte bannade på NA servern. Tycker gott han kan få vara avstängd ett tag men även att WG bör släppa en lista på vad som inte är ok att använda sig av. Då slipper man en massa tjafs om oetiska mods som är på gränsen till fusk.
Citera
2014-03-13, 18:36
Medlem
Forzos avatar
Nu har det äntligen kommit upp en mer specifik lista på förbjudna moddar på NA-servern.
Inte särskilt mycket vi inte redan visste eller misstänkte men bra att få det lite mer officiellt.

http://forum.worldoftanks.com/index.php?/topic/339063-policy-on-prohibited-modifications/

Ska leta och se om jag hittar något för EU-servern också, annars kan man nog anta att samma regler kommer gälla där.

EDIT: "White Tank mod skin is legal on NA servers for now. This is subject to change."
Senast redigerad av Forzo 2014-03-13 kl. 18:42.
Citera
2014-03-13, 19:26
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Forzo
Nu har det äntligen kommit upp en mer specifik lista på förbjudna moddar på NA-servern.
Inte särskilt mycket vi inte redan visste eller misstänkte men bra att få det lite mer officiellt.
Gott, alla mods jag använder är godkända.

Citat:
Ursprungligen postat av Forzo
EDIT: "White Tank mod skin is legal on NA servers for now. This is subject to change."
Lite kritik om det, att wg inte har fixat rödmarkeringen av vagnar som är buggig.
Citera
2014-03-13, 21:41
Medlem
Bearforceones avatar
Kuken, varför kör de alltid med rabatt precis efter att jag köpt en tank? 15% av 2,5 millar är ju ändå en del krediter man slipper samla ihop.
Citera
2014-03-13, 21:56
Medlem
libbens avatar
Enligt deras definiering så är Anfield modden iaf olaglig. Ni är ju X antal här inne som använder den
Citera
2014-03-13, 23:53
Medlem
Bearforceones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av libben
Enligt deras definiering så är Anfield modden iaf olaglig. Ni är ju X antal här inne som använder den

Kollade igenom den snabbt och hittade inget direkt olagligt, men du kan väll peka ut det för oss? Använder det dock inte själv, men ett par av modsen använder jag och de är knappast olagliga annat än i din egen värld.
Citera
2014-03-14, 00:32
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bearforceone
Kollade igenom den snabbt och hittade inget direkt olagligt
Skaparen säger att den ska inte innehålla något otillåtet.
Citera
2014-03-14, 01:06
Medlem
Bearforceones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
Skaparen säger att den ska inte innehålla något otillåtet.

Var som jag misstänkte, bara libben som är snurrig som vanligt.
Citera
2014-03-14, 02:02
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bearforceone
Var som jag misstänkte, bara libben som är snurrig som vanligt.
Tittat närmare på det och finns inget som definitivt strider mot reglerna men vissa hävdar att 30x zoomen tar bort buskar men antagligen zoomar den förbi buskarna på samma sätt som zoomen funkar original, den modden måste installeras manuellt.

Damage announcer är det ingens om riktigt vet men eventuellt kan vissa versioner av den va otillåten, versioner som visar spelarnamn.

http://forum.worldoftanks.com/index.php?/topic/330104-anfields-811-mod-pack/page__st__500__pid__6741095#entry6741095
Citera
2014-03-14, 08:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
Tittat närmare på det och finns inget som definitivt strider mot reglerna men vissa hävdar att 30x zoomen tar bort buskar men antagligen zoomar den förbi buskarna på samma sätt som zoomen funkar original, den modden måste installeras manuellt.

Damage announcer är det ingens om riktigt vet men eventuellt kan vissa versioner av den va otillåten, versioner som visar spelarnamn.

http://forum.worldoftanks.com/index.php?/topic/330104-anfields-811-mod-pack/page__st__500__pid__6741095#entry6741095

Jag har 30x zoom installerat och kan intyga att det inte tar bort vare sig buskar eller träd. Dock är det lättare att träffa weakspots från avstånd.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in