2014-04-10, 15:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kapten Kagge
Fanihelvete vad matchmakern suger! Jag måste skriva av mig, har haft såna jävla rövspel så det är helt otroligt. Det drar ner spelet enormt när lagen är så jävla ojämna, man tappar ju lusten att spela.

9 gånger av 10 hamnar man i lag där knappt en jävel kan spela. Och det oavsett tier. Random MM suger balle mer än någonsin tidigare. Har väl att göra med invasionen av polska byfånar på WoT.

Siemka Czolgista!
Citera
2014-04-10, 15:22
Medlem
Ace Venturas avatar
Ha ha! Sorry men Sverigedemokraten kan vara ett av de sämsta WoT-nicken genom alla tider faktiskt, ur så många aspekter...
Citat:
Ursprungligen postat av jackflash
Här kommer senaste infon om WoT. vad sägs exempelvis om ett läge som simulerar historiska slag?

http://varvat.se/video/nyheter-i-world-of-tanks-under-2014/
Tycker första halvan av videon är ännu mer intressant. Den om att klanen skall få bygga sina egna fort och HQ-anläggningar ("fortification"). Iaf för de av oss som spelar CW. Snart kan vi alltså kalla in flygsupport, lägga ut minor och annat på kartan. (Tolkar det som att man "bygger till sig" dessa möjligheter inom fortet?). Låter rätt coolt oavsett vad. Plus att dönickeklaner som min kanske äntligen kan få en chans att tjäna lite på allt CW-slit, inte bara slänga ut c:a 50.000-75.000 krediter per torsk dag ut och dag in...

Citat:
Ursprungligen postat av Dart380
Förvånad att någon överhuvudtaget spelar spg numera. Tycker att antalet spg i random MM dessutom har ökat igen!

Var förut en hängiven spg-spelare men efter dom senaste nerfarna vägrar jag befatta mig med dom.
Jag stod över SPG i flera månader och när jag sen tog upp det igen hade jag glömt bort hur det var tidigare. Nu lallar jag på lite lyckligt omedveten typ. Det funkar.
Citera
2014-04-10, 15:49
Medlem
Kebabsugers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ESS-Lund
Såg att embryonic nu bytt nick till "SverigeDemokraten", kanske inte mitt eget förstaval vid rename
varför hittar man inget på noobmeeter?
Citera
2014-04-10, 16:45
Medlem
xyklopfs avatar
Har stött på ett konstigt problem: snipermode går igång och stänger av sig själv hela tiden. Går ej att kontrollera. Likadant på alla vagnar. Har inga mods eller sånt, bara vanliga spelet. Har testat att starta om spelet, men problemet kvarstår. Vad kan ha hänt? Tacksam för hjälp.

Fick nån liten uppdatering av clienten idag innan jag började spela och det var efter det det här satte igång.
Citera
2014-04-10, 16:55
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xyklopf
Fick nån liten uppdatering av clienten idag innan jag började spela och det var efter det det här satte igång.
Uppdateringar får ibland spelet att kuka ur så prova att installera om från 0.
Citera
2014-04-10, 17:46
Medlem
Bearforceones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ace Ventura
Jag stod över SPG i flera månader och när jag sen tog upp det igen hade jag glömt bort hur det var tidigare. Nu lallar jag på lite lyckligt omedveten typ. Det funkar.

Jag som alltid har varit extremt anti spg har börjar spela det lite smått. Vägrar dock befatta mig med de slöa och segladdande pjäserna, håller mig till britternas och fransmännens än så länge. Jäkla trist när man ser hur hela laget dör på 2-3 minuter utan att ha haft ihjäl en endaste tank. Det ger en faktiskt bättre översikt att se hur folk faktiskt spelar och vilka horribla misstag många gör.
Citera
2014-04-10, 18:04
Medlem
Kapten Kagges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dart380
9 gånger av 10 hamnar man i lag där knappt en jävel kan spela. Och det oavsett tier. Random MM suger balle mer än någonsin tidigare. Har väl att göra med invasionen av polska byfånar på WoT.

Siemka Czolgista!

Jag är ju själv nybörjare med mindre än 500 matcher spelade och då tycker jag att man borde få möta andra nybörjare men matchmakern tar ju inte hänsyn till spelarnas erfarenhet. Det leder till att nästan alla matcher avgörs av vilken sida som råkar få flest erfarna spelare på sin sida. Det behövs inte stor skillnad för att den ena sidan totalt ska dominera den andra vilket också gör att man själv inte får särskilt mycket träning, vare sig man är på den vinnande eller förlorande sidan.
Citera
2014-04-10, 18:31
Medlem
Kapten Kagges avatar
Jag vill för övrigt tipsa om att Wargaming just nu ger dig 300 guld om du byter lösenord på ditt konto. Detta på grund av Heartbleed-buggen. Länk: http://worldoftanks.eu/en/news/46/openssl-global/

Jag har precis gjort det själv och det funkade.
Citera
2014-04-10, 19:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kebabsuger
varför hittar man inget på noobmeeter?

För att det är Sverigedemokraterna2014. Om inte det är nån annan.
Citera
2014-04-10, 19:39
Medlem
Citat:
Jag vill för övrigt tipsa om att Wargaming just nu ger dig 300 guld om du byter lösenord på ditt konto. Detta på grund av Heartbleed-buggen. Länk: http://worldoftanks.eu/en/news/46/openssl-global/

Jag har precis gjort det själv och det funkade.

Tack för tipset, testade nyss och det funkade.

En fråga till er andra, brukar ni skjuta även om ni ser inte tanken men ni vet där finns en tank eller ni väntar tills ni ser tanken igen?
Citera
2014-04-10, 19:45
Medlem
Citat:
Jag är ju själv nybörjare med mindre än 500 matcher spelade och då tycker jag att man borde få möta andra nybörjare men matchmakern tar ju inte hänsyn till spelarnas erfarenhet. Det leder till att nästan alla matcher avgörs av vilken sida som råkar få flest erfarna spelare på sin sida. Det behövs inte stor skillnad för att den ena sidan totalt ska dominera den andra vilket också gör att man själv inte får särskilt mycket träning, vare sig man är på den vinnande eller förlorande sidan.

Jag har inte vunnit en match sedan i förrgår. Räkna med att det inte kommer att bli bättre spel i högre tier heller. Har sett tier X spelare spelat som noobs med 10 matcher i bagaget. Helt sanslöst. Miffon som köpt sig genom träden istället för att spela sig igenom dom.
Citera
2014-04-10, 20:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hs187

En fråga till er andra, brukar ni skjuta även om ni ser inte tanken men ni vet där finns en tank eller ni väntar tills ni ser tanken igen?

såklart
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in